printlogo


کد خبر: 258797تاریخ: 1401/10/22 00:00
استقلال و تراکتور امروز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند
فینال زودهنگام

۲ دیدار پایانی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال امروز برگزار می‌شود که بر اساس برنامه استقلال میزبان تراکتور تبریز و صنعت نفت آبادان میهمان مس کرمان است. تراکتور نبرد هفته گذشته ۲ تیم را در لیگ برتر 2-0 برد تا استقلال دچار حاشیه‌ها و شایعه‌های زیادی شود؛ از احتمال اخراج ساپینتو تا شایعه کم‌کاری بازیکنان آبی‌پوش! با این حال هیات مدیره باشگاه استقلال بعد از جلسه ابتدای هفته اعلام کرد از سرمربی پرتغالی حمایت می‌کند و فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه نیز گفت بازیکنان استقلال قول داده‌اند جبران آن شکست را بکنند و فعلا هواداران استقلال به این وعده‌ها امیدوار و دلخوش هستند. از سویی «پاکو خمز» سرمربی اسپانیایی‌ تراکتور بعد از شکست استقلال وعده داد تیم تراکتور همیشه تهاجمی و تک‌ضرب بازی کند. مهم‌ترین تفاوت‌های بازی امروز با مسابقه هفته گذشته حضور ساپینتو روی نیمکت استقلال است که این مساله می‌تواند جذابیت‌های بازی را دوچندان کند. ساپینتو در تبریز محروم بود. حالا بازیکنان استقلال باید بیشتر از قبل از سرمربی و کادرفنی خود حرف‌شنوی داشته باشند. خط دفاع استقلال در بازی قبل بسیار آشفته و بی‌نظم بود. این مسابقه به اندازه فینال جام حذفی می‌تواند جذاب و دیدنی از کار دربیاید. شاید برنده این مسابقه یک پای فینال جام حذفی هم باشد. این بازی شطرنج تاکتیکی مربیان اسپانیایی و پرتغالی است. در روز اول مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم‌های لیگ برتری مقابل تیم‌های دسته اولی شرایط سختی را تجربه کردند؛ هوادار به سختی از سد چادرملو گذشت، گل‌گهر سیرجان کارش با مس شهر بابک گره خورد و دقیقه 120 پیروز شد، آلومینیوم اراک مقابل آریو اسلامشهر دسته دومی تا آستانه حذف پیش رفت و پرسپولیس هم با تیم ون‌پارس کارش به ضربات پنالتی کشیده شد و بیرانوند این تیم را نجات داد ولی شرایط برای استقلال و تراکتور در بازی امروز فرق می‌کند. استقلال در روزهای گذشته گرفتار درگیری رسانه‌ای مدیرعامل سابق و علی فتح‌الله‌زاده شده است و روز سه‌شنبه هم سازمان خصوصی‌سازی از تغییر هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس خبر داد. به این ترتیب می‌توان گفت وضعیت استقلال به گونه‌ای است که با یک باخت دیگر شرایطش  دشوارتر خواهد شد.
* مس کرمان - صنعت نفت آبادان
۲ تیم قعرنشین جدول لیگ برتر که برای بقا تلاش می‌کنند در جام حذفی باید به مصاف هم بروند. قطعا برای ۲ تیم اولویت لیگ برتر است نه حضور قدرتمند در جام حذفی، با این حال شاید مربیان ۲ تیم به چشم یک بازی تدارکاتی نیم‌فصل به این بازی نگاه کنند. در لیگ برتر مس کرمان 2 بر صفر صنعت نفت را شکست داد اما آن زمان تابارز برزیلی سرمربی صنعت نفت نبود و صنعت حالا شرایط کاملا متفاوتی دارد. 
* پاکو خمز: می‌خواهیم دوباره استقلال را شکست دهیم
سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز تاکید کرد تیمش برای پیروزی دوباره برابر استقلال آماده است. دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتور تبریز در مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. ۲ تیم هفته گذشته در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که تراکتور 2 بر صفر حریف خود را شکست داد. پاکو خمز، سرمربی سرخپوشان تبریزی دیروز در نشست خبری قبل از دیدار با استقلال شرکت کرد و درباره این بازی گفت: آماده بازی مقابل استقلال هستیم و می‌خواهیم برد هفته گذشته را تکرار کنیم. وی ادامه داد: پس از برد بزرگ مقابل استقلال، به خاطر شرایط آب و هوایی تبریز، کمی کارمان سخت شد. با این حال ما و کارکنان باشگاه نهایت تلاش را در زمینه نگهداری از زمین‌های چمن مجموعه ورزشی باشگاه انجام دادیم. تمرینات منظمی در طول هفته در زمین چمن و سالن بدنسازی انجام داده‌ایم و آماده بازی با استقلال در جام حذفی هستیم. خمز درباره مصدومان و محرومان تیمش بیان کرد: تمام بازیکنان آماده بازی هستند و تنها محمد عباس‌زاده مصدوم است.
* برنامه مسابقات مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی
پنجشنبه ۲۲ دی
مس کرمان - صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۴ (ورزشگاه امام علی(ع) کرمان)
استقلال - تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۵ (ورزشگاه آزادی تهران)

Page Generated in 0/0066 sec