printlogo


کد خبر: 258852تاریخ: 1401/10/24 00:00
صعود استقلال به یک‌هشتم نهایی جام حذفی با شکست تراکتور در تهران
انتقام با پنالتی

زهره  فلاح‌زاده: تیم استقلال تهران در نخستین گام خود در رقابت‌های جام حذفی به مصاف تراکتوری رفت که هفته گذشته در مسابقات لیگ برتر مقابل آن شکست خورده بود. با وجود حواشی به وجود آمده پس از آن شکست و اتهام کم‌کاری به برخی بازیکنان، همه نگاه‌ها به این مسابقه بود که به‌رغم حمایت ظاهری مدیران از ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم، سرنوشت او به نتیجه این دیدار گره خورده بود. 
برخلاف دیدار هفته قبل، محمدرضا اخباری دروازه‌بان مطمئنی برای قرمزهای تبریزی نبود و آبی‌ها می‌توانستند در همان دقیقه یک با اشتباه او به گل برسند که این بازیکن خطای خودش را جبران کرد. در ادامه این مسابقه موقعیت‌سوزی مهاجمان استقلال و پر اشتباه بودن بازیکنان خط حمله تراکتور، بازی را به وقت‌های اضافه کشاند که تراکتور در همان ابتدای وقت‌های اضافه در دقیقه ۹۲ توسط رضا اسدی به گل رسید. 
بازی بی‌برنامه آبی‌ها تنها با تعویض بازیکن جوابگو بود‌. تا جایی که محمد محبی و مهدی قائدی، ۲ بازیکن هجومی تیم وارد زمین شدند و به این ترتیب شکل بازی تیم ساپینتو تغییر کرد. 
استقلال اما باز هم درست مثل ۳ دیدار قبلی خود در این مسابقه هم در جریان بازی به گل نرسید و سهم آنها پنالتی‌ای بود که داور به نفع‌شان اعلام کرد. دقیقه ۱۱۰ بازی، کوین یامگا که پیش از این از ۴ گل، تنها یک گلش از روی نقطه پنالتی نبوده، پشت توپ قرار گرفت و گل تساوی‌بخش بازی را به ثمر رساند. بازی در حال اتمام بود و نگاه‌ها به تعیین سرنوشت تیم برنده از طریق ضربات پنالتی بود که کوپال ناظمی، داور بازی با اعلام خطا روی قائدی، بار دیگر نقطه پنالتی را نشان داد. 
کوین یامگا در لحظات واپسین مسابقه ۳ بار با اعلام داور یک پنالتی را تکرار کرد و در نهایت آن را گل کرد تا آبی‌ها با نتیجه ۲ بر یک پیروز میدان شوند. 
این نتیجه باعث شد جایگاه متزلزل ریکاردو ساپینتو در تیم استقلال به طور موقت محکم شود و دست مدیران برای تغییر او بسته بماند. اما نکته قابل تامل تیم مرد پرتغالی این است که در ۴ دیدار اخیری که انجام داده، هیچ گلی از روی پاسکاری و طراحی بازیکنانش به ثمر نرسیده و در واقع تیم او در وسط زمین برنامه خاصی برای رسیدن به گل ندارد؛ استقلالی که بیش از هر تیمی در خط حمله بازیکن دارد اما محبی و یامگا، ۲ وینگر تیم بیشترین گل‌زده را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و این به خودی خود نشان می‌دهد باشگاه خریدهای خوبی در نوک حمله انجام نداده و از طرفی بازیکن هجومی‌ای هم که بتواند انتقال‌دهنده پاس آخر منجر به گل باشد را هم در اختیار ندارد‌. 
سرمربی استقلال پس از پایان بازی‌های دور رفت لیگ برتر و پشت سر گذاشتن ۱۶ بازی (لیگ و حذفی) هنوز به ترکیب ثابت دست نیافته و مدام بازیکنان را جابه‌جا کند. در این شرایط باید پرسید: چه زمانی قرار است سرمربی به ترکیب اصلی خود دست پیدا کند و آیا این نمی‌تواند یک نقطه ضعف برای مربی باشد؟
باید دید در ادامه و با احتمال باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال، بازیکن طراح برای این تیم خریداری می‌شود یا ساپینتو همچنان به نداشتن یک پلی‌میکر درون زمین فکر می‌کند و تمام حواسش به وینگرهایش است. 

Page Generated in 0/0077 sec