printlogo


کد خبر: 258770تاریخ: 1401/10/21 00:00
اخبار

حکم دادگاه بدوی تبعه بلژیک صادر شد
دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای ۴ عنوان اتهامی تبعه بلژیک که چندی پیش دستگیر شده بود حکم بدوی صادر کرد.
بر اساس حکم صادرشده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران، الیویر وند کاستیل، فرزند برنارد، متولد سال ۱۹۸۱ با ۴ عنوان اتهامی در دادگاه محاکمه شده است که در پایان دادگاه انقلاب اسلامی تهران در هر ۴ عنوان اتهامی وی را مستحق مجازات دانسته است. بر اساس کیفرخواست صادر شده، الیویر وند کاستیل متهم است به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان. دادگاه پس از برگزاری جلسات دادگاه با حضور معاون دادستان، متهم و وکیل مدافع وی در نهایت در رابطه با اتهام اول - جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه - تبعه بلژیک را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است. همچنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران درباره اتهام دوم، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نیز وند کاستیل را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است. درباره اتهام سوم، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، رئیس دادگاه برای تبعه بلژیک ۲.۵ سال حبس، ضبط ارز قاچاق، پرداخت جزای نقدی معادل دوبرابر بهای ریالی دلارها به قیمت روز و ۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرده است. درباره اتهام چهارم، پولشویی به میزان ۵۰۰ هزار دلار هم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این فرد ۱۲.۵ سال حبس و مصادره اصل مال، درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشأ و جرم پولشویی در نظر گرفته است. حکم صادرشده بدوی و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است.
***
قالیباف:
سوء‌تفاهم‌های پیش آمده با جمهوری آذربایجان برطرف شد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بامداد روز گذشته با استقبال نایب‌رئیس اول مجلس و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و پس از شرکت در سیزدهمین مجمع عمومی پارلمان‌های آسیایی وارد تهران شد. قالیباف در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در سخنانی با اشاره به دیدارها و گفت‌وگوهای صورت گرفته در این اجلاس با مقامات بلندپایه حاضر گفت: سفری فشرده و پرکار به کشور ترکیه صورت گرفت. این اجلاس که در ادوار گذشته به دلیل پاندمی کرونا به صورت غیرحضوری انجام می‌شد، امسال با حضور ۴۴ هیأت پارلمانی در سطوح مختلف از کشورهای آسیایی برگزار شد. وی با اشاره به نشست سه‌جانبه بین روسای مجالس جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان و ترکیه در حاشیه اجلاس APA گفت: در حاشیه این اجلاس نشست‌هایی به طور خاص با رؤسای مجالس آذربایجان و ترکیه به صورت دوجانبه و سه‌جانبه داشتیم که در نشست سه‌جانبه موضوعات مربوط به حمل‌و‌نقل و ترانزیت کالا و انرژی بین ۳ کشور مورد تأکید قرار گرفت. رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: همچنین این اواخر سوء‌تفاهم‌هایی با جمهوری آذربایجان پیش آمده بود که این مسائل نیز برطرف و قرار شد در آینده سفری به باکو داشته باشم، همچنین مقرر شد این نشست‌ها تداوم داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: گفت‌وگوها برای مسیرهای ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب صورت گرفت و مقرر شد نشست‌های سه‌جانبه در سطح وزرای خارجه، دفاع و سران شکل گرفته و بحث‌های مرتبط با حمل‌ونقل، ترانزیت و تجارت نیز مورد توجه قرار گیرد.
***
بازداشت ۶ افسر سوری به اتهام دادن اطلاعات درباره شهید جعفری به دشمن
پایگاه خبری سوری «صوت العاصمه» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد بخش اطلاعات نظامی ارتش سوریه طی هفته‌های گذشته ۶ افسر خود را به اتهام دادن اطلاعات به طرف‌های خارجی مخالف نظام بازداشت کرده است. این افسران متهم به دادن اطلاعاتی درباره تحرکات سردار شهید داوود جعفری به دشمن هستند که در اواخر نوامبر ۲۰۲۲ در نزدیکی دمشق به شهادت رسید. بخش اطلاعات نظامی ارتش سوریه بعد از شنود مکالمات و پیام‌های این افسران، آنها را بازداشت کرد. این منابع می‌گویند این متهمان به عنوان یک شبکه اطلاعاتی برای یک کشور خارجی کار می‌کردند. منابع صوت‌العاصمه می‌گویند شهید داوود جعفری طی یک ماموریت اطلاعاتی در ریف قنیطره در نزدیکی نوار مرزی با سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسیده است. این منابع تاکید کردند شهید جعفری یک هفته قبل از شهادتش به همراه افسرانی از بخش امنیت نظامی ارتش سوریه طی یک ماموریت اطلاعاتی به جنوب سوریه رفته بود. این منابع همچنین اعلام کردند رژیم صهیونیستی خودروی حامل شهید جعفری را در مسیر بازگشتش به دمشق مورد هدف قرار داد و آن شهید به منطقه حضرت زینب(س) انتقال داده شد و به مدت ۲ روز تحت مراقبت‌های ویژه بود. نخستین روز آذرماه امسال بود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ پاسدار داوود جعفری از افسران ارشد و پاکباخته نیروی هوافضای سپاه توسط ایادی رژیم صهیونیستی با بمب کنار جاده‌ای در حوالی دمشق سوریه خبر داد.
***
سامانه شفافیت آرای نمایندگان آماده راه‌اندازی است
علی نیکزاد در جلسه علنی دیروز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه شفافیت آرای نمایندگان آماده راه‌اندازی است. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگانی که تمایل برای مشارکت در این مرحله دارند، نامه ثبت شده در سامانه را امضا کنند.

Page Generated in 0/0066 sec