printlogo


کد خبر: 258739تاریخ: 1401/10/21 00:00
اخبار

جزئیات برگزاری نخستین رویداد «سینما سلامت» اعلام شد
نخستین رویداد ایده‌پردازی «سینماسلامت» چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ (امروز) در بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.
به گزارش «وطن امروز»، در ابتدای این رویداد از صبح امروز قرار است ۱۵ ایده و طرح فیلمنامه در مدت زمان چند دقیقه‌ای برای هر طرح توسط راه‌یافتگان ارائه شده و در ادامه با انتخاب ۵ طرح نهایی توسط هیات انتخاب و داوری رویداد، برای بسط دادن و پیش بردن طرح‌ها با حضور منتورها و مربیان «سینما سلامت» که گروهی از سینماگران و پزشکان هستند، وقت گذاشته شود. 
بخش پایانی رویداد «سینما سلامت» به ارائه طرح‌های نهایی و داوری آثار اختصاص دارد و در نهایت یک یا ۲ طرح برگزیده جهت نگارش فیلمنامه بلند سینمایی معرفی خواهند شد. علی گنجعلی‌خان دبیر علمی، زهرا شاهین‌فر دبیر اجرایی و مصطفی نظری‌زاده دبیر هنری این رویداد هستند. نخستین رویداد ایده‌پردازی «سینما سلامت» به همت بنیاد سینمایی فارابی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. 
***
شاهرخان با «پاتان» بازمی‌گردد‌‎
شاهرخان، ستاره رمانتیک بالیوود که فیلم‌هایش اخیرا عملکرد ضعیفی از حیث فروش در گیشه داشت با بازی در فیلم «پاتان» ساخته «سیدهارت آناد» رونق را به سینمای هند برمی‌گرداند. به گزارش «وطن امروز»، آخرین بار شاهرخان به عنوان یک قهرمان انفرادی سال ۲۰۱۸ در فیلم صفر به کارگردانی «آناند لی رای» با بازی انوشکا شارما و کاترینا کایف ایفای نقش کرد. از سال ۲۰۱۸ تاکنون این ستاره بالیوود در کمدی درام هندی لال سینگ چادا و فانتزی ماجراجویی براهماسترا: قسمت اول - شیوا بازی داشت.
پاتان بخشی از دنیای جاسوسی آدیتیا چوپرا تهیه‌کننده هندی و شامل فرانچایز ببر با بازی سلمان خان و کاترینا کایف و جنگ با بازی هریتیک روشن و تایگر شروف است. این فیلم اکشن و دلهره‌آور با بازی شاهرخ خان، دیپیکا پادوکونه و جان آبراهام قرار است ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳، مصادف با آخر هفته روز جمهوری هند همراه با نسخه‌های دوبله شده به زبان تامیلی و تلوگو در هند منتشر شود. کمپانی «یاش راج فیلمز» هند تریلر پاتان را منتشر کرده است.
این فیلم پس از یک سال ناامید‌کننده برای فیلم‌های هندی در سال ۲۰۲۲ که شکست‌های بسیاری را تجربه کرد و با تجربه ناموفق سیرک رانویر سینگ به پایان رسید، می‌تواند پرچمدار صنعت سینمای بالیوود در سال ۲۰۲۳ باشد.
***
آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار سینمایی
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ساخت ۲ عنوان فیلم موافقت کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی در آخرین جلسه با صدور پروانه فیلم «یک تکه ابر» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی قوی‌تن درجزی موافقت کرد. همچنین پروانه ساخت «این جمعیت قابل کنترل» به تهیه‌کنندگی مهرداد فریدطالب‌نیا، کارگردانی محمدمتین اوجانی و نویسندگی محمد عبدی و روناک برخوردار نیز صادر شد. 
***
بررسی «بیانیه راهبردی موسیقی» در شورای فرهنگ عمومی
موضوع «بیانیه راهبردی موسیقی» در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی، بررسی خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، با اعلام صابر اکبری‌خضری، دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، موضوع «بیانیه راهبردی موسیقی» در جلسه آتی این شورا بررسی خواهد شد. 
وی در این باره گفت: «نبود موضع راهبردی مشخص نسبت به حکمرانی فرهنگی در عرصه موسیقی، باعث شده ظرفیت‌های این عرصه در ابعاد گوناگون شکوفا نشود. با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور رسالت خود را تقریب شکاف میان فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی می‎داند، در چند ماه گذشته فرآیند کارشناسی مفصل و دقیقی را با همراهی نهادهای مختلف رسمی و عمومی و کنشگران و پژوهشگران این عرصه به انجام رسانیده است که ماحصل این کار با عنوان «بیانیه راهبردی موسیقی» در جلسه آتی شورا بررسی شده و بعد از اصلاحات نهایی، به تصویب خواهد رسید. این بیانیه راهبردی، مبنای برنامه‎ریزی‎های بعدی و طراحی اقدامات مختلف در حوزه موسیقی خواهد شد که پیگیری اجرایی‌سازی آن نیز به صورت مرتب توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی انجام شده و به اطلاع اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم خواهد رسید. 
***
«عینک» برای مدارس اکران می‌شود
دور جدید اکران فیلم سینمایی «عینک» به کارگردانی رضا آقایی از امروز ویژه مدارس در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، دور جدید اکران فیلم سینمایی عینک از امروز ۲۱ دی ویژه مدارس در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود. این فیلم در سانس‌های صبح سینماها با هماهنگی مسؤولان مدارس برای دانش‌آموزان به نمایش درمی‌آید. 
همزمان با آغاز دور جدید اکران فیلم «عینک»، تازه‌ترین تیزر این فیلم رونمایی و منتشر شد. داستان فیلم «عینک» درباره خواهر و برادری است که در روزهای نزدیک عید تلاش می‌کنند عینک مادربزرگ‌شان را تعمیر کنند. در این راه با «امان» پسربچه افغانستانی آشنا می‌شوند که ادعا می‌کند می‌تواند به آنها کمک کند. 
راستین عزیزپور، سانیا رمضانی، مهدی هاشمی و پرویز بزرگی از جمله بازیگران فیلم «عینک» هستند. عوامل فیلم «عینک» عبارتند از کارگردان: رضا آقایی، نویسنده فیلمنامه: رضا آقایی و علیرضا شریف کاظمی، مدیر فیلمبرداری: داود محمدی، صدابردار: امیر عاشق‌حسینی، تهیه‌کننده: مهدی عظیمی‌میرآبادی. 

Page Generated in 0/0076 sec