printlogo


کد خبر: 258838تاریخ: 1401/10/24 00:00
اخبار

داوری بخش مردمی بیستمین جشنواره کتاب و رسانه آغاز شد
جشنواره کتاب و رسانه، بخش «انتخاب مردمی» را با هدف توجه بیشتر به اثرگذاری آثار در افکار عمومی و کارکرد ترویجی آنها، در این دوره از جشنواره راه‌اندازی کرده است تا این جایزه بر اساس تصمیم و داوری مردم باشد. 5 اثر از میان آثار ارسالی به بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه بر اساس نظر شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملاک‌های حرفه‌ای لازم را دارا بوده‌اند و هم‌اکنون در معرض انتخاب مردم قرار گرفته‌اند. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این بخش به نشانی resaneketab.ir مراجعه کنند و با ورود به بخش «می‌خواهم در رأی‌گیری مردمی شرکت کنم»، به بهترین اثر از نگاه خودشان رأی دهند. 
***
سینماهای میزبان فجر به جشنواره معرفی شدند
دبیر انجمن سینماداران گفت: اسامی سینماهایی که برای حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند به دفتر جشنواره ارائه شده است. به گزارش« وطن امروز»، محمد صابری، دبیر انجمن سینماداران درباره اعلام آمادگی سالن‌های سینمایی برای حضور در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به مهر گفت: اکثر سینماهایی که در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، بعد از انتشار فراخوان، آمادگی خود را برای حضور در این دوره از جشنواره اعلام آکردند و لیست سالن‌های سینما به دفتر جشنواره ارائه شده است. 
وی ادامه داد: به‌زودی با بررسی سینماهای مورد نظر، اسامی آنها از سوی دبیرخانه اعلام می‌شود. البته این را هم باید بگویم که سالن‌های سینمایی باید از امکانات و تجهیزات مناسب برای نمایش فیلم‌ها برخوردار باشند. 
دبیر انجمن سینماداران با اشاره به اکران فیلم‌های جدید در سینماها، بیان کرد: در حال حاضر با ادامه نمایش «بخارست» و شروع اکران فیلم‌هایی چون «چپ راست» و «ملاقات خصوصی»، استقبال خوبی از سینماها شده است و امیدواریم این اتفاق همچنان ادامه داشته باشد. صابری در پایان گفت: اینکه مردم تا چه اندازه در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر از فیلم‌ها استقبال کنند، بستگی به این دارد که چه فیلم‌هایی در این دوره از جشنواره حضور پیدا خواهند کرد. البته تا امروز لیست فیلم‌های حاضر در این دوره ارائه نشده است اما امیدوارم با برگزاری جشنواره، سینماها بتوانند با استقبال مخاطبان مواجه شوند. 
***
کاهش فروش سینماهای ایتالیا
طبق آمار منتشر‌شده توسط انجمن توزیع‌کنندگان ایتالیایی، این هفته باکس آفیس ایتالیا در سال 2022 میلادی 306.6 میلیون یورو درآمد داشته که 48.2 درصد نسبت به میانگین ثبت شده بین سال‌های 2017-2019 کاهش داشت. این در حالی است که در گزارش یادشده آمده درآمد باکس آفیس ایتالیا در دوره مورد نظر حتی از دوره مشابه ۳ سال قبل و به هنگام اوج همه‌گیری کرونا معادل 51.6 درصد کاهش نشان داده است. 
کارشناسان انجمن توزیع‌کنندگان ایتالیا درباره میزان دقیق تفاوت فروش در سال 2021 می‌گویند میزان کاهش فروش باکس آفیس به ترتیب 81 و 79.6 درصد بوده در حالی که تا 26 آگوست سینماهای این کشور به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل بوده است. 
این گروه تاکید دارند اثرات مخرب ناشی از همه‌گیری کرونا در صنعت سینمای ایتالیا نه‌تنها در سال 2022 بلکه هم‌اکنون نیز ادامه دارد. کارشناسان «Anica» بر این باورند قوانین سختگیرانه عدم فروش خوراکی و همچنین استفاده از ماسک هنگام حضور در سالن سینما به نوعی عامل اصلی کاهش فروش سینماها بوده است. 
***
سریال شهید هسته‌ای به مرحله فیلمنامه رسید
به تازگی فرآیند تحقیق برای نگارش متن فیلمنامه سریالی درباره زندگی شهید مصطفی احمدی‌روشن به پایان رسیده و نگارش این مجموعه ۲۶ قسمتی آغاز شده است. پژمان لشکری‌پور، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با مهر درباره ساخت سریالی با محوریت زندگی شهید مصطفی احمدی‌روشن گفت: تلاش برای ساخت سریالی با مضمون زندگی شهید بزرگوار احمدی‌روشن از چندی قبل شروع شده است. در واقع به تازگی تحقیق و پژوهش این پروژه به پایان رسیده و این مجموعه با نام «تاریک-روشن» اکنون در مرحله ایده‌پردازی و طراحی ۲۶ قسمت سیناپس است. تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درباره اهمیت تولید آثار مربوط به زندگی شهدای هسته‌ای عنوان کرد: ویژگی‌های خاص زندگی این شهدا و فاصله کمی که از زمان شهادت این عزیزان می‌گذرد، باعث می‌شود ساخت آثاری درباره زندگی آنها اهمیت بیشتری پیدا کند بویژه کارهای نمایشی زیادی درباره شهدای علمی کشور طی این سال‌ها انجام نشده است و این ما را بر آن می‌دارد که با وسواس و با استفاده از نقاط ضعف و قوت کارهای پیشین، کار ساخت سریال را جلو ببریم. وی در ادامه تاکید کرد: طبیعتاً این کارها حساسیت‌های خاص خود را هم دارد. وجود خانواده و دوستان شهید و کسانی که شهید را به واسطه آنکه هم‌عصر و نزدیک به ما بودند به یاد دارند؛ نظرات، دریافت‌ها و خاطراتی دارند که کار را برای نویسندگان سخت می‌کند. با حمایت‌هایی که صورت گرفته و به لطف خداوند ان‌شاءالله مرحله نگارش را که بسیار مرحله مهمی است جلو خواهیم برد و به موازات آن پیش‌تولید اجرایی و انتخاب عوامل تولید را انجام خواهیم داد تا بتوانیم در اسرع وقت و با حفظ کیفیت مجموعه را به مرحله تصویر‌برداری و کلید زدن برسانیم. 

Page Generated in 0/0060 sec