printlogo


کد خبر: 258961تاریخ: 1401/10/26 00:00
اخبار

آسیب‌های پیری جمعیت از مشکلات فعلی اقتصادی بیشتر است
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام نسبت به آسیب‌های جدی پیری جمعیت کشور هشدار داد. حمیدرضا علیان‌زادگان با اشاره به اینکه کشور ما در معرض آسیب جدی پیری جمعیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری به‌موقع عمل نکنیم، به طور قطع در سال‌های آینده با چالش بزرگ جمعیتی مواجه می‌شویم که مشکلات غیرقابل جبرانی فراتر از مشکلات فعلی اقتصادی به دنبال خواهد داشت. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد به بیان کارویژه‌های این بنیاد در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و گفت: ما در پویش ملی «ایران جوان» در قالب تفاهم‌نامه‌ای که با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها داشتیم با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالا برای پدر، کارت هدیه به مادر و افتتاح حساب سپرده به ازای هر فرزند به زوج‌های دانشگاهی دارای ۳ فرزند و بالاتر به سهم خود از آنها حمایت می‌کنیم. علیان‌زادگان ادامه داد: در کنار این بسته حمایتی، در امر ترویج و تبیین اهمیت جوانی جمعیت از ظرفیت بالای علمی و توان اقناع اجتماعی این قشر فرهیخته جامعه نیز بهره‌مند خواهیم شد. وی افزود: در پویش ملی «لبخند مادری» که ماه‌ها قبل به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد به زوج‌هایی که سال ۱۴۰۱ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده است، یک بسته لبخند مادری شامل ۴۰ قلم لوازم مورد نیاز نوزاد از تولد تا یک‌سالگی به ارزش ۵ میلیون تومان اهدا می‌کنیم. این طرح با ۵ هزار بسته آغاز شده و با همکاری شرکای اجتماعی و خیران عزیز این تعداد در هر سال افزایش خواهد یافت. 
***
دستگیری زورگیرهای مسافربرنما در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ مرد جوان که در پوشش مسافربر اقدام به زورگیری کرده بودند، خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی گفت: دی‌ماه امسال بود که رسیدگی به پرونده زورگیری از یک مرد جوان در شمال تهران با دستور قضایی در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات حاکی از آن بود که مالباخته به عنوان مسافر سوار یک دستگاه سواری پراید مشکی‌رنگ شده که در میانه راه ۲ سرنشین خودرو با تهدید چاقو تلفن‌همراه و ۲ میلیون تومان از وی زورگیری کرده و پس از پرتاب مالباخته از خودرو به روی آسفالت کف خیابان از محل متواری شده‌اند. وی افزود: پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پلاک خودروی موردنظر را مورد شناسایی قرار دادند. در ادامه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با دریافت این سرنخ اقدامات اطلاعاتی را کلید‌زده و با روش‌های علمی هویت و مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران ردیابی کردند. ولی‌پور گودرزی در ادامه گفت: زورگیران در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. این افراد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند. 
***
تقدیر وزیر نیرو از کارگر وظیفه‌شناس آب و فاضلاب فهرج
وزیر نیرو با تقدیر از اقدام فداکارانه کارگر اداره آب و فاضلاب فهرج در استان کرمان گفت: «حرکت جهادی‌ و ارزشمند صورت گرفته توسط این جوان، در سرمای شدید هوا برای جلوگیری از قطعی آب شهر، با الگو‌گیری از سردار حاج‌قاسم سلیمانی صورت گرفته است». علی‌اکبر محرابیان دیروز در مراسم تقدیر از کارگر آب و فاضلاب فهرج که با حضور مدیران ارشد صنعت آب کشور برگزار شد، اظهار کرد: «ما افتخار می‌کنیم در مجموعه‌ای به مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم که ایثار و فداکاری همواره الگوی آنهاست». وی با اشاره به اقدام فداکارانه «حمید عبدالله‌دخت» کارگر اداره آب و فاضلاب فهرج ادامه داد: این کارگر فداکار در سرمای شدید هوا با خدمت‌رسانی ارزشمند از قطعی آب شهر و به دنبال آن خسارات ناشی از ترکیدگی لوله به منازل اطراف جلوگیری کرد؛ این اقدام برای ما و مردم این سرزمین الگویی ارزشمند است». وزیر نیرو به گفت‌وگوی خود با حمید عبدالله‌دخت اشاره کرد و افزود: «زمانی که از آقای عبدالله‌دخت علت و انگیزه چنین حرکت جهادی و فداکارانه را جویا شدم، او گفت که سردار حاج‌قاسم سلیمانی در جوانی فعالیت کاری خود را در شرکت آب استان کرمان آغاز کرد و من این حرکت را به پاسداشت فداکاری این سردار بزرگ میهن در منطقه‌ای که در آن متولد شد، دوران جوانی را در آنجا گذراند و لشکر عظیمی را از همین استان به جبهه‌های نبرد اعزام کرد و تا انتها نیز در کنار مردم ایران ایستاد، انجام دادم. در این دیدار، وزیر نیرو از حمید عبدالله‌دخت با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.
***
آماده‌باش تمام گرمخانه‌ها و ایجاد سوله پشتیبان برای بی‌خانمان‌ها
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آماده‌باش تمام گرمخانه‌های شهرداری تهران برای پذیرش بی‌خانمان‌ها خبر داد. محمد امین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آماده‌باش اکیپ‌های اجتماعی و گرمخانه‌ها گفت: با شروع سرما به تمام شهرداران مناطق بیست‌ودوگانه ابلاغ شد تا در حالت آماده‌باش قرار بگیرند، همچنین اتوبوس‌های سیار نیز بار دیگر در سطح شهر فعال شدند و تعداد اتوبوس‌های فعال نیز افزایش یافته است. وی ادامه داد: تمام ظرفیت گرمخانه‌ها شب گذشته تکمیل شد و برای امشب نیز پیش‌بینی شده است تا در صورت تکمیل ظرفیت گرمخانه‌ها مکان‌های پشتیبان و سوله‌های بحران برای نگهداری افراد بی‌خانمان تجهیز شوند. توکلی‌زاده اظهار کرد: همچنین نیروهای پزشکی و اورژانس در گرمخانه‌ها حاضر هستند و ۴۰ دستگاه اتوبوس برای اسکان دادن به افراد بی‌خانمان در حالت آماده‌باش هستند. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: اکیپ‌های اجتماعی تمام نقاط شهر را رصد می‌کنند اما خواهش ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند تا آنها به گرمخانه‌ها منتقل شوند. 

Page Generated in 0/0073 sec