printlogo


کد خبر: 258801تاریخ: 1401/10/22 00:00
اخبار

باشگاه الوکره قید هافبک ایرانی خود را زد
باشگاه الوکره قطر هافبک ایرانی خود را کنار گذاشت. باشگاه الوکره قطر با انتشار خبری رسمی از توافق با «عدلان قدیوره» بازیکن الجزایری تا پایان فصل خبر داد. طبق اعلام این باشگاه، بازیکن الجزایری جایگزین امید ابراهیمی شده است. ابراهیمی پیش از شروع جام‌جهانی قطر و زمانی که در اردوی تیم ملی بود، دچار آسیب‌دیدگی شد و مصدومیتش همچنان پابرجاست. 
***
اعلام رسمی طلب پرسپولیس از AFC
مقدار مطالبات پرسپولیس از کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد. باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن مطالباتش از این نهاد انجام داده است. پرسپولیس به واسطه حضور چند ساله در لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان نایب‌قهرمانی در این رقابت‌ها درآمدهایی داشته اما به دلیل تحریم‌های بانکی نتوانسته مطالبات خود را از AFC دریافت کند؛ مطالباتی که بر اساس ادعای رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است. درویش دیروز در نشست خبری خود گفت: نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال دادیم که طلب‌مان را می‌خواهیم. گفتند فیفا باید مشخص کند مبلغش چقدر است و باید بدهیم. ‌طلب ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است که یک راهکاری را پیشنهاد کردند. وی به جلساتی که با رئیس فیفا و رئیس AFC در جریان مسابقات جام‌جهانی قطر داشت اشاره کرد و افزود: وزیر ورزش ایران هماهنگی‌هایی را انجام داد. مهدی تاج رئیس فدراسیون هم آنجا بود. راهکاری را در نظر گرفتند که قرار است آن روش را برای دریافت پول پیش ببریم. درویش همچنین گفت: شاید نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان، بدهی از گذشته بود که آنها را پرداخت کردیم و حدود ۹۰۰ هزار دلار بدهی خارجی هم شامل آن بود. 
***
رئیس فیفا بازجویی شد
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر یک پرونده بازجویی شد. به گزارش فارس، جانی اینفانتینو که هفته گذشته در مراسم افتتاحیه مسابقات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در عراق حضور پیدا کرد و با استفاده از نام مجعول خلیج‌فارس برای این مسابقات جنجال آفرین شد، حالا درگیر جنجال تازه‌ای شده است. وی برای دومین‌بار به دلیل متهم بودن در یک پرونده که متهم به تحریک به سوءاستفاده از قدرت و نقض اسرار رسمی است، بازجویی شد. دادگاه سوییس تحقیقات خود در این زمینه را سال 2020 آغاز کرده و رئیس فیفا ابتدای سال گذشته برای نخستین‌بار بازجویی شد. اینفانتینو در دوران مدیریت خود در فیفا جنجال‌های زیادی را برانگیخته است. برای نمونه حمایتش از صهیونیست‌ها و حضورش در سرزمین‌های اشغالی در سال گذشته از سوی سازمان‌های حقوق بشر محکوم شد. 
***
برانکو زیر تیغ انتقاد عمانی‌ها
رسانه عمانی بشدت از تصمیم فنی سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور انتقاد کرد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم‌ملی و پرسپولیس این روزها روی نیمکت تیم ملی عمان روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. سرمربی سابق سرخپوشان پایتخت در بازی آخر خود با عمان مقابل یمن به سختی موفق شد با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد. عمان در بازی اول مسابقات جام کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس مقابل عراق میزبان هم به تساوی بدون گل رضایت داد. بعد از بازی با یمن، خبرنگاران عمانی بشدت از عملکرد تیم ملی عمان با هدایت برانکو انتقاد کردند، حتی یکی از خبرنگاران پروفسور را متهم کرد به صورت عمدی بد بازی می‌کند تا حکم اخراجش را بگیرد و با دریافت غرامت مالی به تیم جدیدی برود. در جدیدترین حملات به برانکو «عبدالله المقدم» خبرنگار عمانی در صفحه‌اش نوشت: با هزار بدبختی مقابل عراق به مساوی رسیدیم. با معجزه مقابل یمن به پیروزی رسیدیم. برانکو همیشه می‌گوید از عملکرد تیم راضی است! چگونه رضایت دارد در حالی که تیم ملی بدون هویت است. سایت «الکره العمانیه» هم بشدت به برانکو حمله کرد و این مربی را گستاخ نامید و نوشت: تنها بازیکنی که می‌تواند غیبت امجد الحارثی را پرکند، حسن العجمی است. متأسفانه این بازیکن به دلیل گستاخی برانکو در لیست قرار نگرفت و با وجود عملکرد خوبش در این فصل با السیب به تیم ملی دعوت نشد!
***
ژائو فلیکس به چلسی پیوست
مهاجم اتلتیکو مادرید به صورت قرضی و ۶ ماهه به چلسی پیوست. به گزارش ایسنا، با اعلام رسمی باشگاه چلسی، ژائو فلیکس، مهاجم پرتغالی اتلتیکو مادرید با قراردادی قرضی و ۶ ماهه به چلسی پیوست و زیر نظر «گراهام پاتر» به کار خود ادامه خواهد داد. چلسی برای این قرارداد ۶ ماهه، ۱۱ میلیون پوند به باشگاه اسپانیایی پرداخت کرده است. فلیکس با اتلتیکو قراردادی ۵ ساله دارد که تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد و در قرارداد قرضی‌اش با چلسی، حق خریدی داده نشده است. فلیکس از شرایطش در اتلتیکو و نیمکت‌نشینی در این تیم ناراحت بود و چلسی نیز در ۷ بازی آخر خود تنها یک بار پیروز از زمین خارج شده بود و مشکل گلزنی داشت. 
***
الوحده عربستان مشتری مسوت اوزیل شد
باشگاه الوحده عربستان در تلاش است در زمستان مسوت اوزیل را جذب کند. مسوت اوزیل بعد از جدایی از آرسنال به فوتبال ترکیه برگشت. این بازیکن سرشناس در ترکیه پیراهن فنرباغچه و باشاک شهیر را بر تن کرده است. 
روزنامه عکاظ عربستان در شماره دیروز خود نوشت باشگاه الوحده این کشور قصد جذب مسوت اوزیل را دارد و با این بازیکن وارد مذاکره شده است. اوزیل روزهای درخشانی با پیراهن رئال‌مادرید و آرسنال و البته تیم ملی فوتبال آلمان تجربه کرد و با ۳۴ سال سن اکنون احتمال حضورش در لیگ عربستان که رقم‌های بسیار بالایی را برای جذب ستاره‌های سرشناس می‌دهد زیاد است. 

Page Generated in 0/0061 sec