printlogo


کد خبر: 258821تاریخ: 1401/10/22 00:00
اخبار

شاهد بیشترین تحقیرها علیه زنان در جاهلیت مدرن غربی هستیم
رئیس قوه‌قضائیه گفت: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا ساعات کار بانوان در مراکز و مراجع قضایی به گونه‌ای باشد که وقتی آنها به خانه بازمی‌گردند، انرژی و نشاط لازم را برای رسیدگی به مسؤولیت‌های خانوادگی و سایر امور نظیر ادامه تحصیل داشته باشند. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دیدار با ۷۰۰ نفر از بانوان قاضی و کارمند شاغل در دستگاه قضایی، تصریح کرد: زنان جامعه ما بویژه زنان شاغل در دستگاه قضایی از ظرفیت‌های بالایی بهره‌مند هستند. آنها در برخی امور و ابعاد نظیر دقت، نظم و انضباط، صبر و حوصله و... از مردان بهتر و برتر هستند، لذا باید تمهیداتی اتخاذ شود تا حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، دانش‌ها و توانایی‌های بانوان شاغل در دستگاه قضایی فراهم شود. وی در همین راستا بیان داشت: همکار خانمی که سمت و مسؤولیتی در یک مرجع یا مرکز قضایی دارد، بهتر می‌تواند دغدغه‌های یک زن مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی را درک کند؛ برای نمونه، زن مراجعه‌کننده‌ای که درخواست عسر و حرج دارد یا در محیط خانواده یا بیرون از خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفته، برای یک مسؤول قضایی زن، بهتر و دقیق‌تر می‌تواند توضیحات خود را بیان و تبیین کند. رئیس دستگاه قضا بیان داشت: اسلام عزیز بستری را فراهم آورده که در آن زن به یک انسان کامل در همه ابعاد تبدیل شود؛ زن از منظر اسلام می‌تواند رکن اساسی مهم‌ترین اجتماع جامعه یعنی خانواده باشد. قاضی‌القضات با اشاره به ظلم‌هایی که جاهلیت مدرن نشأت‌گرفته از فرهنگ غربی به زنان روا می‌دارد، گفت: در جاهلیت مدرن غربی شاهد بیشترین ظلم‌ها و تحقیرها علیه زنان هستیم؛ در‌ نگاه این جاهلیت مدرن، زن ابزار توسعه تجارت و نیل به اغراض سیاسی و طعمه‌ای برای مقاصد اطلاعاتی است.
***
هتاکی نشریه فرانسوی نشانه شکست توطئه‌های دشمنان است
دبیر شورای نگهبان گفت: هتاکی نشریه فرانسوی دلیلی جز این ندارد که دشمنان انقلاب توطئه‌های خود علیه مردم ایران را نقش بر آب می‌بینند و می‌دانند دلیل شکست‌شان، پیوند قلبی مردم ایران و منطقه با شخصیت گرانقدر ملی و مرجعیت بزرگ دینی است. آیت‌الله احمد جنتی در نطق پیش از دستور جلسه شورای نگهبان با اشاره به قیام خونین مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله ساواک علیه امام‌خمینی(ره) در سال 56 و نیز توهین اخیر یک نشریه هتاک فرانسوی به ارزش‌ها و مرجعیت، گفت: هفته گذشته و در ایامی که مصادف بود با سالگرد قیام مردم قم، شاهد بودیم که پرده از نفاق مدعیان دروغین حقوق بشر برداشته شد. وی تاکید کرد: آنها با توهین به مرجعیت دینی و سیاسی، قلب میلیون‌ها انسان آزاده را جریحه‌دار کردند؛ این رفتارهای غیرانسانی دلیلی جز این ندارد که دشمنان انقلاب اسلامی توطئه‌های خود علیه مردم شریف ایران را نقش بر آب می‌بینند و بخوبی می‌دانند دلیل شکست آنها، پیوند قلبی مردم مومن ایران و مردم آزاده منطقه با شخصیت گرانقدر ملی و مرجعیت بزرگ دینی است. آیت‌الله جنتی متذکر شد: این رفتار بی‌خردانه مدعیان دروغین حقوق بشر، که مانند خاک بر چهره خورشید پاشیدن است، پیش چشم انسان‌های آزاده جهان قرار دارد و باعث می‌شود اعتبار جهانی آنها بیش‌ از پیش زیر سوال برود و دروغین بودن ادعاهای آنها آشکارتر شود. وی افزود: حقیقت این است که مرجعیت دینی و سیاسی عمر خویش را مومنانه در راه مجاهدت برای تعالی ارزش‌های الهی صرف‌ و در این راه با خدا معامله کرده‌اند و مرارت‌ها و ملامت‌های این راه را به جان خریده‌اند، لذا عزت امروز آنها عزت خدشه‌ناپذیر الهی است که منافقان از معنای آن آگاهی ندارند. دبیر شورای نگهبان در خاتمه از متولیان امر خواست اقدامات قانونی خود نسبت به دولت فرانسه را با جدیت و مقتدرانه پیگیری کنند تا همه بدانند دوران توهین‌های غیرعقلانی به ارزش‌های متعالی انسان‌ها به سر آمده است.
***
خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترعبدالحسین خسروپناه به عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتر نوشت: «به پیشنهاد اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور در حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه را به عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد». حجت‌الاسلام خسروپناه استاد فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و از چهره‌های موثر این حوزه است. 
***
اعتراض حمید نوری به روند دادگاه سوئد
دادگاه تجدیدنظر سوئد از روز گذشته موضوع بررسی لوایح مربوط به پرونده حمید نوری را آغاز کرد. حمید نوری در جریان نخستین جلسه این دادگاه به روند فرمایشی و ناعادلانه دادگاه بشدت اعتراض کرد. نوری در جریان این جلسه دادگاه خطاب به قاضی سوئدی گفت: چرا می‎خواهید یک دادگاه فرمایشی را برقرار کنید؛ اینجا باید عدالت برقرار شود. می‎خواهم با وکیلم صحبت کنم؛ ۳ سال و ۲ ماه است که در سلول قرار دارم. آقای قاضی بگذارید عدالت در دادگاه شما برقرار شود؛ من برای چنین روزی ثانیه‌شماری کردم تا حرف خود را به شما بگویم؛ یک دادگاه فرمایشی را برگزار نکنید. 
در ادامه این جلسه دادگاه و پس از اعتراض حمید نوری، قاضی سوئدی تهدید می‎کند در صورت ادامه این وضعیت، وی را به اتاق مجاور خواهد فرستاد. در همین حال مجید نوری، فرزند حمید نوری با انتشار پیامی در شبکه‎های اجتماعی نوشت: دادگاه سوئد حمید نوری را در نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر از دادگاه بیرون کرد. وی همچنین در پیامی توئیتری نوشت: دادگاه فرمایشی تجدیدنظر سوئد امروز فاجعه به بار آورد؛ اعتراض حمید نوری به ۳۸ ماه حبس در سلول انفرادی و عدم دسترسی به پزشک و قطع تماس با خانواده، باعث شد قاضی او را از دادگاه بیرون کند؛ قاضی دادگاه بدوی، ۸ ماه قبل اعلام کرد آقای نوری هیچ محدودیتی نباید داشته باشد.

Page Generated in 0/0057 sec