printlogo


کد خبر: 258963تاریخ: 1401/10/26 00:00
بیش از ۱۲۰۰ خلافکار در تهران با اجرای طرح مشترک کاشف و رعد پلیس پایتخت دستگیر شدند
انهدام باندهای خلافکار

در اجرای طرح مشترک کاشف و رعد پلیس پایتخت که با محوریت پلیس‌های آگاهی، پیشگیری، یگان امداد و امنیت اقتصادی برگزار شد، ده‌ها باند که اعضای آن مرتکب جرائمی چون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز و زورگیری شده بودند، منهدم شدند. سردار حسین رحیمی دیروز در جریان اجرای طرح مشترک کاشف و رعد پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ مجرم در پایتخت خبر داد. وی افزود: این بار ۲ طرح رعد و کاشف را به طور همزمان و مشترک با هم برگزار کردیم. همکاران من در اجرای این طرح‌ها و پس از روزها و ساعت‌ها انجام کار اطلاعاتی، فاز عملیاتی این طرح‌ها را طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا کردند. 
وی با بیان اینکه مجموعا ۱۲۶۳ نفر در این ۲ طرح دستگیر شدند، ادامه داد: در طرح رعد که شصت‌ودومین مرحله اجرای آن بود، مجموعا ۸۴۱ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند. در طرح کاشف پلیس آگاهی نیز ۴۲۲ سارق و مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شدند. رحیمی با بیان اینکه برخی افراد دستگیر شده به شکل باندی فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا ده‌ها باند که اعضای آن مرتکب جرائمی چون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز و زورگیری و... شده بودند، منهدم شدند. کشف حدود ۱۰ قبضه سلاح گرم از دستگیرشدگان نیز از دیگر دستاوردهای این طرح بود. ۴ قبضه سلاح نیز در طرح رعد کشف شد. تمام این سلاح‌ها در سرقت‌های مسلحانه توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت. 
به گفته وی، بر اساس اعترافات اولیه مجرمان دستگیر‌شده، ۲ هزار و ۶۲۸ فقره سرقت در طرح کاشف و ۲ هزار و ۵۸ فقره سرقت در طرح رعد کشف شده است که البته تحقیقات درباره دیگر جرائم دستگیرشدگان ادامه دارد. رحیمی همچنین از دستگیری ۳۰ باند سرقت خرد نیز خبر داد و گفت: در اجرای طرح رعد ۵۲ پاتوق سارقان، ۴ پاتوق مالخران و ۱۰ پاتوق اوباش و ۹۴ پاتوق فروشندگان مواد مخدر منهدم شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۲۵ نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب محاکم قضایی نیز در طرح کاشف دستگیر شدند، گفت: ۲۱ نفر از این افراد نیز در طرح رعد دستگیر شدند و مجموعا ۴۶ فرد محکوم و تحت تعقیب محاکم قضایی بازداشت شده است. 
وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی نیز در طرح کاشف مشارکت داشت، گفت: همکاران با تشکیل ۱۳۲ فقره پرونده درباره قاچاقچیان کالا موفق شدند بالغ بر ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار انواع کالای قاچاق را کشف کنند. وی در ادامه به تشریح برخی پرونده‌های رسیدگی‌شده در این طرح پرداخت و با اشاره به شناسایی و دستگیری باند مخوف ۵ نفره سارقان مسلح که از کارگاه‌ها و گاراژها سرقت کرده بودند، گفت: متأسفانه این افراد در یکی از سرقت‌ها یک نفر را حین سرقت به قتل رسانده بودند. این باند که اعضای آن از سارقان سابقه‌دار تهران بودند، اقدام به سرقت لوازم گرانبهای خودرو و موتوسیکلت کرده بودند که در مجموع از این باند ۳ قبضه سلاح کشف شد و تا این لحظه به یک فقره قتل و ۱۳ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند. وی همچنین از دستگیری ۱۹۸ نفر از دلالان و اخلاگران بازار ارز در هفته‌های اخیر نیز خبر داد. 

Page Generated in 0/0049 sec