printlogo


کد خبر: 258689تاریخ: 1401/10/20 00:00
اخبار

اختتامیه جشنواره سیزدهم عمار به یاد حاج نادر با بزرگداشت شورجه
آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با برگزاری یادبود مرحوم نادر طالب‌زاده برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، پاسداشت ویژه اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار این دوره جشنواره به مرحوم نادر طالب‌زاده اختصاص می‌یابد. بنابر اعلام این جشنواره، جشنواره عمار مفتخر است یاد و خاطره علمدار جبهه‌ فرهنگی انقلاب اسلامی، زنده‌یاد نادر طالب‌زاده، چهره بین‌المللی برجسته‌ و والامقامی که فرهیختگان ضدسلطه‌ سراسر جهان را در کنفرانس‌های افق نو با یکدیگر متحد و همپیمان کرد و شاگردان انبوهی را در عرصه هنر و رسانه پرورد و نسل تازه‌ای از آوینی‌ها را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، پاس بدارد. همچنین پاسداشت ویژه دوم سیزدهمین جشنواره عمار به پیشکسوت سینمای ایران، جمال شورجه کارگردان نامی انقلاب و دفاع‌مقدس، به جهت ساخت آثار فاخر در جهت اهداف انقلاب، اختصاص می‌یابد.جمال شورجه همواره در سینمای دفاع‌مقدس و مقاومت درخشیده است. از جمله فیلم‌های عرصه مقاومت که بسیار خوب ساخته شد می‌توانیم به فیلم «۳۳ روز» اشاره کنیم که بسیار درخشید؛ جمال شورجه از جمله کسانی ‌است که در عرصه سینما جهادگونه فعالیت کرده و مصداق بارز سخنان رهبری است که فرمودند در عرصه سینما به افرادی نیاز داریم که تبیین جهادگران را به تصویر بکشد. 
آیین اختتامیه سیزدهمین دوره این جشنواره با محوریت «روایت زن ایرانی» پنجشنبه ۲۲ دی از ساعت ۱۸ در سینما فلسطین برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.
***
مهلت فراخوان جشنواره فیلم ۱۰۰ تا دهم بهمن تمدید شد
مهلت ارسال آثار فیلمسازان به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ تا دهم بهمن‌ تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، با تصمیم شورای سیاست‌گذاری و در پی استقبال فیلمسازان جوان و علاقه‌مندان به سینمای کوتاه، مهلت ثبت و ارسال آثار در سایت جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، با ۱۰ روز افزایش تا دهم بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد. پیش از این مهلت فراخوان سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ برای دریافت آثار فیلمسازان در ۳ بخش رقابتی ملی، بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان، پایان دی ۱۴۰۱ اعلام شده بود. فیلمسازان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را برای حضور در بخش‌های ملی و بین‌المللی در قالب‌های داستانی، مستند و انیمیشن و در قالب دلخواه برای شرکت در بخش مخاطب کودک و نوجوان در سایت جشنواره ثبت کنند. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره اوایل اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
***
زمان‌بندی جدید برگزاری دوسالانه ملی نگارگری ایران اعلام شد
گاهشمار جدید برگزاری یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از سوی دبیرخانه این رویداد هنری اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، طبق گاهشمار جدید، زمان انتخاب اولیه آثار ۱۹ دی‌، موعد اعلام نتایج اولیه ۲۴ دی‌ماه، تاریخ دریافت اصل آثار ۱۰ تا ۱۴ بهمن، زمان انتخاب نهایی آثار ۶ اسفند، هنگام آماده‌سازی نمایشگاه، چیدمان و نصب آثار ۳۰ بهمن تا ۱۱ اسفند و زمان اعلام نتایج نهایی راه‌یافتگان به نمایشگاه ۹ اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود. همچنین موعد افتتاح نمایشگاه آثار منتخب این رویداد هنری، جمعه ۱۲ اسفند در فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی - هنری صبا و آیین اختتامیه، جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. یازدهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن نگارگری ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، دانشگاه‌ها و جامعه هنری به‌منظور توسعه و اعتلای جایگاه نگارگری در ایران معاصر، ایجاد زمینه‌‌ای مناسب برای رشد و شکوفایی نگارگری متناسب با حفظ و تداوم اصول بنیادین این هنر و حمایت از هنرمندان مستعد این عرصه، در رشته‌های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب و طراحی نگارگری برگزار می‌شود.
***
دنباله‌ «مصائب مسیح» مقابل دوربین می‌رود
«مل گیبسون» قرار است سرانجام دنباله فیلم سینمایی جنجال‌برانگیز «مصائب مسیح» را اواسط سال جدید میلادی مقابل دوربین ببرد. به گزارش «وطن امروز»، «مصائب مسیح؛ رستاخیز» که دنباله فیلم ۲۰۱۴ است با بازگشت «جیمز کاویزل» در نقش مسیح در حالی ساخته خواهد شد که «مل گیبسون» با همکاری «راندال والاس» فیلمنامه‌نویس «شجاع دل» به سختی روی فیلمنامه کار کرده است و ۶ پیش‌نویس از فیلمنامه آماده شده است. «مصائب مسیح» داستان رنج‌های پایان عمر و به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی(ع) را روایت کرد و فیلم جدید «مصائب مسیح: رستاخیز» به رستاخیز او از مرگ در روز سوم و وقایع پس از آن می‌پردازد. فیلم «مصائب مسیح» ساخته «مل گیبسون» با بازی «جیمز کاویزل» سال ۲۰۱۴ به موفقیت بزرگی دست یافت و با بودجه ۳۰ میلیون دلاری به فروش ۶۲۲ میلیون دلاری در سطح جهان رسید تا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل تمام ادوار نام بگیرد. چند سال پیش خبر ساخت دنباله‌ای بر فیلم «مصائب مسیح» مطرح شد اما تاکنون مشخص نبود که «مل گیبسون» قصد دارد مجددا از «جیمز کاویزل» که حالا ۵۱ ساله است برای نقش مسیح استفاده کند.

Page Generated in 0/0059 sec