printlogo


کد خبر: 258750تاریخ: 1401/10/21 00:00
اخبار

پیروزی تیم ‌ملی عراق مقابل سعودی با اسم رمز شهید سلیمانی
برخی هواداران تیم ‌ملی فوتبال عراق با در دست داشتن تصاویر شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شاهد پیروزی تیم‌ملی‌شان در مقابل عربستان در مسابقات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس بودند. به گزارش فارس، دیدار تیم‌های ‌ملی فوتبال عربستان و عراق در مسابقات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به میزبانی ورزشگاه نخل بصره برگزار شد. این دیدار حساس با برتری 2 بر صفر میزبان مقابل سعودی‌ها به پایان رسید. نکته جالب در سکوهای ورزشگاه این شهر، حضور هواداران عراقی با پلاکارد‌های شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود. هواداران عراقی با در دست داشتن عکس‌های این ۲ شهید بزرگوار مقاومت که به تازگی سومین سالگرد شهادت‌شان به دست آمریکایی‌های تروریست گذشت، به تحسین این ۲ شهید پرداختند. بسیاری از هواداران عراقی حاضر در ورزشگاه بصره بعد از برد قاطع عراق مقابل عربستان با  در دست داشتن تصاویر این ۲ شهید مقابل سعودی‌ها خوشحالی کردند.
***
پشیمانی ثروتمندترین فوتبالیست جهان!
فوتبالیستی که از کریستیانو رونالدو ثروتمندتر است از بزرگ‌ترین پشیمانی دوران حرفه‌ای فوتبال خود گفت. به گزارش استار، بازیکنی که به عنوان ثروتمندترین فوتبالیست جهان لقب گرفته است، صراحتاً بزرگ‌ترین پشیمانی دوران حرفه‌ای خود را بیان کرد. فائق بولکیا، بازیکن سابق تیم جوانان لسترسیتی و چلسی ثروتمندترین مرد فوتبال جهان است. این هافبک ۲۴ ساله از اعضای خاندان سلطنتی حاکم برونئی و برادرزاده سلطان برونئی، حسن بولکیا است که گفته می‌شود ثروتی بالغ بر ۲۰ میلیارد پوند دارد. این فوتبالیست با وجود ثروت باورنکردنی خانواده‌اش و فرصت‌ حضور در آکادمی جوانان باشگاه‌های لیگ برتری چلسی و لسترسیتی، در دوران فوتبال خود تصمیم‌های اشتباه گرفت. پس از اینکه بولکیا نتوانست به تیم بزرگسالان لستر راه یابد، سال ۲۰۲۰ این باشگاه را ترک کرد و برای تیم پرتغالی ماریتیمو B و تیم تایلندی چونبوری بازی کرد اما بازیکن چونبوری که زمانی کاپیتان تیم ‌ملی برونئی نیز بود عنوان کرد از انتقال خود به ماریتیمو پشیمان است. او در صحبت‌هایی گفت: بعد از لستر ۴- ۳ پیشنهاد داشتم. ماریتیمو به من گفت: تو در این تیم آینده ‌داری و من هم گفتم هدفم این است که بازی کنم و برای تیم به میدان بروم. بدیهی است این اتفاق برخلاف چیزی که صحبت شد، رخ داد و من بازی نکردم. من قطعا از رفتن به ماریتیمو پشیمان هستم چون افراد حاضر در این تیم با من صادق نبودند. او تا سال ۲۰۲۴ با تیم چونبوری قرارداد دارد.
***
عادل غلامی از دنیای والیبال خداحافظی کرد
سرعتی‌زن سابق تیم ‌ملی از دنیای والیبال خداحافظی کرد. به گزارش ایسنا، عادل غلامی، سرعتی‌زن سابق تیم ‌ملی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از دنیای والیبال خداحافظی کرد. او در متن خداحافظی خود نوشت: «روزی که والیبال را شروع کردم، فکر نمی‌کردم به واسطه این ورزش زیبا چنین جایگاهی به دست بیاورم. در تمام لحظات این ورزش لذت بردم. چه روزهای شیرین برد و چه روزهای تلخ شکست، در تمام مدت ۲۰ سال که در این ورزش بودم، تک‌تک روزهای ورزش برایم درس زندگی بود. همیشه سعی کردم در مجموعه‌ام بیشترین ثمربخشی را داشته باشم  و امروز در ۳۷ سالگی به علت مصدومیت کمرم با تمام علاقه‌ام به والیبال صلاح دانستم به دوران بازی خود خاتمه بدهم. مثل همه ورزشکاران دنیا علاقه‌مند بودم در تیم محبوبم خداحافظی کنم اما شرایط ورزش حرفه‌ای اجازه نداد در سالن آمل با شما عزیزان دیدار پایانی را داشته باشم. امیدوارم تصویر خوبی از من در ورزش برای شما عزیزان به جا مانده باشد و در آخر سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام: خداحافظ دوران بازی». عادل غلامی یکی از بازیکنانی است که از آنها با نام نسل طلایی والیبال یاد می‌کنند و سال‌ها پیراهن تیم ‌ملی ایران را در رده‌های مختلف سنی به تن داشت‌. وی همچنین سابقه ۲ طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ را با تیم ‌ملی بزرگسالان دارد.
***
نوشته جالب اتحادیه جهانی کشتی برای حسن یزدانی
فقط یک بزرگ‌ترین داریم
UWW با انتشار فیلمی از لحظات باشکوه استقبال مردم از حسن یزدانی، زیر پست اینستاگرامی خود نوشت: زیبایی.
در حالی که امسال هم دیوید تیلور آمریکایی موفق شد برای چهارمین بار حسن یزدانی را شکست دهد اما این موضوع چیزی از محبوبیت کشتی‌گیر ایرانی در بین طرفداران کشتی در سراسر جهان و همچنین جذابیت او نزد پیج اینستاگرامی اتحادیه جهانی کم نکرد. پیج اینستاگرام اتحادیه جهانی با انتشار فیلمی از استقبال باشکوه مردم از حسن یزدانی در بازگشت از مسابقات و کسب مدال طلا، نوشت: «چیزهای بزرگ زیادی وجود دارد اما فقط یک بزرگ‌ترین داریم».
«The Greatest» لقبی است که اتحادیه جهانی کشتی در چند سال اخیر به حسن یزدانی قهرمان المپیک 2016 ریو داده است.
حسن یزدانی با 2 مدال طلا و نقره المپیک و 6 مدال جهانی اکنون رکورددار تعداد مدال در بین قهرمانان ایرانی است. او با کسب مدال نقره جهان در سال 2022 رکورد جهان پهلوان تختی را شکست.
یزدانی همچنان یکی از امیدهای کشتی برای افزایش تعداد مدال‌های جهانی و المپیکش هست تا رکورد جدیدی از خود برجا بگذارد.

Page Generated in 0/0064 sec