printlogo


کد خبر: 258917تاریخ: 1401/10/25 00:00
اخبار

رئیسی در دیدار رادان تأکید کرد دولت پشتیبان فراجا
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در دفتر رئیس‌جمهور با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیسی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سردار احمدرضا رادان به فرماندهی کل انتظامی کشور، این انتصاب را بیانگر تعهد، کارآمدی و تجارب ارزشمند وی در مدیریت و هدایت نیروهای خدوم انتظامی دانست. رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد مجموعه فراجا در دوره جدید با توجهات الهی، اتکا به روحیه جهادی، بهره‌گیری مطلوب از توان و ظرفیت نیروهای فداکار انتظامی و تعامل نزدیک‌تر با مردم و افکار عمومی، در مسیر تقویت و استحکام بیش از پیش امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، استقرار نظم و انضباط عمومی، گسترش عدالت و اعتمادسازی در سراسر کشور حرکت کند. وی همچنین از درگاه خداوند دوام توفیقات سردار احمدرضا رادان در انجام این وظیفه خطیر و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را مسألت کرد و آمادگی دولت را جهت پشتیبانی از نیروهای خدوم انتظامی کشور اعلام کرد. 
***
اجرای عملیات ترکیبی جنگنده‌ها با سامانه‌های پهپادی نهاجا
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی خود از پهپادهای مجهز به سلاح‌های هوشمند و نقطه‌زن برای انهدام اهداف دوردست استفاده می‌کند. امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان ضمن اشاره به توان پهپادی نیروی هوایی اظهار داشت: در سازمان رزم نیروی هوایی ارتش بهره‌گیری از ظرفیت‌های پهپادی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است، بویژه که این سامانه‌ها در کنار جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عملیات ترکیبی را با موفقیت انجام داده و کارکردهای قابل توجهی را در مأموریت‌های طراحی‌شده از خود بروز داده‌اند. وی ادامه داد: به طور کلی اجرای عملیات ترکیبی نقش عمده‌ای در ارتقای توان رزم نیروی هوایی ارتش داشته است و سامانه‌های پهپادی ضمن جمع‌آوری اطلاعات و کارکردهای جنگال مناسب، محیط را برای اجرای عملیات جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در شرایط رزم آماده می‌کنند. جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به توان رزمی سامانه‌های پهپادی این نیرو، گفت: نیروی هوایی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی خود از پهپادهای مجهز به سلاح‌های هوشمند و نقطه‌زن برای انهدام اهداف دوردست استفاده می‌کند. امروز از سامانه‌های پهپادی در نیروی هوایی به عنوان یک توان قدرت بلامنازع بهره‌گیری می‌شود. 
***
وضعیت امروز فضای مجازی حاصل کار دولت گذشته است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نگاه سهل‌اندیشانه برخی مسؤولان در دولت گذشته در قبال شبکه‌های اجتماعی، فضایی برای اجرای توطئه‌ها در اختیار دشمنان قرار داد و وضعیت امروز در زمینه انتشار خبرهای دروغ، نتیجه به ‌حال ‌خود رها کردن این فضاست. 
سردار غلامرضا جلالی در «همایش بصیرت فاطمی» با اشاره به وقوع حوادث اخیر در کشور، گفت: شرایط کنونی، لزوم توجه و آگاهی نسبت به شرایط کشور و انقلاب اسلامی و تکالیفی را که در مواجهه با توطئه دشمنان برعهده داریم بیش از پیش ضرورت می‌بخشد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در بررسی حوادث اخیر نیازمند جریان‌شناسی تحولات و رخدادها هستیم، اظهار کرد: تحلیل‌های بسیاری درباره علل بروز این حوادث وجود دارد اما مهم این است که این تحلیل‌ها بدون در نظر گرفتن نقش دشمن و جنگ پیچیده و ‌شناختی که علیه ملت ایران به راه انداخته است، ساده‌اندیشی است. 
***
ممانعت سوئد از تماس با نوری و ادامه فشارهای حقوقی و پزشکی
دادگاه تجدیدنظر سوئد برای پرونده حمید نوری در حالی برگزار می‌شود که روند ناعادلانه محاکمه اولیه در این دادگاه نیز مشاهده می‎شود. مجید نوری، فرزند او در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان، جزئیاتی جدید درباره دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در سوئد ارائه کرد. نوری گفت: درباره آخرین وضعیت دادگاه تجدیدنظر سوئد، اکنون در حال بررسی لایحه دادستان‌ها هستیم؛ یک روایت در روز نخست دادگاه پدرم در سوئد بیان شد و بعد دادستان‌ها نظر خود را می‌گویند. وی افزود: پدرم در فشار سنگین و پروپاگاندای رسانه‌ای قرار دارد. فرزند حمید نوری ادامه داد: بایکوت وحشتناک رسانه‌ای که از سوی دادگاه سوئد صورت می‌‌گیرد، باعث شد پدرم درخواست کند صدای او هم شنیده شود. مجید نوری بیان کرد: پدرم در وضعیت فجیعی به سر می‎برد و با عدم رسیدگی‎های پزشکی و حقوقی و همچنین دادرسی‌هایی که یک‌طرفه انجام می‌شود روبه‌رو است و نمی‌تواند از خود دفاع کند. فرزند حمید نوری با بیان اینکه قطع مداوم تماس میان حمید نوری و خانواده‌ یکی از مهم‎ترین مشکلات است، گفت: از همه مهم‌تر ارتباطی است که مدام از طرف بازداشتگاه قطع می‌شود؛ مقام‎های سوئدی اجازه یک تماس را می‌دهند و ۲ ماه این تماس‌ها را قطع می‌کنند؛ این روند فوق‎العاده غلط و ناجوانمردانه است و پدرم به اینها اعتراض دارد. وی در بخشی دیگر ضمن اشاره به انتشار نامه‎ای از سوی حمید نوری، به نقل از پدر خود اظهار کرد: «شماهایی که ادعا می‌کنید می‌خواهید از عدالت دفاع کنید چگونه این دادگاه را تشکیل می‌دهید؟ چرا بدترین نقض حقوق را مرتکب می‌شوید؟ چرا اجازه نمی‌دهید صدای یک زندانی شنیده شود؟ چرا می‌خواهید یک‌طرفه جلو بروید؟» فرزند حمید نوری ادامه داد: در دادگاه سوئد فاجعه دروغ رخ داده است؛ رسانه‌های غربی و معاند آشکارا دروغ گفتند و مهم‌ترین دروغ‌شان هم این است که می‌گویند ما «می‌خواهیم دادخواهی کنیم»؛ با این وجود آنها بدترین ظلم‌ها را مرتکب می‌شوند؛ آنها به خانواده ما توهین‌ می‎کنند و زمانی که می‌گوییم چرا توهین می‌کنید، می‌گویند چون شما از پدرتان دفاع می‌کنید. 

Page Generated in 0/0053 sec