printlogo


کد خبر: 258812تاریخ: 1401/10/22 00:00
اخبار

ساخت ۱۱ هزار مسکن ملی در بافت فرسوده تهران
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۳ هزار واحد با اولویت شهرهای کوچک توسط بنیاد در حال اجراست اما در برخی شهرهای بزرگ هم پروژه‌هایی را در حال ساخت داریم؛ از جمله در بافت فرسوده تهران ۱۱ هزار واحد می‌سازیم. حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بخش مسکن شهری سالانه ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن بر عهده بنیاد قرار دارد که ساخت حدود ۱۰۳ هزار واحد آغاز شده است. اولویت اجرای این پروژه‌ها شهرهای کوچک است ولی در برخی شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها از جمله قم، بندرعباس، قزوین، گرگان و تعدادی دیگر از شهرها نیز پروژه‌هایی در دست اجرا داریم. وی افزود: در شهر تهران حدود ۱۱ هزار واحد در قالب تفاهمنامه با شهرداری تهران، عموما در بافت فرسوده احداث می‌کنیم که کارها آن از حدود ۶ ماه قبل آغاز شده و عمدتا در مراحل فونداسیون به بعد است. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن همچنین با اشاره به ساخت واحدهای مسکن ملی برای مددجویان بهزیستی اظهار کرد: ۱۰ هزار واحد در قالب تفاهمنامه با سازمان بهزیستی اجرا می‌کنیم که خوشبختانه پس از معرفی افراد توسط سازمان بهزیستی حدود ۲۰۰۰ واحد آن شروع شده و پیگیر هستیم تا تعداد باقیمانده هم بزودی آغاز شود. به گفته سهرابی، در بخش روستایی هم ۲۰۰ هزار واحد را آغاز کرده‌ایم که به روستاییان برای این منظور تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۵ درصد پرداخت می‌شود.
***
جمع‌آوری ۱۵۰۸ معتاد متجاهر در تهران
جانشین فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران از جمع‌آوری ۱۵۰۸ معتاد متجاهر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در شرق استان تهران خبر داد. شهرام امیریان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جهت رفاه حال شهروندان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر و خطرناک جهت زیباسازی چهره شهر و کاهش سایر جرائم از ابتدای سال ۱۴۰۱ در سطح استان اجرا شد. جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران در ادامه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری ۱۵۰۸ نفر از معتادان متجاهر و خطرناک توسط مأموران پلیس جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد سطح استان منتقل شدند. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: چنین طرح‌های امنیتی تا پایان سال ادامه داشته و پلیس برای دفاع از امنیت و آرامش مردم با تمام توان شبانه‌روز تلاش خواهد کرد.
***
مقاوم‌سازی ۱۴ پل پایتخت تا پایان سال
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره جمع‌آوری پل حافظ توضیحاتی ارائه کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقامیری درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری پل حافظ اظهار کرد: تهران ۷۵۳ پل دارد که ۴۵ درصد آن فلزی و ۵۵ درصد آن بتنی است. وی با بیان اینکه پل‌ فلزی حافظ قدمتش به ۵۰ الی ۶۰ سال رسیده و عمر مفید آن تمام شده است، تصریح کرد: شهرداری تهران مقاوم‌سازی پل‌ها را در دستور کار قرار داده است به گونه‌ای که برای سال جاری برنامه مقاوم‌سازی ۱۴ پل را در دستور کار قرار داده است. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه پل حافظ نیز بر اساس استانداردهای موجود نیاز به مقاوم‌سازی دارد، اظهار کرد: هزینه‌های مقاوم‌سازی این پل فلزی بسیار زیاد است و این در حالی است که درباره کارکرد ترافیکی این پل نیز ابهاماتی وجود داشت. آقامیری با تاکید بر اینکه پلیس راهور مطالعات ترافیکی درباره کارکرد پل حافظ انجام داده که نشان می‌دهد این پل تاثیری بر بهبود ترافیک این محور ندارد، ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی نشان داده جمع‌آوری این پل و مسطح شدن خیابان تاثیر بیشتری بر بهبود روند ترافیک این معبر دارد.
***
کاهش ۱۸ درصدی آمار سرقت در استان تهران
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی آمار سرقت در استان تهران، مبنای اعطای تسهیلات ارفاقی برای زندانیان را امنیت عمومی و روانی جامعه دانست و گفت: قضات از اعطای تسهیلات ارفاقی به سارقان سابقه‌دار پرهیز کنند. علی القاصی‌مهر در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران بر ضرورت پیگیری تکمیل بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، اجرای طرح «نگهبان محله» و توسعه دوربین‌های مداربسته توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید کرد. 
وی مقوله پیشگیری از وقوع جرم را یک مسؤولیت فرادستگاهی‌ دانست و خطاب به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تهران گفت: با توجه به اینکه هر یک از دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها مسؤولیت‌های مشخص و تعریف‌شده‌ای در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دارند و بروز هرگونه قصور یا تقصیر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ممکن است در پدیدار شدن جرم در جامعه و به‌ مخاطره افتادن امنیت روانی و عمومی شهروندان نقش داشته باشد بنابراین به همه دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تهران دستور داده می‌شود اهمال و کوتاهی دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را از باب تضییع حقوق عامه مورد پیگیری قرار دهند و مراتب به‌جهت رصد و پیگیری به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان تهران اعلام شود. القاصی‌مهر با اشاره به معضل وجود معتادان متجاهر در جامعه افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد ناشی از رهاشدگی این افراد است، تاکید می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تقویت ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر اقدام شود و در نهایت ترتیبی داده شود که معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری به ‌منظور جامعه‌پذیری تحت کنترل و نظارت باشند.

Page Generated in 0/0055 sec