printlogo


کد خبر: 258915تاریخ: 1401/10/25 00:00
اخبار

سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1402 شد
یک اقتصاددان در رأس کمیسیون تلفیق
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: «نیاز داریم با جدیت بیشتری کار بررسی بودجه ۱۴۰۲ را پیش ببریم». سیدشمس‌الدین حسینی پس از پایان برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402، ضمن تشکر از نمایندگان حاضر برای انتخاب هیات‌رئیسه گفت: «مستحضرید که کمیسیون تلفیق مانند سایر جلسات مجلس دارای چارچوب‌ها در قالب آیین‌نامه داخلی است، لذا بر اساس آیین‌نامه خاصی که در کمیسیون تدوین و به تصویب می‌رسد، جلسات این کمیسیون اداره خواهد شد». وی با بیان اینکه بودجه حداقل با 20 روز تاخیر به مجلس ارائه شد، بیان کرد: «نیاز داریم با جدیت بیشتری کار بررسی بودجه 1402 را پیش ببریم، به همین دلیل ابتدا بررسی آیین‌نامه داخلی کمیسیون مدنظر قرار می‌گیرد. همچنین در نوبت عصر، این کمیسیون ویژگی‌های لایحه بودجه را به بحث و بررسی می‌گذارد».
***
۳۵ میلیارد دلار در سامانه نیما عرضه شد
سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد معادل دلاری عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۲ دی‌ماه بیش از ۳۵ میلیارد دلار است. مصطفی قمری‌وفا از تداوم افزایش عرضه ارز خبر داد و اظهار کرد: روز یکشنبه در سامانه نیما (حواله) معادل 432 میلیون دلار عرضه و معادل 252 میلیون دلار هم معامله شد. قمری‌وفا افزود: معادل دلاری عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما از ابتدای 1401 تا 12 دی‌ماه بیش از 35 میلیارد دلار بوده که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (22 میلیارد دلار) حدود 60 درصد رشد کرده است. 
***
آغاز قطع گاز بدمصرف‌ها در بخش خانگی
گاز ۱۶۰۰ مشترک پرمصرف تهرانی قطع شد
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: با افزایش مصرف گاز، از روز گذشته گاز 1600 مشترک بدمصرف در تهران قطع شد. سیدمحمد هدایی‌پور بعدازظهر دیروز با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز خانگی در تهران اظهار داشت: با افزایش مصرف گاز، از روز گذشته گاز 1600 مشترک بدمصرف را در تهران قطع کردیم. وی گفت: مصرف گاز خانگی تهران 125 میلیون مترمکعب در روز گذشته بوده است، استان تهران حدود یک‌ششم گاز کشور را مصرف می‌کند و پرمصرف‌ترین استان است. هدایی‌پور افزود: تقریبا اوایل آذر ‌بود که برای حدود 26 هزار مشترک اخطار اعلام کردیم که در دهک‌های ۱۱ و ۱۲ قرار دارند. 
***
ارجاع موضوع عرضه خودرو در بورس به شورای عالی بورس
وزیر اقتصاد در پاسخ به نامه رئیس سازمان بورس درباره تعیین ‌تکلیف پذیرش خودرو در بورس کالا، این موضوع را به شورای عالی بورس واگذار کرد. پس از کش و قوس‌های فراوان درباره عرضه خودرو در بورس و پس از لغو عرضه خودروی دنا از گروه ایران‌خودرو در روزهای گذشته، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تعیین‌تکلیف ادامه پذیرش و عرضه خودروهای جدید در بورس کالا شد. وزیر اقتصاد نیز در پاسخ به این نامه، موضوع را به شورای عالی بورس واگذار کرد تا در این شورا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. در بخش دیگری از این نامه آمده است: به دلیل اینکه عرضه خودرو در بورس مصوبه شورای عالی بورس بوده است و عدم دریافت مصوبه از سایر نهادها، عرضه خودرو در بورس کالا مانند قبل ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است تاکنون هیچ درخواست قانونی از سوی دستگاه‌ها و نهادها جهت توقف این روند واصل نشده است. 

Page Generated in 0/0057 sec