printlogo


کد خبر: 259001تاریخ: 1401/10/27 00:00
بارسا با شکست رئال‌مادرید قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شد
تحقیر در ریاض

بارسلونا در نمایشی برتر در ال‌کلاسیکوی سوپرکاپ اسپانیا توانست رئال‌مادرید را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو بردارد و به عنوان قهرمانی برسد. بارسلونا و رئال‌مادرید یکشنبه شب در چارچوب فینال سوپرکاپ اسپانیا در ورزشگاه ملک فهد ریاض به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک بارسلونا به پایان رسید تا ژاوی به نخستین جامش در مقام سرمربیگری بارسا برسد. در این دیدار بارسلونا از همان ابتدا توانست موقعیت‌های بهتری روی دروازه ایجاد کند تا در نهایت در دقیقه ۳۳ روی اشتباه فرلا مندی در دادن پاس به کاماوینگا، لواندوفسکی توپ را به گاوی رساند تا او در موقعیت تک به تک دروازه کورتوا را باز کند. در آخرین دقیقه نیمه اول هم پاس هوشمندانه فرانکی دی‌یونگ، دفاع رئال‌مادرید را محو کرد تا گاوی در موقعیتی عالی صاحب توپ شود و این بار او باشد که برای لواندفسکی گل‌سازی کند تا دروازه رئال‌مادرید برای بار دوم باز شود. حملات بارسلونا در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و دوباره روی همکاری گاوی و لواندوفسکی، گاوی توپ را به دهانه دروازه فرستاد تا پدری در دقیقه ۶۸ دروازه خالی رئال‌مادرید را باز کند و بازی ۳ بر صفر به سود بارسلونا شود. رئال‌مادرید در ادامه بازی تلاش کرد فاصله را کم کند اما حملاتش زهر کافی را نداشت. با این حال در آخرین دقیقه بازی، کریم بنزما پس از اینکه شوت اولش را تراشتگن مهار کرد، ریباند را به جهت مخالف حرکت تراشتگن زد تا دروازه بارسا بالاخره در دقیقه 3+90 باز شود. 
* آنچلوتی: مقابل بارسلونا تحقیر نشدیم
سرمربی رئال‌مادرید از عملکرد تیمش در دیدار برابر بارسلونا در سوپر جام راضی نیست. به گزارش مارکا. کارلو آنچلوتی در نشست خبری بعد از بازی گفت: باید از اشتباهات خود در این بازی درس بگیریم. لحظات سختی را تجربه می‌کنیم و شکست در هر حالتی تلخ و سخت است. قبل از بازی هم روشن بود تیم ما در وضعیت خوبی نیست. باید این شکست را فراموش کرد و تمرکز خود را روی بازی بعد گذاشت. این بازی به ما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را بهتر شناسایی و تلاش کنیم در بازی‌های بعدی آنها را برطرف کنیم. او ادامه داد: من این را قبول ندارم که بارسلونا ما را در این بازی تحقیر کرد. این صحبت‌ها جوانمردانه نیست. بارسلونا برای دقایقی بهتر از ما بازی کرد. آنها قدر موقعیت‌های خود را دانستند و به همین خاطر هم به پیروزی دست پیدا کردند. ما در نیمه نخست اصلا خوب نبودیم. در کل همه ما بد بودیم و شکست خوردیم. طبیعی است که تیم در مواقعی از فصل به مشکل بخورد که البته چنین مشکلاتی را با تلاش و پایبندی بیشتر می‌توان برطرف کرد. او در پایان گفت: در چنین بازی‌هایی هر تیمی که گل نخست را بزند شانس بیشتری برای پیروزی دارد. در لیگ هم عکس آن رخ داد و ما به پیروزی دست پیدا کردیم. همه بازیکنان رئال‌مادرید از این شکست ناراحت هستند اما آنها نشان داده‌اند این توانایی را دارند که هر شکستی را جبران کنند. 
* ژاوی: انگیزه‌مان برای ادامه فصل بسیار زیاد شد
سرمربی آبی و اناری‌ها با شکست دادن رئال‌مادرید قهرمانی در سوپر جام اسپانیا را به دست آورد تا در مقام سرمربی به نخستین جام خود با بارسا برسد. 
ژاوی بسیار خوشحال است که تیمش توانست با شکست رقیب قدیمی و سنتی خود قهرمان شود. سرمربی آبی و اناری‌ها در نشست خبری بعد از بازی گفت: من ۱۸ سال در بارسلونا کار کرده‌ام و اکنون بعد از این قهرمانی باید بگویم احساساتی باور نکردنی دارم. من نخستین قهرمانی خود را به عنوان سرمربی با بارسلونا به دست آوردم. نمی‌توانم احساساتم را از این قهرمانی توصیف کنیم و فقط می‌گویم بسیار خوشحالم. این قهرمانی برابر تیم بزرگی مثل رئال‌مادرید رقم خورد و این باعث می‌شود تا انگیزه ما برای ادامه فصل بسیار زیاد شود. سرمربی آبی و اناری‌ها به ستایش از گاوی ستاره جوان تیمش پرداخت و گفت: این جوان همه ما را شگفت‌زده کرده است. او ذاتا قدرت رهبری دارد، این در حالی است که تنها ۱۸ سال سن دارد. او هیچ حد و حدودی ندارد و همچنان پیشرفت خواهد کرد. در پایان از هواداران عربستانی به خاطر حمایت مثال‌زدنی که از ما داشتند تشکر می‌کنم. 

Page Generated in 0/0055 sec