printlogo


کد خبر: 258904تاریخ: 1401/10/25 00:00
اخبار

بازگشایی بوستان پردیس بانوان تهران تا پایان سال
شهردار منطقه ۱۵ بر بازگشایی بوستان پردیس بانوان جنوب شرق تهران تا پایان سال‌ جاری تاکید کرد. بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵،‌ محمد شیری در نخستین کمیته فنی که با حضور معاونان اجرایی برای بررسی روند اجرای پروژه‌های منطقه تا پایان سال تشکیل شد، گفت: این بوستان با چنین ظرفیتی نباید بلااستفاده بماند و در انجام عملیات عمرانی آن باید تسریع شود. وی با تاکید بر تسریع سایر پروژه‌ها در منطقه، ادامه داد: عملیات عمرانی در بزرگراه امام رضا(ع) نیز پیشرفت خوبی داشته و باید بتوانیم آن را تا دهه مبارک فجر آماده افتتاح کنیم. شیری با توجه به فرارسیدن ایام پایانی سال از معاونان خواست در ارسال صورت‌وضعیت‌ها با توجه به اتمام برخی پروژه‌ها اقدام کنند.
***
جمع‌آوری ۴۰۰ متکدی در پایتخت طی ۲ هفته
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان از ۲ هفته پیش در تهران آغاز شده و در طول این مدت بیش از ۴۰۰ متکدی جمع‌آوری شده است. سیداحمد احمدی‌صدر با بیان اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان در روزهای گذشته توسط شهرداری انجام شد، اظهار کرد: اتفاق خوبی در تهران افتاد و تعدادی از متکدیان که شناسنامه‌دار بوده و در معابر و چهارراه‌ها تکدی‌گری می‌کردند، جمع‌آوری شدند. وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۴۰۰ متکدی در تهران خاطرنشان کرد: در برخی موارد، مردم گل‌فروشان یا دست‌فروشان در حال تردد در معابر را متکدی می‌دانند اما متکدیانی که جمع‌آوری شدند، کسانی هستند که رسماً دست گدایی دراز کرده و تکدی‌گری می‌کنند که شاید تعداد آنها در مجموع کمتر از هزار نفر باشد و ما در طول این چند روز ۴۰۰ نفر را ساماندهی کردیم. مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طبق قانون کسی که تکدی‌گری می‌کند مجرم است، یادآور شد: متکدیانی که در طول مدت اخیر جمع‌آوری شدند به دستگاه قضایی معرفی شدند که برخورد لازم را در این زمینه انجام دهد. وی اعلام کرد: شهرداری مراکز ساماندهی را برای این افراد در اختیار قرار داده و علاوه بر اختصاص این سرپناه، مواردی را از طریق دستگاه قضا پیگیری می‌کند. 
***
عامل شهادت سروان احمد کشوری‌نیا دستگیر شد
با تلاش مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی و همکاری پلیس آگاهی کردستان، عامل شهادت سروان «احمد کشوری‌نیا» دیروز دستگیر شد. هفدهم دی‌ماه سال جاری سروان احمد کشوری‌نیا، فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین مأموریت تعقیب و مراقبت خودرو قاچاقچیان کالای دارای پلاک سرقتی، بر اثر برخورد عمدی خودروی حاوی کالای قاچاق با خودروی گشت پلیس، به بیرون پرتاب شده و سرش با زمین برخورد می‌کند و بشدت مجروح می‌شود. در این حادثه متأسفانه سروان کشوری به علت مرگ مغزی پس از چند روز به فیض عظمای شهادت نائل و راننده خودروی شوتی با سرعت از محل متواری شد. در این راستا ۲ تیم از افسران زبده پلیس آگاهی استان مرکزی، شناسایی و دستگیری عامل این جنایت را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند. کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با همکاری پلیس آگاهی استان کردستان با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده پلیسی را آغاز و سرانجام بامداد روز شنبه با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای عامل این جنایت را در شهرستان سنندج شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
***
هشدار پلیس درباره سرقت‌های زمستانی از باغ‌ویلاها
جانشین پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه ۱۴ درصد کل سرقت‌ها در کشور مربوط به سرقت از اماکن است، نسبت به سرقت از باغ‌ویلاها هشدار داد. فرامرز به‌گذر با اشاره به موضوع سرقت از اماکن توضیح داد: بررسی کارشناسان پلیس آگاهی درباره سرقت از خانه باغ‌ها و مزارع، حاکی از آن است که مال‌باختگان در حفظ و حراست از اموال خود سهل‌انگاری کرده و هشدارهای پلیس را جدی نگرفته‌اند. وی افزود: «نتیجه تحقیقات کارآگاهان درباره آمار وقوع جرائم در دی‌ماه که یکی از سردترین ماه‌های سال است، مشخص شده که آمار سرقت در این فصل در حوزه سرقت از اماکن که سرقت از باغ ویلاها در آن گنجانده شده است به عنوان دومین فراوانی جرم بعد از سایر سرقت‌ها تلقی می‌شود به نحوی که 14.6 درصد از کل سرقت‌ها در این حوزه طبقه‌بندی می‌شود. به‌گذر بر استخدام افراد مورد اعتماد برای نگهبانی این اماکن تاکید کرد و گفت: «هنگام به کارگیری سرایدار حتما از آنها ضامن معتبر بخواهید».
***
مرگ ۳ نفر در پی گازگرفتگی در شهر قدس
رئیس مرکز اورژانس تهران از مرگ ۳ نفر در پی وقوع گازگرفتگی در شهر قدس خبر داد. یحیی صالح‌طبری دیروز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ساعت ۱۰:۳۶ صبح شنبه یک مورد حادثه مسمومیت با گاز منوکسیدکربن به مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس اطلاع داده شد که به دنبال آن یک دستگاه موتورلانس و ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در شهر قدس، انتهای طالقانی، خیابان مالک اشتر اعزام شدند. 
وی با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل گفت: با حضور عوامل اورژانس در محل مشخص شد ۳ نفر شامل ۲ آقای ۲۶ و ۴۸ ساله و یک خانم ۴۶ ساله جان خود را از دست داده‌اند. رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: تکنیسین‌های اورژانس محل را به عوامل انتظامی مستقر تحویل داده و به ماموریت خود خاتمه دادند. 
صالح‌طبری با اشاره به کاهش دما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، گفت: لازم است شهروندان حتما از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کرده و موارد مربوط به نصب صحیح این وسایل را مورد توجه قرار دهند.

Page Generated in 0/0053 sec