printlogo


کد خبر: 258703تاریخ: 1401/10/20 00:00
جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال برگزار شد
حمایت ظاهری از ساپینتو تا دیدار جام حذفی

زهره فلاح زاده: جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال دیروز برگزار شد و در حالی که قرار بود درباره وضعیت ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی تیم تصمیم‌گیری شود اما مصاحبه‌های اعضا مفهوم دیگری داشت.
اعضای هیات مدیره پس از جلسه درباره شرایط موجود اظهار بی‌اطلاعی و تنها به بیان این جمله که «مشکلات مالی حل خواهد شد» بسنده کردند‌. واضح بود آنها در جلسه کوتاه‌ خود حرف خاصی نزده‌اند و حتی درباره حل مشکلات مالی و باز شدن پنجره تنها به وعده‌های مدیرعامل گوش داده‌اند.
پیش از این جلسه، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل و ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم جلسه‌ای برگزار کرده بودند که برخلاف گفته‌های باشگاه که در کانال تلگرامی‌ نوشت جلسه صمیمانه‌ای بین آنها برگزار شد، تصویر منتشر شده اثری از صمیمیت نداشت. ساپینتو پس از تمرین و پیش از شروع جلسه هیات مدیره بدون آنکه با خبرنگاران گفت‌وگو کند، صحنه را ترک کرد و به محل اقامتش بازگشت. البته همین که ساپینتو هنوز لیست خریدی به باشگاه نداده است، نشان می‌دهد او هم به ادامه همکاری خوشبین نیست. در واقع آن چیزی که مشخص است اینکه رابطه بین مدیرعامل و سرمربی صمیمانه نیست و اختلاف‌هایی بین آنها وجود دارد که مدیران باشگاه در حال سرپوش گذاشتن روی آن هستند و می‌خواهند همه اتفاقات را وارونه نشان دهند.
از دل این جلسه تنها سفر علی فتح‌الله‌زاده به امارات بیرون آمد. او قرار است هفته آینده برای پرداخت بدهی به گابریل پین، مربی سابق استقلال (۲ میلیارد تومان) و حل مشکل قرارداد مهدی قائدی (گفت‌وگو با باشگاه الاهلی و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان) به این کشور سفر کند.
هیچ‌کدام از اعضا و حتی پرویز مظلومی، سخنگوی باشگاه حرفی از نحوه پرداخت بدهی سنگین به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق تیم نزدند. این در حالی است که از بین بدهی‌هایی که استقلال دارد (بدهی به پادوانی، میلیچ و...)، بدهی به مربی ایتالیایی بیشترین اهمیت را دارد. پنجره نقل و انتقالات استقلال بسته است و این تیم تا زمان پرداخت بدهی‌ها نمی‌تواند به فکر خرید بازیکنی باشد؛ خریدی که باشگاه تا ششم بهمن‌ می‌تواند روی آن حساب کند؛ فقط ۱۶ روز! اما نکته عجیب ماجرا جایی است که مدیریت استقلال ۵۵ درصد (۲۵ درصد زمان آجورلو و ۳۰ درصد زمان فتح‌الله‌زاده) قرارداد بازیکنان را پیش از اتمام نیم‌فصل پرداخت کرده و از تنها بودجه حال حاضر باشگاه برای این کار برداشت کرده است. این در حالی است که اکثر باشگاه‌های ایران به چنین درصدی از پرداخت مطالبات بازیکنان‌شان نرسیده‌اند. اینکه چرا به جای پرداخت بدهی‌های خارجی که منجر به بستن پنجره نقل و انتقالات تیم شده، این درصد از مطالبات بازیکنان داخلی پرداخت شده است، نکته‌ای است که باید از مدیران باشگاه پرسید. آن هم استقلالی که هیچ بودجه و درآمد دیگری ندارد و باید سفت و محکم به تنها وامی که در زمان مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت باشگاه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بود و حالا با همکاری سازمان خصوصی، توسط فتح‌الله‌زاده ۱۵۰ میلیارد تومان دریافت شده است، بچسبد.
بدهی استقلال به استراماچونی ۶۷ میلیارد تومان است و با ۱۵۰ میلیارد تومان وام، ۳۰ درصد مطالبات بازیکنان پرداخت شده است و بدهی‌های دیگری هم که قرار است از این وام پرداخت شود. حال پرسش این است: آیا نباید اولویت باشگاه پرداخت سنگین‌ترین بدهی خود بود تا سد بزرگ خرید بازیکن برای ادامه فصل برداشته می‌شد؟
آنچه مشخص است اعضای هیات مدیره حل همه مشکلات و مسائل را به مدیرعامل خود سپرده‌اند و در انتظار عملی شدن وعده‌های او هستند، آن هم در حالی که استقلال در ادامه فصل با پرداخت احتمالی بدهی‌‌های خارجی خود، با توجه به نداشتن بودجه، باز هم به مشکل مالی می‌خورد. از طرفی صحبت‌های مدیرعامل استقلال به گونه‌ای بود که گویی تیمش هیچ مشکل فنی ندارد و اوضاع  در باشگاه گل و بلبل است. هر چند از گوشه و کنار شنیده‌ می‌شود باشگاه استقلال منتظر استعفای ساپینتو است و تا قبل از این اتفاق از او حمایت ظاهری می‌کند. باید دید استقلال روز پنجشنبه در دیدار با تیم تراکتور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. اگر تیم نتیجه بگیرد، دست مدیرعامل برای کنار گذاشتن مرد پرتغالی بسته می‌ماند و در صورت شکست و حذف زودهنگام، به نظر نمی‌رسد باشگاه برای این مربی احترامی قائل شود و احتمالا او را به سمت در خروجی راهنمایی خواهد کرد.

Page Generated in 0/0054 sec