printlogo


کد خبر: 258992تاریخ: 1401/10/27 00:00
وزیر فرهنگ مطرح کرد
تغییر ریل حوزه سینما از مسیر فارابی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش مهم تغییر ریل حوزه سینما از مسیر بنیاد سینمایی فارابی طی خواهد شد و این بنیاد گام‌های بلندی در این راستا برداشته است. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی دیروز در جلسه هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از حوزه سینما در دوره جدید وزارت فرهنگ گفت: چندی پیش نخستین جلسه شورای عالی سینما در دوره جدید پس از سال‌ها وقفه برگزار و تصمیمات خوبی برای کمک به سینمای کشور اتخاذ شد و دومین جلسه این شورا نیز بزودی برگزار می‌شود تا توجه به سینما در سطح کلان تصمیم‌گیری تداوم پیدا کند. 
وزیر فرهنگ با یادآوری اقدامات و حمایت‌های دولت مردمی در حوزه سینما گفت: سیاست‌گذاری واحد در هزینه‌کرد بودجه‌های دستگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگ در پی تصویب آیین‌نامه بند «ز» تبصره ۹  لایحه بودجه یکی از اتفاقات مهم ستاد فرهنگی دولت محسوب می‌شود و امیدواریم از این طریق  بتوان حمایت‌های بیشتری از حوزه فرهنگ بویژه سینما انجام داد. 
وی در ادامه درباره جزئیات این آیین‌نامه گفت: براساس بند «ز» تبصره ۹ قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند تا ۲ درصد از بودجه هزینه‌ای خود را در راستای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری و صنایع دستی هزینه کنند. 
اسماعیلی با اشاره به شعار اصلی وزارت فرهنگ درباره تغییر ریل حوزه فرهنگ به سوی ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: بخش مهم تغییر ریل حوزه سینما از مسیر بنیاد سینمایی فارابی می‌گذرد.

Page Generated in 0/0054 sec