printlogo


کد خبر: 258815تاریخ: 1401/10/22 00:00
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به «وطن امروز» مطرح کرد
برنامه‌ریزی برای تحقق بیمه زنان خانه‌دار
کنگره «بانوان تأثیرگذار» در روزهای آینده برگزار می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته مقام زن از پایه‌ریزی کنگره‌ای با عنوان بانوان تاثیرگذار به مناسبت هفته مقام زن خبر داد. نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر با حضور انسیه خزعلی، رئیس ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر و معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. خزعلی درباره برنامه‌های امسال هفته مقام زن گفت: کنگره بزرگی با عنوان بانوان تأثیرگذار امسال پایه‌ریزی شده است که در سطح ملی و بین‌المللی گسترش خواهد یافت. وی عنوان کرد: این کنگره ۳ رویکرد دارد. اول جشنواره‌ای با عنوان جشنواره بانوی ایرانی که در بخش‌های هنری آثاری برای ما ارسال شده که از منتخبان آنها تقدیر خواهد شد. همچنین بخش دیگر مختص دختران ۱۲ تا ۱۸ ساله است و بهترین ایده‌ها در این بخش شناسایی شده که از برترها تقدیرخواهد شد. وی ادامه داد: رویکرد سوم، زنان تأثیرگذار در عرصه‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی است که شناسایی از طرق مختلف انجام شده که یکی از طریق معاونت‌ها، مشاوره‌ها و مدیریت‌های بانوان در سراسر کشور بوده که افرادی معرفی شدند و راه دیگر از طریق سامانه‌ای بوده که راه‌اندازی شده و بانوان یکدیگر را معرفی کردند و در قسمت خارجی از طریق وزارت خارجه بانوان شناسایی شدند. 
وی در پاسخ به سوال «وطن امروز» درباره حمایت از زنان خانه‌دار در قالب پوشش بیمه‌ای گفت: بیمه زنان خانه‌دار یکی از مواردی است که سال‌هاست مطرح است اما آن چیزی که مطرح بوده هنوز امکان آن فراهم نشده است امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم این موضوع را محقق کنیم. البته اکنون برخی زنان خانه‌دار با پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه‌ها بیمه می‌شوند اما مد نظر ما این است که بخشی را هم دولت عهده‌دار  شود. خزعلی اظهار کرد: برای زنان خانه‌دار روستایی بحث بیمه محقق شده است که امیدواریم بتوانیم این مساله را گسترش دهیم تا شامل همه زنان خانه‌دار شود. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: طرحی به عنوان خانه مولد داریم که توانمندی‌هایی که یک خانم خانه‌دار می‌تواند داشته باشد در آنجا دیده شده؛ که امیدواریم به نتیجه برسد. معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: برای زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند موضوع بیمه در نظر گرفته شده است و امیدواریم این موضوع گسترش یابد و شامل همه زنان خانه‌دار شود.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه گفت: آزادسازی زنان زندانی در استان‌های سراسر کشور همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن انجام می‌شود. وی ادامه داد: سال گذشته ۳ بار از زندان زنان بازدید داشتم و مسائل مختلف آنها را از نزدیک پیگیری کردم و موارد کذبی که مطرح می‌شد هیچ یک مصداق خارجی نداشت. طی ۲ باری هم که بعد از قضایای اخیر از زندان بازدید کردم، اعلام شد بسیاری از افراد آزاد شده و سطح زندانیان زن کاهش یافته است. خزعلی با بیان اینکه حجاب مساله فرهنگی و اجتماعی است، اذعان کرد: باید نگاه‌های خود را با شاخص‌های مقام معظم رهبری تنظیم کنیم و از دوقطبی‌سازی پرهیز شود. خزعلی در ادامه از برگزاری جشن خانوادگی بزرگ بانوان فاطمی در میدان امام حسین در ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه خبر داد.

Page Generated in 0/0072 sec