printlogo


کد خبر: 258758تاریخ: 1401/10/21 00:00
اخبار

افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در اسفند
مدیرعامل متروی تهران با اعلام موفقیت‌آمیز بودن تست گرم نیمه میانی خط ۶ مترو، گفت: ۴ ایستگاه مترو اسفندماه افتتاح می‌شود. محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر موفقیت‌آمیز بودن تست گرم نیمه میانی خط ۶ مترو، گفت: خط ۶ مترو به صورت جزیره‌ای افتتاح شد یعنی بین ایستگاه امام حسین تا تربیت مدرس به طول ۹.۵ کیلومتر اتصال برقرار نبود. وی با بیان اینکه تست بخش میانی خط ۶ مترو با موفقیت انجام شد، گفت: حالا می‌توانیم ارتباط جنوب شرق تهران به شمال غرب تهران را ایجاد کنیم. وی با بیان اینکه پیش از این از ایستگاه دولت‌آباد تا امام حسین در نیمه جنوبی خط ۶ مسافران تردد می‌کردند و از سوی دیگر حدفاصل تربیت مدرس تا ایستگاه ستاری فعال بود و در این بخش ۳ رام قطار به نوعی حبس شده بود، چرا که با شبکه کلی مترو ارتباط نداشتند، گفت: شب گذشته حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس به سمت امام حسین و بالعکس برق‌دار و تست گرم این مسیر نیز با موفقیت انجام شد و با برق‌دار کردن این مسیر عملا در فاز ۹۰ درصد پیشرفت قرار گرفتیم. هرمزی با بیان اینکه تا پایان سال ایستگاه‌های ولیعصر، 7 تیر، کارگر و لاله در خط ۶ مترو به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: سال آینده نیز ایستگاه بهار شیراز و نجات‌اللهی در بخش میانی خط ۶ که مرکز شهر را پوشش می‌دهند، به این تعداد اضافه می‌شود. 
***
۲۰۰ هزار زن، بانوی فرهنگ‌یار ترافیک شدند
معاون اجتماعی پلیس راهور فراجا از آموزش ۲۰۰ هزار زن در طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک خبر داد. چهارمین همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، دیروز در سالن همایش نورالرضا پلیس راهور فراجا برگزار شد. سرهنگ حسن‌زاده معاون اجتماعی پلیس راهور ضمن خوشامدگویی به همسران و خواهران شهید و سایر بانوان حاضر در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک و گرامیداشت روز زن، اظهار داشت: این طرح سال ۹۸ و با هدف آموزش و فرهنگ‌سازی در خانواده و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی بانوان آغاز شد و تا به امروز نیز در حال انجام است. وی گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر تحت آموزش این طرح قرار گرفته‌اند و ان‌شاءالله سال بعد این تعداد به ۲ برابر خواهد رسید. سرهنگ حسن‌زاده خاطرنشان کرد: بهبود فرهنگ صحیح رانندگی از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است. 
***
رتبه‌های قطعی معلمان تا پایان سال تعیین خواهد شد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تأخیر در تعیین رتبه قطعی معلمان گفت: امیدواریم تا پایان سال رتبه‌های قطعی معلمان اعلام شود. حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره تأخیر در تعیین رتبه قطعی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان سال گذشته در مجلس تصویب شد، دولت دوازدهم 5 هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده بود که دولت فعلی 38 هزار میلیارد تومان برای 1.5 سال اجرای رتبه‌بندی تأمین کرده است. وی افزود: آموزش‌و‌پرورش باید به روند تعیین رتبه قطعی معلمان سرعت دهد اما مشکل فعلی این است که بارگذاری آثار پژوهشی و سوابق آموزشی معلمان در سامانه و روند بررسی آن طولانی شده است. عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: طبق اعلام آموزش و پرورش، رتبه یک یا همان آموزشیار معلم برای تمام فرهنگیان صادر شده است اما بیشترین جمعیت مربوط به رتبه‌های 2، 3، 4 و جمعیت کمتری برای رتبه 5 است که باید سریع‌تر رتبه قطعی افراد مشخص شود. وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال رتبه‌های قطعی معلمان اعلام شود، متذکر شد هدف اصلی رتبه‌بندی ارتقای کیفیت و ارتقای جایگاه معلم است. فلاحی درباره تعیین‌تکلیف استخدامی معلمان غیررسمی گفت: طرحی در دستور کار مجلس است تا تمام معلمان غیررسمی که با آموزش‌و‌پرورش همکاری داشتند ساماندهی شده و به لحاظ استخدامی تعیین‌تکلیف شوند. 
***
۳۸ درصد آلودگی هوا ناشی از ناوگان فرسوده است
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است. محمدمهدی میرزایی‌قمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: ما ناوگان سواری‌های شخصی تاکسی و وانت را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر تعداد حدود ۷ درصد سهم دارند اما سهم انتشار این وسایل نقلیه در آلودگی هوا ۳۸ درصد است. وی ادامه داد: این درصد نشان می‌دهد خودرو‌های فرسوده چقدر بیش‌آلاینده هستند و مقدار زیادی آلودگی تولید می‌کنند و لازم است چنین موضوعی مدنظر قرار گیرد. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران یادآور شد: مطالعاتی که در شرکت کنترل کیفیت هوا داشتیم نشان داد یک سواری فرسوده کاربراتوری نسبت به مشابه یورو ۴ و یورو ۵ خود، ۲۶ برابر بیشتر آلایندگی تولید می‌کند. میرزایی‌قمی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است یعنی خودرویی به مراکز اسقاط برود و کاملا از چرخه ناوگان حمل‌و‌نقل خارج شود. 
***
هشدار وزیر درباره تعطیلات بدون برنامه مدارس
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش‌و‌پرورش کشور ضربه می‌زند، باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد. یوسف نوری در هزار و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش اظهارکرد: تنوع‌بخشی به محیط آموزشی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه‌اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش‌و‌پرورش کشور است. وی بیان کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین لازم است قوانین موجود تنقیح و اصلاح شود تا موانع اجرای سند تحول بنیادین برطرف شود. وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان المپیاد فیزیک است، افزود: دیپلماسی آموزشی باید در کنار دیپلماسی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی روز دنیا در حوزه آموزش‌و‌پرورش استفاده کرد.

Page Generated in 0/0063 sec