printlogo


کد خبر: 258869تاریخ: 1401/10/24 00:00
اخبار

جزایر سه‌گانه ملک ابدی ایران است
خطیب نماز جمعه دیروز تهران مصوبه مجلس عوام انگلیس مبنی بر تروریست بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اوج دشمنی آنها با مردم ایران دانست.
 آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به حریم‌شکنی از مقام معظم رهبری در نشریه فرانسوی گفت: نشریه انتشاردهنده، یک نشریه مبتذل است و عددی نیست. ما فدای اسلام هستیم و جان می‌دهیم برای آن. اینها می‌خواهند چراغ اسلام را خاموش کنند اما به حمد خدا این چراغ خاموش شدنی نیست. 
وی با اشاره به تحریم ایران در روزها و ماه‌های گذشته اظهار کرد: انگار اروپا و آمریکا و نوچه‌های‌شان مسابقه در تحریم گذاشته‌اند. هدف از این تحریم‌ها چیست؟ به نظر هدف‌شان انزوای ایران است اما آیا به این هدف رسیدید؟ ایران بی‌اعتنا دارد راهش را دنبال می‌کند و ان‌شاءالله پیشرفت‌هایش ادامه دارد. هر کسی را که تحریم می‌کنید او محبوب مردم می‌شود و تبریک دارد که استکبارستیزانه و با قدرت راه‌شان را ادامه می‌دهند. 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اقدام مجلس عوام انگلیس که سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، گفت: این هم یکی دیگر از پرونده‌های سیاه و ننگین انگلیس است. سپاه پاسداران و نیروهای مسلح از ارتش و نیروی انتظامی و وزارت دفاع و بسیج، بازوهای این ملت هستند، یعنی می‌خواهید بگویید مردم ایران تروریست هستند، حق‌تان است که بگوییم «مرگ بر انگلیس».
وی با بیان اینکه خلیج‌فارس در قدیمی‌ترین سندها خلیج‌فارس نامیده شده است و ایرانی بوده، هست و خواهد بود، گفت: جزایر سه‌گانه ملک ابدی ایران است و کسی حق دست‌درازی ندارد و حتی حق ندارند درباره‌اش حرف بزنند.
***
راهپیمایی سراسری در محکومیت هتاکی مجله فرانسوی
مردم تهران و سایر شهرهای ایران روز گذشته پس از برگزاری نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت توهین مجله فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت و ولایت، تظاهرات کردند. مردم در این راهپیمایی ضمن در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از رهبر معظم انقلاب، با سر دادن شعارهایی، اقدام این نشریه فکاهی در توهین به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را محکوم کردند. 
این راهپیمایی علاوه بر تهران در سایر شهرها همچون قم، مشهد، اصفهان، همدان، ساری، قزوین و یاسوج نیز در حالی که  دمای هوا در برخی شهرها زیر صفر درجه بود، برگزار شد. در پایان این راهپیمایی‌ها قطعنامه‌ای قرائت شد که در آن آمده بود: «به عاملان این نوع اقدامات سخیف ضددینی و به توهین‌کنندگان به مقدسات الهی هشدار می‌دهیم تا قبل از اینکه در آتش خشم انقلابی مسلمانان جهان گرفتار یا به ‌دلیل ترس از انتقام آزادی‌خواهان جهان، همچون سلمان رشدی ملعون به پستوخانه‌های ناامن پناه ببرند، دست از اهانت‌های‌شان بردارند». 
راهپیمایان همچنین در این قطعنامه از دولت سیزدهم و وزارت امور خارجه خواستند تا همه راهکارهای قانونی و حقوقی ممکن را برای جبران این اقدام پلید و عذرخواهی عاملان و حامیان این حرکت بی‌شرمانه اتخاذ کنند.
گفتنی است در روزهای گذشته نیز در شهرهای مختلف ایران بویژه در قم و مشهد، تجمعات و اعتراضاتی در واکنش به توهین مجله شارلی ابدو برگزار شد.
***
بهادری‌جهرمی:
وحدت برای پیشرفت ایران پررنگ‌تر از همیشه است
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به یزد نوشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند امید و وحدت ملی عامل حفظ ملت و دلیل غلط بودن محاسبات دشمن است. 
سخنگوی دولت تصریح کرد: پس از ۳ ماه جنگ ترکیبی دشمن، استقبال گرم یزدی‌ها از دولت مردم در این هوای سرد نشان داد امید و وحدت برای پیشرفت ایران پررنگ‌تر از همیشه است.
***
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
هرگونه رخداد را در سطح دریا رصد می‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آنها که تردد در سطح دریاست، رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه برگزاری اختتامیه نخستین همایش ملی «تمدن دریایی - مسیر پیشرفت» که در منطقه سوم دریایی نبوت - کنارک برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مرکز بین‌المللی امنیت دریایی واقع در کنارک و سواحل جنوب شرق کشور توانسته ارتباط خود را با سایر مراکز امنیت در منطقه برقرار کند و با همکاری ارگان‌های دریایی داخلی و کشورهای منطقه یک تسلط اطلاعاتی کامل و کافی را در منطقه در حوزه امنیت و ایمنی دریانوردان دارد.
وی افزود: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آنها که تردد در سطح دریاست، رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. اگر شناوری در حالت اضطرار قرار بگیرد، اطلاعاتش به‌سرعت در این مرکز مورد پایش و پالایش قرار گرفته و به‌سرعت به آن امدادرسانی می‌شود. 
دریادار ایرانی با بیان اینکه امروز افتخار داریم نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت را در مرکز بین‌المللی امنیت دریایی برگزار کنیم، تصریح کرد: همه این مسیری که در حال طی آن هستیم در راستای جهاد تبیین است که همه هموطنان عزیزمان بدانند سواحل ما تا چه میزان اهمیت دارد. فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش با حضور اساتید دانشگاه این است که با نقش و اهمیت دریا به عنوان منبع عزیز خدادادی در توسعه اقتصاد در حوزه‌های اقتصاد دریا و پس‌کرانه و پساپس‌کرانه به کشورمان کمک کند.

Page Generated in 0/0068 sec