printlogo


کد خبر: 258936تاریخ: 1401/10/26 00:00
اخبار

«کن-پامنار» راهی جشنواره‌های پامبوجان و ژوهانسبورگ می‌شود
فیلم سینمایی «کن-پامنار» پس از حضور در جشنواره‌های کره‌جنوبی و هند، برای حضور در ۲ جشنواره پامبوجان و ژوهانسبورگ پذیرفته شده است. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «کن-پامنار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اشکان درویشی برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی پامبوجان در فیلیپین و هفتمین دوره جشنواره جهانی ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی انتخاب شده است. جشنواره پامبوجان فیلیپین ۴ تا ۱۱ مارس ۲۰۲۳ و جشنواره ژوهانسبورگ ۱۵ تا ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. پخش بین‌المللی فیلم سینمایی «کن-پامنار» که چندی پیش در ۲ جشنواره کره‌جنوبی و هند نیز حضور داشت، به عهده سولماز اعتماد است. «کن-پامنار» که بر اساس طرحی از اشکان درویشی و با فیلمنامه سیروس همتی ساخته شده، روایتی از زندگی کودکان کار در محله‌های فقیرنشین مناطق پایین شهر تهران و حمایت از دختران مظلوم افغانستان است و تیتراژ پایانی آن نیز قطعه «شرح روزگار» با صدای سالار عقیلی است. برای نخستین‌ بار در ایران این فیلم کاروان خیریه اکران در شهرهای مختلف به راه می‌اندازد و با اهداف خیرخواهانه آزادی زندانیان و تهیه جهیزیه برای افراد بی‌بضاعت و حمایت از کودکان‌کار و تامین داروی کودکان بیمار و... با موسسه خیریه فرشته‌های بهشتی با مدیریت مهشید خسروی و عوامل فیلم در شهرهای مختلف اکران عام‌المنفعه و همت عالی خواهد داشت. اشکان درویشی بزودی پروژه دیگری با عنوان «ایجنت» را با موضوعات پشت پرده‌های سیاه و کثیف فوتبال بر اساس طرحی از خودش به نویسندگی سیروس همتی وارد مرحله پیش‌تولید نهایی خواهد کرد. سیامک صفری، بابک نوری، علیرضا استادی، ندا حسینی، سیروس همتی، مهدی تارخ و فریبا کوثری در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.
***
حامد بهداد با «سرگیجه» آمد
سریال «سرگیجه» به کارگردانی بهرنگ توفیقی‌ و تهیه‌کنندگی مهدی بدرلو بزودی به صورت اختصاصی از نماوا پخش می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سریال «سرگیجه» با بازی حامد بهداد، رعنا آزادی‌ور و هومن سیدی، با حضور هادی حجازی‌فر، علی عمرانی، مهراوه شریفی‌نیا، پیام دهکردی، ژرژ هاشم‌زاده، فرید سجادی‌حسینی، عرفان ناصری و شبنم مقدمی و با معرفی میلاد معیری و شایسته سجادی آماده پخش است.
همچنین سیدعلیرضا مرعشی و هومن هاتفی‌پور مجریان طرح و سرمایه‌گذاران جدیدترین سریال نماوا هستند. زمان پخش سریال «سرگیجه» بزودی اعلام خواهد شد.
***
خبرهای جدید فیلم فجر از زبان وزیر ارشاد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعلام نظر هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر تا ۲ روز آتی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه مراسم پایانی جایزه جلال آل‌احمد، درباره زمان معرفی فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهند آمد، گفت: کارهای هیات انتخاب ظرف یکی، دو روز آینده تمام می‌شود، این هیات در حال جمع‌بندی است. الحمدلله اکثر قریب به اتفاق کسانی که فیلم‌های‌شان را ثبت کرده بودند، کارهای‌شان آمده و هیات انتخاب نیز این فیلم‌ها را بررسی کرده است. وی گفت: «تلاش می‌کنیم مانند سال‌های گذشته ۲۲ اثر را در جشنواره بگذاریم، البته دوستان پیشنهاداتی دارند که بخش‌هایی به جشنواره اضافه شود، چون تعداد آثار، بسیار خوب است و با توجه به اینکه کیفیت آثار خوب است، دوستان دارند روی این موضوع فکر می‌کنند اما فکر می‌کنم تعداد فیلم‌ها همانند سال‌های گذشته باشد».
***
«روز صفر» رایگان شد
اکران آنلاین فیلم سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان بعد از گذشت ۶ ماه به پایان رسید و به صورت عادی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی- هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی ساخته شده است. داستان این فیلم که امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند درباره چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران است. روز صفر از اوایل تیرماه سال ۱۴۰۱ اکران آنلاین خود را به شکل اختصاصی در پلتفرم (سامانه) نماوا شروع کرد. امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، مهدی قربانی و.... بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Page Generated in 0/0064 sec