printlogo


کد خبر: 258717تاریخ: 1401/10/20 00:00
اخبار

کشف بیش از ۱۹۰ کیلوگرم هروئین 
در گمرک مرزی دوغارون
رئیس پلیس پیشگیری فراجا از کشف بیش از ۱۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در گمرک مرزی دوغارون خبر داد. سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در تشریح این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت گمرک مرزی دوغارون - شهرستان تایباد استان خراسان رضوی - حین کنترل خودروهای ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران از یکی از کشورهای همسایه شرقی به یک دستگاه تریلر تانکردار مشکوک شدند. 
وی ادامه داد: پس از انتقال این تریلر تانکردار به قسمت ایکس‌ری و تهیه عکس و آنالیز تصاویر به دست آمده توسط کارشناسان خبره، مشخص شد در کف تانکر تعداد ۵ ردیف جاساز وجود دارد. این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: پس از باز کردن کف تانکر و جاساز تعبیه شده، ۱۴۴ بسته مواد مخدر که به صورت ماهرانه داخل خشاب فلزی در لفافه پلاستیکی با کاربن و چسب نواری بسته‌بندی شده بودند کشف شد. 
رئیس پلیس پیشگیری فراجا افزود: پس از استخراج و توزین آن، ۱۹۲ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین فشرده کشف شد که پس از هماهنگی با مرجع قضایی، متهم و مواد مخدر مکشوفه تحویل یگان انتظامی تایباد شد. 
***
۳ کشته و ۷ مصدوم بر اثر ریزش کوه در جاده اردبیل- سرچم
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: ریزش کوه در مسیر اردبیل- سرچم و واژگونی یک دستگاه اتوبوس، منجر به جان باختن ۳ نفر از هموطنان و مصدوم شدن 7 نفر شد. حمید قویدل روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو گزارش دریافتی ساعت ۳۹ دقیقه بامداد امروز (۱۹ دی) از نیروی انتظامی مبنی بر انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس بر اثر ریزش کوه در کیلومتر ۴۳ جاده کوثر - سرچم (مابین تونل ۱۱ و ۱۲)، سریع ۴ تیم عملیاتی از جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های کوثر و خلخال متشکل از ۱۱ نجاتگر با ۵ دستگاه خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند. 
وی با بیان اینکه دیگر مصدومان حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند، افزود: این حادثه 7 مصدوم و ۳ فوتی داشت که پیکر ۲ نفر از افراد فوتی بعد از عملیات رهاسازی به عوامل نیروی انتظامی حاضر در صحنه تحویل شدند و ۲ نفر از مصدومان حادثه نیز حین انتقال به مرکز درمانی در مسیر به عوامل اتوبوس‌آمبولانس اورژانس تحویل داده شدند. 
***
۵۰۰ هزار موتور برقی جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره تلاش شهرداری تهران برای ورود موتوسیکلت‌های برقی به خیابان‌های پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری درباره اجرای طرح موتوسیکلت برقی در تهران با بیان اینکه شهرداری برنامه دارد که ۵۰۰ هزار دستگاه موتوسیکلت برقی را جایگزین موتوسیکلت‌های آلاینده کند، گفت: بر این اساس شهرداری تسهیلاتی را برای خرید موتوسیکلت برقی ارائه می‌کند که مسؤولان در حال رایزنی با بانک‌ها هستند. 
وی با بیان اینکه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا خرید موتوسیکلت برقی برای شهروندان سهل باشد، افزود: نباید خرید موتوسیکلت باری بر دوش خانواده‌ها باشد. البته هنوز برنامه آن نهایی نشده است اما تسهیلاتی فراهم خواهد شد که شهروندان بتوانند موتوسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورهای آلاینده خود کنند. آقامیری با بیان اینکه اول باید برای «پیک‌های موتوری» که فعالیت‌شان نیاز به مجوز شهرداری دارد این موتورهای برقی را فراهم کنیم و بعد از آن تسهیلات به شهروندانی داده شود که در مرکز شهر با موتوسیکلت رفت‌وآمد می‌کنند، به ایسنا گفت: موتوسیکلت‌سواران باید مجاب به خرید موتور برقی شوند و بعد از آن می‌توانیم محدودیت‌هایی را درباره تردد موتورهای آلاینده ایجاد کنیم. مثلا اعلام کنیم در محدوده مشخص فقط تردد با موتوسیکلت برقی امکان‌پذیر است و در صورت استقبال شهروندان می‌توانیم محدوده را افزایش دهیم. 
***
راه‌اندازی ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی در کشور تا پایان سال
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و پروژه‌های عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ارائه خدمات سلامت باکیفیت با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار، از راه‌اندازی ۲ هزار پروژه بهداشتی تا پایان سال خبر داد. امیر ساکی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات سلامت باکیفیت با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار، از راه‌اندازی ۲ هزار پروژه بهداشتی تا پایان سال خبر داد. وی با اعلام این خبر افزود: با نظارت‌‌های مستمری که بر مراحل پیشرفت این پروژه‌ها داریم، امیدواریم تمام ۲ هزار پروژه مذکور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌‌شده در موعد مقرر برای استفاده مردم آماده بهره‌‌برداری شوند. 
وی ارتقای زیرساخت‌های نظام شبکه و توزیع عادلانه خدمات سبد سلامت بویژه در مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرها را از اهداف موردنظر این پروژه‌ها بیان و تصریح کرد: تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این پروژه‌ها با سرعت مناسبی در حال انجام است. وی ابراز امیدواری کرد هزینه بسیار بالای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها با تأمین نیروی انسانی به‌موقع از طریق صدور مجوز توسط سازمان‌های ذی‌ربط بر زمین نماند. 

Page Generated in 0/0067 sec