printlogo


کد خبر: 258987تاریخ: 1401/10/27 00:00
اخبار

مجموعه داستانی کوتاه با صدای آقای نویسنده
کتاب صوتی «شعر به انتظار تو»، نوشته علی موذنی با صدای نویسنده از سوی انتشارات نیستان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب صوتی «شعر به انتظار تو» مجموعه داستان کوتاه به قلم و خوانش علی موذنی است که از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است این مجموعه با دارای مضامین دفاع‌مقدس، آیینی و اجتماعی است. 
سید‌مهدی شجاعی در مقام ناشر کتاب،‌ درباره  این نویسنده می‌نویسد:‌ «علی موذنی یکی از برجسته‌ترین داستان‌نویسان ایرانی است. انتخاب سوژه‌های جذاب و منظره‌های بدیع، شناخت و تسلط نسبت به عناصر داستان، نثر روان و صمیمی و تاثیرگذار و دیالوگ‌های محکم و حساب‌شده مجموعه عواملی است که به داستان‌های علی موذنی ویژگی منحصربه‌فرد بخشیده است». انتشارات نیستان این کتاب صوتی را به مدت 2 ساعت و 46 دقیقه به قیمت 28 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.
***
انتشار اسامی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر تا ۴ بهمن
مدیر امور سینماهای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آخرین وضعیت سینماهای این دوره از جشنواره را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز»، محمدرضا فرجی اعلام کرد: پس از ارسال شیوه‌نامه مصوب ستاد برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توسط انجمن سینماداران به سینماها، ثبت‌نام سینماهای متقاضی آغاز و مراحل بررسی توسط کمیته نمایش در حال انجام است.
وی افزود: کیفیت مطلوب صدا و تصویر، شرایط سالن نمایش فیلم و دیگر امکانات رفاهی سینما از جمله معیارهایی هستند که در انتخاب سالن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و اسامی سینماهای مردمی حداکثر تا ۴ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد. خوشبختانه حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی  فیلم فجر مورد توجه و استقبال سینمادارها قرار گرفته است. چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.
***
معرفی نامزدهای بخش پادکست جشنواره قصه‌گویی کانون در یزد
نامزدهای بخش پادکست بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، از مجموع ۶۴ اثر راه‌یافته به بخش نهایی بیست‌ و چهارمین جشنواره قصه‌گویی، ۱۲ قصه، نامزد بخش نهایی شدند. اسامی نامزدها به شرح زیر است: زینب صمصامی با قصه «رو» از یزد، سیدعباس علی‌محسنی با قصه «اوسانه کلثوم ننه» از گلستان، فاطمه برمال با قصه «اخموخان» از اردبیل، شیرین اسدی با قصه «حیله روباه» از اردبیل، طناز همت با قصه «دکمه بازیگوش» از قزوین، فائزه سرداری با قصه «مسافر» از یزد، مائده طاهر با قصه «دیوار بلند» از قزوین، فاطمه مامانژاد با قصه «راز پنج» از یزد، نوشین میترا (نوشین نیک‌راه) با قصه «این همه تلق و ملق» از قزوین، مصطفی حدادی با قصه «دروغ بزرگ» از یزد، ضحا مختارپور با قصه «گمشده گم نشده» از یزد و مریم خلجی با قصه «برد اشکن (سنگ‌ تراش)» از چهارمحال‌وبختیاری. بر اساس این خبر، نادر برهانی مرند (نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر)، مریم نوشادقباد (پژوهشگر) و نادرگهرسودی (گوینده و مدیر دوبلاژ)، داوری این بخش از جشنواره را بر عهده دارند.
بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان از ۲۵ دی آغاز شده است و تا بیست ‌و نهم همین ماه در شهر یزد ادامه خواهد یافت.
***
مدیر شبکه نسیم به «خانه جلال» رفت
سیدمحمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم از پشت صحنه «خانه جلال» که در محل خانه موزه سیمین و جلال است بازدید کرد. به گزارش «وطن امروز»، مدیر شبکه نسیم از «خانه جلال» بازدید کرد. در دیدار خوشرو از پشت صحنه «خانه جلال» که در محل خانه موزه سیمین و جلال تولید می‌شود علاوه بر تقدیر از حضور آقایان افخمی و میرشکاک در این برنامه، بر تولید محتوای غنی تاکید شد.
مدیر شبکه نسیم همزمان در نشست با گروه تهیه و تولید، میزبانان برنامه و اتاق فکر، بر اهمیت این برنامه و جریان‌ساز بودنش در دوره زمانی کنونی و جایگاه مناسب آن در شبکه نسیم تاکید کرد.
«خانه جلال» مجله‌ای فرهنگی - هنری است که در قسمت‌های ۵۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد پورصباغیان و ابراهیم حسن‌زاده و کارگردانی محمد پورصباغیان، شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
میزبانان این برنامه بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک هستند که در هر قسمت در فضایی صمیمی با هنرمندان حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو می‌نشینند. در این برنامه تلاش می‌شود با دعوت از هنرمندان، نویسندگان، شعرا، نقاشان و... در رابطه با هنر‌های مختلف در حوزه تاریخ و فلسفه، دغدغه‌ها و چشم انداز‌های پیش رو گفت‌وگو کنند. در بخش‌های جنبی برنامه نیز به خاطرات سیمین دانشور و روایت‌های شنیدنی از زبان علی رکاب درباره جلال آل‌احمد و زندگی او پرداخته می‌شود. خانه جلال با ویژه‌برنامه شب یلدا پخش خود را آغاز کرد و در هفته ۳ روز میهمان خانه‌های مخاطبان رسانه ‌ملی است.

Page Generated in 0/0081 sec