printlogo


کد خبر: 258989تاریخ: 1401/10/27 00:00
تقدیر معاون سیما از عوامل «پاورقی»
صدای مردم

از دست‌اندرکاران مجموعه تلویزیونی «پاورقی» شبکه ۲ طی مراسمی تقدیر شد. به گزارش «وطن امروز»، دست‌اندرکاران مجموعه «پاورقی» شبکه ۲ طی مراسمی با حضور معاون سیما و مدیران شبکه ۲ سیما مورد قدردانی قرار گرفتند.
محسن برمهانی، معاون سیما در جمع عوامل برنامه «پاورقى» شبکه ۲ گفت: در جریان غائله اخیر و فتنه‌انگیزى دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و شبکه‌هاى معاند آرایش جنگی داشتند و نفرت و دروغ‌پراکنى این بنگاه‌هاى خبرى بى‌امان در جریان بود. در مقابل ذات شبکه‌هاى رسانه ملی متناسب با نیازهای رسانه‌ای و ذائقه‌های مختلف مخاطبان است اما لازم بود ایده و فکر برنامه‌ای با محتوای رصد فضای مجازی و مقابله با این هجمه رسانه‌اى طراحی شده و شکل بگیرد که این مهم به ابتکار شبکه ۲ رقم خورد.
برمهانى با اشاره به اینکه «جهاد تبیین» به عنوان واجب شرعی بر ما تکلیف شده و همچنین در فرمایش‌هاى مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: ما به عنوان رسانه وظیفه داریم درباره جهاد تبیین، قالب و فرم جذاب برای ارائه پیام طراحی و ایجاد کنیم که خوشبختانه «پاورقی» توانسته است این مهم را به انجام برساند و طبیعتا با توجه به تغییر فضای کشور، باید به لحاظ رویکرد تغییراتی نیز داشته باشد. مى‌دانیم حقیقت حاکم بر فضای عمومی جامعه از القائات فضای مجازی متفاوت است و هر آنچه در فضای مجازی وجود دارد لزوما انعکاس واقعیات موجود نیست.
برمهانى تصریح کرد: اجازه ندهید یاوه‌گویی‌ها و تخریب‌ها، بر کار شما خدشه‌ای وارد کند. از سوى دیگر حفظ اخلاص در ادامه کار بسیار مهم است، چرا که این اخلاص بسیار اثرگذار است و باعث می‌شود پیام شما بر قلب مخاطب بنشیند و امیدواریم این اثر ماندگاری شود. بر اساس آمارهای دریافتى از امور مخاطبان در تماس با ۱۶۲، برنامه «پاورقی» از جمله برنامه‌ها در سیما است که بیشترین آمار رضایت و تشکر مخاطبان را دارد و بر این اساس مى‌شود براى بازپخش آن از دیگر شبکه‌ها برنامه‌ریزى کرد.
در ادامه این نشست حامد بامروت‌نژاد، مدیر شبکه ۲ سیما ضمن معرفی دست‌اندرکاران و تقدیر از همکاران مجموعه «پاورقی» گفت: در فتنه دیکتاتورمأبانه‌ای که هر کسی حرفی در حمایت از جمهوری اسلامی می‌زد، آماج انتقادات بی‌رحمانه، تهمت‌ها و فشارها قرار می‌گرفت، عوامل برنامه «پاورقی» جهاد کردند و در تریبون رسمی رسانه ملی برنامه‌ای با چنین محتوایی ساختند. 
بامروت‌نژاد ادامه داد: از زمانی که صدای مردم را در برنامه پخش کردیم، میزان بازخوردهای مخاطبان برای این برنامه در تماس با ۱۶۲ سازمان به طور چشمگیری افزایش یافت و شیب نمودار تماس‌های بینندگان نیز روند افزایشی در پیش گرفت و هم‌اکنون بخش زیادی از آیتم «جوالدوز» به پخش صدای مخاطبان اختصاص یافته است به نظرم از تجربه موفق و راهبرد برنامه «پاورقی» می‌توان برای جذب مخاطب در برنامه‌های دیگر هم بهره گرفت.
جواد فتحی، تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه گفت: حمایت‌های مردم برای ما بسیار دلگرم‌کننده است و آنچه برای ما خیلی اهمیت داشت این بود که در فضای غبارآلود فتنه، بسیاری معتقد بودند که در مقابل فضای مجازی دست ما خالی بود اما از وقتی برنامه پخش شد، به شبهات و شایعه‌ها پاسخ داده شد و مخاطبان برنامه می‌گویند برنامه «پاورقی» تریبونی برای جواب دادن به این شائبه‌ها شده است. ما حتی در این برنامه صدای مخالفان را هم پخش می‌کنیم که مخاطب تشکر می‌کند و این نقد را به عنوان نقطه قوت می‌داند.
برنامه «پاورقی» با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشرشده در فضای مجازی و با زبان طنز، مدتی است روی آنتن شبکه ۲ سیما رفته است. این برنامه سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.
گفتنی است «پاورقی» با تهیه کنندگی و کارگردانی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی روی آنتن شبکه ۲ است. امین میمندیان و محمدرضا شهبازی از نویسندگان این برنامه هستند.

Page Generated in 0/0083 sec