printlogo


کد خبر: 258784تاریخ: 1401/10/22 00:00
اخبار

داوران جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون معرفی شدند
داوران بخش‌های بین‌الملل، ملی، آیینی‌- سنتی، ۹۰ ثانیه و پادکست بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، داوران ۵ بخش از بیست ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به شرح زیر اعلام شدند: در بخش بین‌الملل؛ علی خانجانی نویسنده و پژوهشگر، مسلم قاسمی پیشکسوت تئاتر و مدرس این حوزه و محسن هجری نویسنده کودک و نوجوان و پژوهشگر به داوری آثار خواهند نشست.
بر همین اساس در بخش ملی؛ محمد سیمزاری نویسنده و پژوهشگر، محسن هجری و مسلم قاسمی آثار را مورد داوری قرار می‌دهند. همچنین در بخش آیینی‌سنتی؛ مهدی صفاری‌نژاد نویسنده، بازیگر و پژوهشگر، احمدعلی مهدی‌نژاد نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و مهدی چایانی کارگردان و نقال پیشکسوت آثار این بخش را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه؛ فرزاد زیدی‌نژاد کارگردان، تهیه‌کننده و نمایشنامه‌نویس، صادق کیانی‌مقدم بازیگر و کارگردان تئاتر و محمدعلی یزدان‌شناس نمایشنامه‌نویس و کارگردان داوری آثار را بر عهده دارند. بر اساس این خبر، در بخش پادکست قصه‌گویی نیز نادر برهانی‌مرند نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، مریم نوشادقباد پژوهشگر و نادر گهرسودی گوینده و مدیر دوبلاژ آثار جشنواره را داوری می‌کنند. بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ در شهر یزد برگزار خواهد شد.
ثبت‌نام شرکت در این بخش طی فراخوانی از ۷ دی آغاز شد و علاقه‌مندان می‌توانستند جهت شرکت در بخش مسابقه تبلیغات تا پایان وقت دیروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه از طریق مراجعه به سایت رسمی جشنواره فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.
***
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در هفته زن رایگان شد
بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در هفته زن از 23 تا 30 دی‌ماه 1401 برای بانوان رایگان شد. به گزارش «وطن امروز»، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در خبری اعلام کرد بازدید از این موزه طی روزهای ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه مصادف با هفته بزرگداشت مقام زن، برای همه بانوان رایگان خواهد بود.
هفته بزرگداشت مقام زن، از روز میلاد دخت مکرم رسول‌الله، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها آغاز می‌شود. موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، بزرگ‌ترین موزه نظامی جهان اسلام و مدرن‌ترین موزه غرب آسیا، یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که از سال ۱۳۹۱ به همت شهرداری تهران در اراضی عباس‌آباد به بهره‌برداری رسیده است. این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین باغ موزه‌های کشور و شامل بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفتگانه، سراسرنما، مسجد، باغ‌راه، دریاچه مصنوعی، آب‌نمایش، سالن‌های آمفی تئاتر، امکانات تفریحی و... است. این مجموعه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا علاوه بر نمایش حماسه ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، توانسته است به فراخور تقویم، هر ساله نمایشگاه‌های موقت، مراسمات و برنامه‌های مختلفی را برگزار کند. دسترسی آسان از ویژگی‌های بارز این مجموعه است. 
***
۲ حضور بین‌المللی دیگر برای «بدون قرار قبلی»
فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی در ادامه حضور خود در عرصه بین‌المللی، راهی بنگلادش و بلغارستان شد. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی به ۲ جشنواره بین‌المللی «داکا» بنگلادش و «صوفیامنار» بلغارستان راه یافت. «داکا» در بخش مسابقه فیلم‌های آسیایی و «صوفیامنار» در بخش فیلم‌های بلند میزبان این اثر خواهند بود. جشنواره «داکا» از ۲۴ دی تا ۲ بهمن ۱۴۰۱ (۱۴ تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳) و جشنواره «صوفیامنار» از ۲۶ دی تا ۹ بهمن ۱۴۰۱ (۱۶ تا ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳) برگزار خواهد شد. نمایش این فیلم در این ۲ جشنواره تعداد نمایش‌های بین‌المللی‌اش را به عدد 6 می‌رساند. «بدون قرار قبلی» پیش از این موفق شده بود به عنوان بهترین فیلم جشنواره «مسکو» روسیه انتخاب شود و در جشنواره‌های «ونکوور» کانادا، «چنای» هندوستان و «مینسک» بلاروس نیز به نمایش دربیاید.
فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» محصول بنیاد سینمایی فارابی است که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را تصاحب کرد.
***
واکنش رئیس رسانه ملی به پناهندگی برادرش
رئیس سازمان صداوسیما گفت: این اتفاقات، اتفاقات جدیدی نیست و امثال این اتفاقات در گذشته هم بوده و طبیعت این مسیر ریزش‌ها و رویش‌ها است. به گزارش «وطن امروز»، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما دیروز درباره پناهندگی برادر خود و مصاحبه وی با رسانه‌های خارج از کشور واکنش نشان داد.
روز 20 دی‌ماه مجله تایم آمریکا در مصاحبه‌ای با میثم جبلی، برادر پیمان جبلی، رئیس فعلی صداوسیما از پناهنده شدن وی  در آمریکا خبر داده بود. این نشریه آمریکایی مدعی شده بود میثم جبلی بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن برادرزاده‌اش، چنین تصمیمی گرفته است.
رئیس سازمان صداوسیما دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اظهارات برادرش که پناهنده شده است، گفت: من هم اظهارات ایشان را دیدم، البته نمی‌دانم چه مقدار از آن ارادی و تحت اختیار بوده است اما این اتفاقات، اتفاقات جدیدی نیست و امثال این اتفاقات در گذشته هم بوده و طبیعت این مسیر ریزش‌ها و رویش‌هاست.

Page Generated in 0/0068 sec