printlogo


کد خبر: 258949تاریخ: 1401/10/26 00:00
اخبار

واکنش وزارت ورزش و جوانان به اظهارات ملی‌پوش سابق والیبال
وزارت ورزش و جوانان نسبت به اظهارات ملی‌پوش سابق والیبال ایران واکنش نشان داد. اظهارات ملی‌پوش سابق والیبال ایران با واکنش وزارت ورزش و جوانان روبه‌رو شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد اهل‌بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار خط قرمز جامعه ایران به حساب می‌آیند و توهین به مقدسات و بی‌احترامی به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها بشدت محکوم است. متن بیانیه روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در پی توهین به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها توسط یک فرد به شرح زیر است:
ورزشکاران و قهرمانان ایران اسلامی همواره به پشتوانه اعتقادات خود در رویدادهای رقابتی حاضر شده و توانمندی خود را برای اهتزاز پرچم کشورمان به منصه ظهور رسانده‌اند اما بی‌احترامی بی‌شرمانه اخیر یک والیبالیست سابق به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و گذر از خطوط قرمز، موجی از نارضایتی و انزجار را به دنبال داشته که به طرق مختلف منعکس شده و وزارت ورزش و جوانان بشدت اینگونه رفتار را که بر خلاف ارزش‌های ایرانی- اسلامی است، محکوم می‌کند. این وزارتخانه به نمایندگی از جامعه پرافتخار ورزشکاران انزجار خود از توهین به اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل را اعلام می‌کند و بی‌تردید جامعه ورزش همچون گذشته و بیش از پیش با توکل به پروردگار عظیم‌الشأن و توسل به ائمه معصومین در میادین ورزشی به افتخارآفرینی برای کشورمان خواهد پرداخت. 
***
تفاوت عجیب و جالب پیشنهاد PSG و الهلال به مسی
پاری‌سن‌ژرمن برای تمدید قرارداد مسی پیشنهاد ۳۰ میلیون یورویی برای یک فصل داده است، این در حالی است که الهلال پیشنهاد ۳۰۰ میلیون یورویی برای یک فصل را به این بازیکن داده است. به گزارش اسپورت، لیونل مسی دومین فصل حضورش در پاری‌سن‌ژرمن را پشت سر می‌گذارد. مسی تا پایان فصل جاری با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. او فصل جاری عملکرد خیره‌کننده‌ای در پاری‌سن‌ژرمن داشته است و سران این باشگاه سخت به دنبال تمدید قرارداد این بازیکن هستند. پاری‌سن‌ژرمن برای تمدید قرارداد مسی پیشنهاد ۳۰ میلیون یورو در سال را داده، این در حالی است که الهلال برای یک سال پیشنهاد ۳۰۰ میلیون یورو را به این بازیکن داده است. آیا مسی می‌تواند برابر این پیشنهاد وسوسه‌انگیز الهلال مقاومت کند و حضور در پاری‌سن‌ژرمن را به این پیشنهاد بسیار وسوسه‌انگیز ترجیح دهد یا اینکه او هم مانند کریستیانو رونالدو بعد از مدت‌ها درخشش در فوتبال اروپا راهی لیگ عربستان می‌شود تا سال‌های پایانی فوتبال خود را در این لیگ پشت سر بگذارد؟ 
***
شکست نزدیک تیم ملی هندبال ایران مقابل مونته‌نگرو
تیم ملی هندبال مردان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی مردان جهان شکست خورد. شاگردان «وسلین وویوویچ» در دومین دیدار خود از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان مقابل مونته‌نگرو به میدان رفتند. ملی‌پوشان ایران در پایان این بازی پایاپای با حساب ۳۱-۳۴ مغلوب این تیم شدند. نیمه اول این بازی با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به سود مونته‌نگرو به پایان رسید. پویا نوروزی‌نژاد (۶ گل)، افشین صادقی (۷ گل)، میلاد قلندرپور (۳ گل)، محمدرضا اورعی (۶ گل)، مجتبی حیدرپور (۳ گل)، محمدمهدی بهنام‌نیا (یک گل)، سلامان بربط (۳ گل) و رضا دهکردی (یک گل) گلزنان تیم ملی ایران در این بازی بودند. دقیقه ۵۷ نیز بازیکن مونته‌نگرو در اتفاقی نادر گل به خودی زد. نخستین گل این بازی را قلندرپور به ثمر رساند. تا دقیقه ۱۵ محمد سیاوشی درون دروازه قرار داشت که بعد از آن علی رحیمی‌کازرونی درون دروازه ایستاد. دقیقه ۳۷ نیمه دوم باز هم سیاوشی به زمین بازگشت. این بازی در دقیقه ۳۴ به تساوی ۲۰ رسید اما در ادامه باز مونته‌نگرو جلو افتاد. تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود مقابل شیلی با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ به برتری رسیده بود. شاگردان وویوویچ باید در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی امروز دوشنبه ۲۶ دی از ساعت ۲۳:۰۰ مقابل اسپانیا به میدان بروند. تیم ملی ایران با ترکیب محمد سیاوشی، علی رحیمی‌کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا کاظمی، میلاد قلندری، محمد کیانی، یاسین کبیریان‌جو، سلامان بربط، علی کوهزاد، رضا یادگاری دهکردی، افشین صادقی، سیدمهدی موسوی، محمدرضا اورعی، وحید مسعودی، مهرداد صمصامی، محمدمهدی بهنام‌نیا، شهاب صادق‌زاده و صابر حیدری عازم این مسابقات شده است. هدایت تیم ملی ایران را وسلین وویوویچ مونته‌نگرویی بر عهده دارد و حمید صادقی و شهداد مرتجی کمک‌های او هستند. 
***
طارمی تنها ایرانی تیم منتخب سال آسیا
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در تیم منتخب سال آسیا قرار گرفت. فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال
(IFFHS) تیم منتخب سال آسیا در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که تنها نام مهدی طارمی از ایران در این تیم دیده می‌شود. 
تیم منتخب سال آسیا در سال ۲۰۲۲
دروازه‌بان: گوندا شویچی (ژاپن)
مدافعان: مین‌جائه کیم (کره‌جنوبی)، یوشیدا مایا (ژاپن) و عزیز بهیچ (استرالیا) 
هافبک‌ها: مینامینو تاکومی (ژاپن)، کامادا دایچی (ژاپن)، سلمان الفرج (عربستان) و هی‌چان هوانگ (کره‌جنوبی)
مهاجمان: سالم الدوساری (عربستان)، مهدی طارمی (ایران) و سون هیونگ‌مین (کره‌جنوبی)
طارمی که سال خوبی را در پورتو سپری کرد، در جام‌جهانی قطر نیز توانست ۲ گل به ثمر برساند و نخستین آسیایی‌ای شود که در یک دیدار جام‌جهانی ۲ گل به ثمر می‌رساند. او در دیدار برابر ولز هم پاس گل داد تا موثرترین بازیکن ایران در تاریخ جام‌های جهانی بر حسب تعداد گل و پاس گل شود. 

Page Generated in 0/0063 sec