printlogo


کد خبر: 258859تاریخ: 1401/10/24 00:00
اخبار

دلیل انفجار در بوکان نشت گاز نبود
سخنگوی شرکت گاز آذربایجان‌غربی ضمن ابراز تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه انفجار در بوکان گفت: انفجاری که در یکی از مناطق شهرستان بوکان رخ داد و موجب آتش‌سوزی یک خانه و آسیب به چند خانه دیگر شد ناشی از گاز طبیعی نبوده و علت اصلی حادثه در دست بررسی است. یوسف عبدالله‌نژاد درباره خبر منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر انفجار گاز در یک منزل مسکونی و جان باختن تعدادی از هموطنان در شهرستان بوکان اظهار کرد: آنچه رخ داده و موجب آتش‌سوزی و انفجار شده حادثه تلخی بوده که سریعا توسط تیم‌های کارشناسی شرکت گاز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد عامل آن اتفاق نشتی گاز طبیعی نبوده و بررسی‌ها برای کشف علت آن از سوی نهادهای متولی در دست انجام است. وی با تاکید بر نادرستی خبر مخابره شده، تصریح کرد: بر این اساس اخبار منتشره در رسانه‌ها که انفجار و آتش‌سوزی در بوکان را به گاز طبیعی مرتبط دانسته‌اند تکذیب می‌شود و انتظار می‌رود رسانه‌ها این خبر را تصحیح کنند. رئیس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌غربی اعلام کرد: جریان گاز طبیعی در سراسر استان بدون مشکل به صورت پایدار برقرار است. گفتنی است برخی منابع دلیل انفجار را مواد محترقه عنوان می‌کنند. در این حادثه ناگوار همه ۶ نفر از اعضای یک خانواده کشته و ۲ نفر از همسایه‌ها زخمی و در بیمارستان بستری شدند. 
***
ارائه زمین از سوی بنیاد مستضعفان برای مدرسه‌سازی
رئیس بنیاد مستضعفان با افتتاح دویست‌ونودوچهارمین مدرسه احداث شده توسط بنیاد در شهرستان بهارستان استان تهران، از بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی بنیاد به ارزش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان تمام زمین‌های مدارس در اختیارش را به وزارت آموزش‌و‌پرورش واگذار می‌کند و تا امروز ۴۲۵ ملک به ارزش ۳۴۰۰ میلیارد تومان واگذار کرده است. سیدپرویز فتاح با حضور در مدرسه‌ای در شهرستان بهارستان از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران، ضمن افتتاح یک مدرسه دخترانه در این منطقه محروم، طرح‌های آموزشی بنیاد به ارزش بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور را افتتاح کرد. وی ادامه داد: علاوه بر مدارس احداث شده توسط بنیاد مستضعفان، ما تفاهمنامه‌ای را با وزیر آموزش‌و‌پرورش منعقد کردیم که بر اساس آن، بنیاد مستضعفان ۶۰۰ کلاس درس را در مناطق محروم اعلامی از سوی این وزارتخانه، احداث می‌کند. فتاح با اعلام خبر واگذاری رایگان تمام زمین‌های مدارس در اختیار بنیاد مستضعفان به وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: ما تا امروز ۴۲۵ ساختمان و زمین مدارسی که در اختیارمان بود را به وزارت آموزش‌و‌پرورش واگذار کردیم که ارزش این املاک بیش از ۳۶۰۰ میلیارد تومان است. وی اضافه کرد: علاوه بر این موارد بنیاد به صورت هر ساله بسته‌های آموزشی و لوازم‌التحریر را در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار می‌دهد. 
***
پویش «احسان به والدین» همراه اول
از روز مادر تا روز پدر
همراه اول از آغاز پویش احسان به والدین در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا میلاد حضرت علی(ع) خبر داد. همه مشترکان همراه اول می‌توانند تا میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر برای مشارکت در این پویش با شماره «۹۹۹۸» به‌صورت رایگان تماس گرفته و ضمن سهیم شدن در ثواب ختم سوره ممتحنه، نام نیکی از خود در یاری نیازمندان سالمند به جای گذارند. اپراتور اول تلفن همراه کشور تصمیم دارد در راستای مسؤولیت اجتماعی و در ازای مجموع دقایق تماس گرفته شده با سامانه ۹۹۹۸، مبلغی را جهت کمک به پدران و مادران سالمند و نیازمند در آسایشگاه‌ها اهدا کند. 
***
تصادف مرگبار کامیون با اتوبوس با 17 کشته و زخمی
در تصادف یک دستگاه کامیون و اتوبوس در محور تفرش به فرمهین در استان مرکزی 5 نفر جان باخته و 12 تن مصدوم شدند. مدیرعامل هلال‌احمر استان مرکزی گفت: در ساعت ۰۶:۳۵ پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه، یک دستگاه کامیون با اتوبوس در محور تفرش به فرمهین (گردنه نقره‌کمر) با هم برخورد کردند. وی ادامه داد: بلافاصله ۸ تیم امدادی شامل ۲۵ نفر امدادگر با ۶ دستگاه خودروی آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودرو عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند. مدیرعامل هلال‌احمر استان مرکزی گفت: این حادثه ۱۸ حادثه‌دیده داشت که ۱۲ مصدوم حادثه به مراکز درمانی انتقال داده شدند و ۵ نفر جان خود را از دست دادند. 
***
ایجاد ۳۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در سال جاری
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از تحقق هدف سال ۱۴۰۱ بنیاد برکت مبنی بر ایجاد ۳۰۰هزار شغل خبر داد. علی عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای ایجاد اشتغال اظهار کرد: بنیاد برکت که زیرمجموعه ستاد قرار دارد در سال جاری برنامه جامعی با هدف ایجاد ۳۰۰هزار شغل در نظر دارد که تاکنون این هدف محقق شده و به نظر با همکاری موسسه دانش‌بنیان و سایر شرکت‌های ستاد مثل حوزه ساختمان و کشاورزی تا پایان سال به ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار شغل خواهیم رسید. وی درباره نحوه ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال توضیح داد که این شغل‌ها هم به صورت ارائه تسهیلات و هم در قالب حمایت از بنگاه‌ها و مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی است. معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره میزان تسهیلات پرداختی اظهار کرد: میزان تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های اقتصادی تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که بسته به نوع طرح متفاوت است. همچنین میزان تسهیلات مشاغل خرد و خانگی از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ بوده و بخش دیگری از تسهیلات توسط سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال توسط بنیاد پرداخت خواهد شد. به گفته عسگری، بیشتر اشتغال‌های ایجاد شده مربوط به مشاغل خرد و خانگی بوده است. 

Page Generated in 0/0044 sec