printlogo


کد خبر: 259011تاریخ: 1401/10/27 00:00
حضور ۱۴ کشور در ششمین همایش بین‌المللی «بانوی مهر»
نامگذاری میادین و خیابان‌های کشور به نام زنان شهید

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) از برگزاری ششمین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان «بانوی مهر» به میزبانی استان تهران و با حضور ۲۰۰ میهمان خارجی از ۱۴ کشور در چهارشنبه ۲۸ دی خبر داد. لاله افتخاری در نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان «بانوی مهر» افزود: پنجمین دوره این رویداد سال گذشته در فضای نیمه‌کرونایی در شهر مقدس قم برگزار شد و امسال ششمین دوره این همایش در تهران و برج میلاد برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: این همایش علاوه بر مدعوین داخلی با حضور ۲۰۰ میهمان از ۱۴ کشور برگزار می‌شود. افتخاری به حضور میهمانان و شرکت‌کنندگانی از کشورهای کانادا، عراق، آمریکا، یمن، سوریه، بحرین، افغانستان، فلسطین، لبنان، پاکستان، تایلند، الجزایر، حجاز و کویت در این همایش اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این همایش تلاش در جهت همگرایی دستگاه‌ها و نهادها است که برای همه این نهادها تکالیفی درباره مقام زن تعریف شده است. 
وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه شاهد، کانون همبستگی شهدا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت امور خارجه، شبکه قرآن و معارف، کنگره شهدای زنان استان تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه زنان قم، بسیج اساتید کشور، بنیاد حفظ آثار و و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و دستگاه‌های دیگر در این همایش فعال هستند. افتخاری یکی از ویژگی‌های این همایش را جهادی و مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: با حضور بیش از ۴۰ دستگاه همکار در این همایش، هیچ مبلغی از این مجموعه‌ها دریافت نشده و همه همکاری‌ها در قالب امکانات و ظرفیت‌های درون‌دستگاهی بوده است. وی تاکید کرد: همه مخارج میهمانان خارجی از سوی خود آنها پرداخت شده و اتحادیه جهانی زنان فقط مسؤولیت هماهنگی و مدیریت همایش را بر عهده دارد. دبیر علمی همایش بین‌المللی بانوی مهر نیز در این نشست اظهار داشت: در این دوره از همایش ۴ هزار اثر از ۱۴ کشور خارجی و ۲۸ استان دریافت شد که از این تعداد، ۲ هزار اثر در بخش فرهنگی و بیش از ۲ هزار اثر مربوط به حوزه پژوهشی بود. زینب طیبی با اشاره به حضور پررنگ آقایان در این همایش افزود: مهم‌ترین محورهای این همایش بر اساس جمعیت، ترویج فرهنگ مادری با تکیه بر سیره حضرت زهرا(س) و نقشی که بانوان در ایجاد و تحقق تمدن نوین اسلامی می‌توانند داشته باشند، تدوین شد. 
وی به آثار ارسالی به این همایش نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهشی کتاب، مقاله، پایان‌نامه و طرح پژوهشی و در حوزه فرهنگی نیز هنرهای تصویری، تجسمی، موسیقی، ادبیات رسانه، انیمیشن و پوستر آثاری دریافت شد. طیبی افزود: یکی از برنامه‌های این همایش، نامگذاری برخی میادین و خیابان‌های شهر تهران به نام شهدای زن و شهدای شاخص خواهد بود که در روز همایش معرفی می‌شود.

Page Generated in 0/0051 sec