printlogo


کد خبر: 258757تاریخ: 1401/10/21 00:00
فرقه TST دومین گروه اهریمنی آمریکا در حال تبدیل به یک اهریمن لابی سیاسی به نفع دموکرات‌هاست
شیطان بزرگ میزبان بزرگ‌ترین اجتماع شیطان‌پرستی

گروه بین‌الملل:‌ شیطان بزرگ برای برپایی بزرگ‌ترین گردهمایی شیطانی تاریخ آماده می‌شود. فراخوان گسترده گروه «معبد شیطانی» که با نام مخفف (The Satanic Temple) TST  شناخته می‌شود، حاکی از آن است آنها قصد دارند دهمین سالگرد تاسیس خود را بهار سال جاری میلادی با گرد آوردن جمعیتی بزرگ در ماساچوست جشن بگیرند. 
«معبد شیطانی» دومین فرقه شیطان‌پرستی بزرگ ایالات‌متحده پس از گروه لاوی است که البته با توجه به پیروان زیادی که طی یک دهه اخیر در آمریکا و خارج از آن بویژه کانادا، استرالیا، بریتانیا، آلمان، فنلاند و اسکاندیناوی جمع کرده، احتمالا بزرگ‌ترین گروه شیطان‌پرستی در کل جهان است. 
این فرقه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده کنوانسیون سیتن کان (SatanCon 2023) را پایان ماه آوریل (اردیبهشت) در شهر بوستون برگزار می‌کند که ادعا می‌شود بزرگ‌ترین گردهمایی شیطان‌پرستی در تاریخ خواهد بود. 
اگرچه «لوسین گریوز»، موسس این گروه الحادی آن را یک فرقه غیرمذهبی معرفی می‌کند که به وجود شیطان یا ابلیس بر اساس سنت‌های مذهبی مسیحی اعتقادی نداشته و صرفا شیطان را به عنوان نماد شکاکیت علمی برگزیده است اما او و پیروان فرقه در عمل از تمام نمادهای شیطانی مرسوم استفاده و حتی دفاع می‌کنند. 
گریوز از سال 2012 که این گروه را تاسیس ‌کرد 7 اصل شیطانی را مبانی کار فرقه خود قرار داد. او از ابتدا مدعی بود بزرگ‌ترین گروه شیطان‌پرستی آمریکا با عنوان «کلیسای لاوی» فاقد جامع‌نگری علمی کافی است. جالب اینکه لاوی‌ها از ابتدا هم با ادعای عملگرایی و سرلوحه قرار دادن مکتب داروینیسم اجتماعی و نیچه‌ایسم به پا خواسته بودند. 
آنها سقط جنین را یک حق اساسی مذهبی اعلام کرده‌اند با این استدلال که هر گونه قوانین ایالتی که این عمل را محدود کند، تبعیض ناعادلانه‌ای علیه اعضای آنها انجام داد است. جالب اینکه سال 2020 که TST در کانون توجه ملی قرار گرفته بود، کلیسای شیطانی لاوی که خود را مرجع واقعی شیطان‌پرستی می‌داند، به رقیب جدید خود انگ زد که یک گروه سیاسی است. 
معبد اهریمنی بیشتر به دلیل طرح دعاوی حقوقی علیه مقامات محلی و ایالتی آمریکا با ادعای نقض آزادی‌های مذهبی شناخته می‌شود. درخواست‌های شیطانی آنها مثلا برای نمایش مجسمه‌های شیطانی در اماکن عمومی عمدتا رد شده است. مثلا ژوئیه 2021 آنها از شهرداری بوستون درخواست برپایی «هفته قدردانی از شیطان» در خارج از ساختمان شهرداری را کردند که رد شد ولی باعث شد چند ماه بعد قوانین بوستون در زمینه سیاست پرچم تغییر کرده و راه برای آنها باز شود. 
به گزارش شبکه آرتی، حامیان فرقه معبد شیطانی در ظاهر مأموریت رسمی خود را تشویق خیرخواهی و همدلی در بین همه مردم، رد اقتدار ظالمانه، حمایت از عقل سلیم و عدالت عملی و هدایت وجدان انسانی به انجام کارهای شایسته می‌دانند. با این حال از سال 2012 که فرقه مزبور آغاز به کار کرده، هیچ‌گاه نامش به واسطه یکی از این اهداف ظاهرا انسان‌دوستانه بر سر زبان‌ها نیفتاده است. 
همچنین این فرقه هیچ‌گاه در راستای اهداف ادعایی خود موضعی داخلی و بین‌المللی علیه جنایات آمریکا و دیگر کشورهای غربی علیه بشریت اتخاذ نکرده است. 
در عوض این گروه عملا به عنوان یک اهرم فشار اجتماعی از پایین و یک لابی سیاسی برای چانه‌زنی از راس قدرت به نفع لیبرالیسم و صهیونیسم عمل می‌کند و همکاری لابی آنها با نهادهای نزدیک به دموکرات‌ها و آیپک نیز این ادعا را ثابت می‌کند. 
رویارویی سیاسی اعضای این گروه با جمهوری‌خواهان مدعی مسیحیت بویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال‌های اخیر خبرساز شده است. 
جالب اینکه سال 2018 انشعاب شاخه بریتانیایی فرقه «معبد شیطانی» که بعدتر هلا (برگرفته از کلمه انگلیسی هل به معنای جهنم) نامیده شد، از سوی کارشناسان امنیتی به دست‌اندازی سرویس جاسوسی بریتانیا (ام‌آی 6) بر شاخه انگلیسی مربوط دانسته شد. سپس نوبت انشعاب شاخه واشنگتن TST در سال 2020 بود که اینجا هم به احتمال زیاد پای سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) در میان است. 
 در ایالات‌متحده که مدعی است بزرگ‌ترین کشور مسیحی جهان است، ظهور گروه‌های متنوع شیطان‌پرستی در ابعاد وسیع می‌تواند نشانه شکل‌گیری یأس شدید مذهبی در میان میلیون‌ها مسیحی و یهودی از فرقه‌های گوناگون باشد. 
در عین حال شکل‌گیری دوقطبی مسیحیت و یهودیت افراطی در مقابل شیطان‌پرست‌ها نشان می‌دهد نهادهای دینی در آمریکا نتوانسته‌اند چشم‌اندازی برای اداره متوازن جامعه ارائه دهند. 
می‌توان یکی از دلایل موفقیت گروه‌های شیطان‌پرست در این کشور را دلسردی از مسیحیت و ایجاد انگیزه برای تشکیل دوقطبی در مقابل فرقه بشدت در حال رشد اوانجلیسم (مسیحیت صهیونیستی) دانست. مکتبی افراطی که عملا از اصول مسیحیت به نفع روایت انحرافی آخرالزمانی از انجیل عدول می‌کند. 
ابتدا جمهوری‌خواهان تظاهر به مخالفت با چنین گروه‌هایی با اعتقادات کفر‌آمیز می‌کردند اما در ۲ دهه گذشته مشخص شده بسیاری از نخبگان جمهوری‌خواه و نومحافظه‌کار از سنین جوانی به گروه‌های شیطان‌پرستی تمایل داشته‌اند. 
در عین حال تمایلی روزافزون میان گروه‌های دست راستی نژادپرست و ملی‌گرای افراطی آمریکایی که عمدتا به جمهوری‌خواهان نزدیک هستند به فرقه‌های اهریمنی مشاهده می‌شود. 
از طرف دیگر افزایش روزافزون مدارس و آموزشگاه‌های رسمی که بر اساس محتوای عقیدتی فرقه‌های شیطان‌پرستی چون کلیسای شیطانی لاوی و معبد شیطانی تاسیس می‌شوند به یکی از نگرانی‌های اکثریت مذهبی جامعه یانکی‌ها تبدیل شده است. 
سال گذشته نخستین گردهمایی SatanCon در فوریه 2022 در آریزونا برگزار شد اما حالا جاه‌طلبی‌های فرقه معبد شیطانی با تکیه بر حمایت دولت دموکرات حاکم فزونی گرفته است. 
طبق اطلاعیه‌ای که در تارنمای کنوانسیون معبد شیطانی منتشر شده، گردهمایی جدید در آوریل آینده در مقر بین‌المللی این فرقه در نزدیکی شهر سلم از توابع بوستون برپا می‌شود. دلیل انتخاب سلم به عنوان مقر مرکزی این فرقه، نزدیکی آن به محل محاکمه جادوگران در آمریکای اواخر دهه 1600 میلادی است. معبد با آنکه به طور کلی تعداد حامیان خود را پنهان می‌کند اما ادعا دارد حدود 2500 عضو در منطقه بوستون دارد. 
البته هنوز مکان دقیق محل برپایی آنچه بزرگ‌ترین گردهمایی شیطان‌پرستان آمریکایی در حوالی سلم خوانده می‌شود یا برنامه دقیق رویدادها یا نام سخنرانان ارائه نشده است. 
جالب اینکه بر اساس دستورالعمل تارنمای مزبور، افرادی که 28 آوریل 2023 در هگزناخت بوستون حاضر می‌شوند، باید ماسک جراحی «ان-95» و «کی ان-95» یکبار مصرف بپوشند که مشخص نیست به دلیل ملاحظات کرونایی است یا برای عدم تشخیص چهره حاضران در برنامه. 

Page Generated in 0/0061 sec