printlogo


کد خبر: 258966تاریخ: 1401/10/26 00:00
اخبار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:
۲۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی بهمن‌ بهره‌برداری می‌شود
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۳۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است، گفت: ۲۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. اکبر نیکزاد درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها که توسط بنیاد مسکن در حال است به ارائه آمار پرداخت و گفت: «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع در شهرهای و روستاهای کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۳۱۱ هزار واحد را در دست ساخت دارد». وی ادامه داد: «هم‌اکنون ۲۰۲ هزار و ۱۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و حدود ۹۷ هزار و ۴۹۲ واحد در شهرها توسط بنیاد در حال ساخت است. همچنین بنیاد مسکن در همکاری با شهرداری احداث ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد را نیز در بافت فرسوده شهر تهران آغاز کرده است». نیکزاد مجموع واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها و بافت فرسوده شهر را که توسط بنیاد در حال ساخت است بیش از ۳۱۱ هزار واحد برشمرد. وی تصریح کرد: «در برنامه است در بهمن‌ سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی احداث شده توسط بنیاد مسکن بهره‌برداری شود».
***
تشکیل کمیته تخصصی مزد تا پایان ماه جاری
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه کمیته تخصصی مزد در جلسه آینده شورای عالی کار تا آخر دی‌ تشکیل می‌شود، گفت: «حداقل مزد سال آینده کارگران بر اساس ۲ مؤلفه نرخ تورم سال جاری و میانگین هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین می‌شود».
 آیت اسدی درباره آخرین خبرها از شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد سال آینده کارگران اظهار داشت: «هنوز جلسه شورای عالی کار درباره تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده تشکیل نشده و طبق توافق قرار است آخر هر ماه جلسات شورای عالی کار برگزار شود که هنوز زمان جلسه دی‌ماه را اعلام نکرده‌اند». نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته‌های تخصصی مزد ذیل شورای عالی کار تشکیل شده است؟ گفت: «کمیته‌های تخصصی هنوز فعالیت خود را شروع نکرده‌اند و در جلسه قبلی شورای عالی کار این مسأله مطرح شد که کمیته‌های تخصصی مزد به سرعت تشکیل شو‌د و وزیر کار هم به طور شفاهی دستور داد در جلسه بعدی یعنی ماه جاری شورای عالی کار برای تشکیل کمیته مزد کارگری تشکیل شود». اسدی در پاسخ به این پرسش که آیا سبد معیشت خانوار کارگری مشخص شده است؟ گفت: «هنوز سبد معیشتی در کمیته تخصصی مزد مشخص نشده است و باید در کمیته‌های تخصصی ۲ مبحث سبد معیشت میانگین خانوار کارگری بحث و چکش‌کاری شود و همچنین درباره نرخ تورم در سال جاری بحث شود و حداقل مزد سال آینده کارگران بر اساس این دو مؤلفه مهم یعنی نرخ تورم سال جاری و میانگین هزینه سبد معیشت خانوار کارگری تعیین خواهد شد».
***
شناسایی 2 میلیون مؤدی جدید مالیاتی در سال آینده
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «در لایحه بودجه سال آینده می‌خواهیم 2 میلیون مؤدی جدید مالیاتی شناسایی کنیم». ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
سیداحسان خاندوزی در حاشیه نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده در مجلس اعلام کرد: «باید از راهبرد کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت و جایگزینی آن با درآمدهای پایدار در کشور استقبال کنیم، به این ترتیب باید آسیب‌پذیری اقتصاد ایران به تکانه‌های نفتی را کاهش دهیم، چون در حال حاضر با کاهش قیمت نفت کل نظامات مالی دولت و اقتصاد به هم می‌ریزد و باید این آسیب‌پذیری را به حداقل برسانیم و به جای آن ثبات و آرامش برای اقتصاد کشور فراهم کنیم». وی اظهار داشت: «به موازات سیاست کاهش بودجه از درآمدهای نفتی، در نظر داریم درآمد مالیاتی پایدار ایجاد کنیم بدون اینکه فشاری به مالیات‌دهندگان کنونی وارد شود که اکثر مالیات‌دهندگان اقشار فعال و شفاف جامعه هستند. در واقع نه‌تنها نرخ مالیات برای آنها افزایش نمی‌یابد، بلکه انتظار داریم نرخ مالیات برای تولیدکنندگان را هم کاهش دهیم». وی گفت: «سال 1401 با همکاری مجلس شورای اسلامی توانستیم خط بهینه و مسیر وسط برای افزایش درآمدهای مالیاتی در عین کاهش نرخ مالیات برای فعالان اقتصادی را دنبال کنیم، به گونه‌ای که نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در سال آینده نه‌تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه کاهش پیدا خواهد کرد».

Page Generated in 0/0195 sec