printlogo


کد خبر: 258969تاریخ: 1401/10/26 00:00
اخبار

واکنش اتحادیه اروپایی به اعدام جاسوس انگلیس
اتحادیه اروپایی با مداخله در امور داخلی ایران، بیانیه‌ای را در رابطه با اعدام جاسوس انگلیس منتشر و این اقدام را محکوم کرد. اتحادیه اروپایی در بیانیه مداخله‌جویانه خود با محکوم کردن اجرای حکم علیرضا اکبری، مقام سابق ایران که سال‌ها برای دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس جاسوسی کرده بود، مخالفت خود را با صدور حکم اعدام در هر شرایطی اعلام کرد. در این بیانیه که در ادامه مداخله‌های آشکار اروپا در امور داخلی کشورمان منتشر شده، آمده است: اعدام یک شهروند اروپایی یک رویداد وحشتناک است که اتحادیه اروپایی آن را به دقت دنبال خواهد کرد. بنا بر گزارش وب‌سایت سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، همچنین در این بیانیه از ایران خواسته شده است در آینده از صدور حکم اعدام پرهیز کند. مرکز رسانه قوه‌قضائیه ایران روز شنبه اعلام کرد حکم علیرضا اکبری، فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی- انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد. پس از اعلام این خبر، نخست‌وزیر و وزیر خارجه انگلیس در ادامه مداخله‌های آشکار مقامات این کشور در امور داخلی ایران، به اجرای حکم علیرضا اکبری واکنش نشان دادند و آن را محکوم کردند. مقامات لندن بدون اشاره به این واقعیت که علیرضا اکبری برای دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس فعالیت می‌کرده، مدعی شدند حکم او ناعادلانه و با انگیزه سیاسی بوده است.
***
استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها باید به ادبیات مشترک دولت تبدیل شود
معاون اول رئیس‌جمهور در نشستی ۲ ساعته با مدیران ۱۶ اندیشکده اقتصادی فعال در کشور به بررسی مسائل روز اقتصادی و بررسی ایده‌ها و پیشنهادات آنها برای حل چالش‌های پیش رو پرداخت.
محمد مخبر در این نشست با تأکید بر اینکه اندیشکده‌های فعال در کشور کانون و سرمایه‌ای بزرگ برای تعریف مسأله و ایده و همچنین حل مشکلات کشور هستند، تصریح کرد: نیروهای دلسوز، تحصیلکرده و جوان دانشگاهی نعمتی بزرگ برای حل مسائل دولت و کشور به شمار می‌آیند. 
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از ظرفیت بزرگ اندیشکده‌ها در دولت‌ها و کشور غفلت اساسی شده است، افزود: «استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها باید به ادبیات مشترک دولت تبدیل شود. به همین دلیل ساماندهی اندیشکده‌های اقتصادی برای گسترش تعامل و ارتباط با بدنه دولت بویژه وزارتخانه‌ها اهمیت اساسی دارد و باید با ایجاد یک ساختار تخصصی و گروه‌بندی اندیشکده‌ها، مسائل موجود به صورت موضوع محور ارائه شده و راهکارها و پیشنهادات این اندیشکده‌ها مورد بررسی قرار گیرد». وی گفت: «اقدامات بزرگی در زمینه ترانزیت، سرمایه‌گذاری، معدن و مسکن در دولت انجام شده است و باید از دیدگاه‌ها و نظرات به‌ روز اندیشکده‌های دلسوز و دغدغه‌مند به عنوان یک کانون هوشمند در کشور استفاده شود تا این اقدامات کارشناسی و تدقیق شود و بهبود یابد». مخبر فعال نبودن بخش خصوصی در کشور را یکی از نقص‌های جدی عنوان و تأکید کرد: «در سالیان گذشته بخش خصوصی انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در کشور نداشته و از اندیشکده‌ها انتظار می‌رود به عنوان حلقه میانی دولت و بخش خصوصی فعال شوند. همچنین اندیشکده‌ها باید نسخه عملیاتی درباره مسائل روز از جمله ارز، انرژی و مسکن در اختیار دولت قرار دهند و ما حتما از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد».
***
نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و ترکیه برگزار شد
نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه پیش ‌از ظهر دیروز به ریاست علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و «یاسین اکرم سرین» معاون کنسولی و اداری وزارت خارجه ترکیه و با حضور نمایندگان وزارت دادگستری و پلیس بین‌الملل ۲ کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط در تهران برگزار شد. در این نشست تمام مسائل و موضوعات کنسولی بین ۲ کشور از جمله امور دانشجویان، گردشگران، رانندگان ترانزیت،  زندانیان و بازداشت‌شدگان، مسائل مرزی و پلیسی، استرداد مجرمان و انتقال محکومان، تسهیل خدمات در مرزهای رسمی، رفع مشکلات احوال شخصیه اتباع مقیم ۲ کشور، به رسمیت شناختن متقابل مدارک صادره ۲ دولت و سایر مشکلات اتباع  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ۲ طرف با تاکید بر اهمیت مناسبات مردمی در روابط ۲ کشور بر ضرورت پایش و حل مشکلات از طریق رایزنی‌های منظم توافق کردند.
***
هرچه ضربه می‌خوریم به دلیل فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب است
نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه کسانی که خارج از کشور صبح تا شب بیانیه می‌دهند یک حرف حسابی‌تر از اصول اصلی انقلاب ندارند، گفت: «ما هم هر چه ضربه می‌خوریم، به خاطر فاصله گرفتن از همین آرمان‌هاست».
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در حوزه علمیه امام خمینی(ره) نجف اظهار داشت: «هر وقت در وجود خودمان احساس کردیم ما از ملت ایران متدین‌تر هستیم، ما از ملت ایران دلسوزتر نسبت به اسلام هستیم، ما از ملت ایران نسبت به احکام اسلام دلسوزتر هستیم، بدانیم آن لحظه‌ای است که اضمحلال و زوال ما دارد شروع می‌شود. این ملت خیلی بزرگ و عظیم است؛ چه جای نگرانی نسبت به دین و فرهنگ وجود دارد؟! برآیند این ملت دین خدا را حفظ کرده است. خدمتی که ایرانی‌ها به اسلام و تشیع کرده‌اند را کس دیگری کرده است؟! همین ملت آمدند و این مسیر را پیش بردند. اگر می‌خواهیم دین خدا تقویت شود، راهش این است که به این ملت اتکا و اعتماد کنیم».

Page Generated in 0/0066 sec