printlogo


کد خبر: 259013تاریخ: 1401/10/27 00:00
اخبار

جریمه دستکاری پلاک خودرو از ۶۰ هزار تومان تا یک سال حبس
معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در طرح جدیدی که طی ۳ هفته گذشته اجرایی کرده‌ایم به شکل مکانیزه و با استفاده از دوربین‌ها، تخلفات احصا می‌شود و اگر کسی پوشش پلاک را انجام داده باشد با سامانه‌های پلیس قابل شناسایی،‌ اعمال قانون و جریمه است. سرهنگ محمد رازقی در رابطه با تخلفات پلاک خودرو‌ گفت: اگر تخلفات را دسته‌بندی کنیم، بخشی از تخلفات شامل تخلف از ناحیه پلاک می‌شود. خودروهایی که فاقد پلاک حرکت می‌کنند، خودروهای تک‌پلاک، آنهایی که پلاک خودرو را مخدوش کرده‌ یا آن را پوشانده‌اند، از نظر راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون انواع مختلف این تخلفات تا ۶۰ هزار تومان اعمال قانون دارد. وی افزود: البته بخشی از این مخدوشی‌های پلاک و دستکاری در ارقام آن وسیله نقلیه برابر با ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، به هر شکلی جرم است و قاضی می‌تواند پس از تشکیل پرونده و ارسال به دادسرا، راننده مجرم را تا یک سال به زندان بفرستد. وی تاکید کرد: ما در مناطقی که فراوانی این تخلف زیاد است مانند ورودی‌های محدوده طرح ترافیک، ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و جاهایی که دوربین وجود دارد متاسفانه این معضل ترافیکی و این ناهنجاری را مشاهده می‌کنیم.
***
جبران افت یادگیری با تشکیل کلاس در روزهای پنجشنبه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به تداوم آموزش غیرحضوری مدارس در شماری از استان‌های کشور گفت: درخواستم از مسؤولان بویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلات باشد؛ چه برای آلودگی هوا، چه سرما یا سایر موضوعات. محمدمهدی کاظمی افزود: متاسفانه در دوران کرونا افت تحصیلی در دانش‌آموزان همه دنیا مشهود بود. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران این افت انجام شد و در تابستان دوره‌ای تحت عنوان تثبیت و تعمیق یادگیری به اجرا درآمد، اظهار کرد: این دوره اجرا و بخشی از این افت یادگیری جبران شد اما قطعا این شرایط با ما خواهد بود. دانش‌آموزی که ۲ سال اول ورود خود به دبیرستان را در سیستم غیرحضوری درس خوانده طبیعتا این افت در سال‌های آتی نیز همراه دانش‌آموز باقی می‌ماند. کاظمی ادامه داد: باید از ظرفیت نوبت بعدازظهر مدارس و روزهای پنجشنبه و دیگر روش‌ها برای جبران  افت یادگیری استفاده کنیم اما در اینجا درخواستم از مسؤولان بویژه استانداران این است که غیرحضوری شدن مدارس، آخرین راهکار برای حل مسائل و مشکلات مان باشد؛ چه برای آلودگی هوا، چه سرما یا سایر موضوعات.
 
ثبت ۲۳۰۰ تصادف 
طی روز یکشنبه در تهران
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از ثبت ۲۳۰۰ فقره تصادف در روز یکشنبه 25 دی در پایتخت خبر داد. سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آمار تصادفات روز یکشنبه در تهران اظهار کرد: در این روز 2 هزار و 300 فقره تصادف به سامانه 110 اعلام شده است. وی بیان کرد: در مقایسه با روزهای عادی باید اعلام کنم (یکشنبه) روز گذشته 600 فقره تصادف بیشتر از روزهای عادی در تهران ثبت شده است. مومنی با بیان اینکه معابر بویژه معابر شمال شهر تهران به دلیل یخبندان لغزنده است، گفت: رانندگان از ترمز و تغییر جهت ناگهانی پرهیز و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
***
دریافت هرگونه کپی مدارک از شهروندان تخلف است
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تخلف و غیرقانونی است. هاشم کارگر اظهار کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی حق ندارد تصویر مدارک افراد را دریافت کند و یکی از مشکلات موجود این است که دستگاه‌ها قانون حذف کپی مدارک را رعایت نمی‌کنند. وی عنوان کرد: از سوی سازمان اداری استخدامی بسیار تأکید شده است که دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به هیچ وجه نباید تصاویر مدارک، بویژه مدارک هویتی از افراد دریافت کنند، زیرا سازمان ثبت احوال تمام نیازمندی‌های دستگاه‌های گوناگون برای استعلام اطلاعات هویتی افراد را ارائه داده به نحوی که ضرورتی ندارد هیچ دستگاهی کپی مدارک هویتی اخذ کند. وی با بیان اینکه اخذ کپی مدارک قطعاً از افراد غیرقانونی است، گفت: کلیه مدارکی که توسط دستگاه‌های دولتی صادر می‌شود دارای اعتبار است و  به هیچ وجه نباید کپی آنها اخذ شود.
***
تعداد سفر با متروی تهران از مرز ۱۰ میلیارد سفر گذشت
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در پی استقبال روزافزون از سامانه حمل‌و‌نقل ریلی درون‌شهری تهران، رکورد تعداد سفر انجام شده با متروی پایتخت به بیش از ۱۰ میلیارد رسید. مسعود درستی در این باره افزود: در پایان آذر ۱۴۰۱ تعداد سفرهای انجام‌شده با متروی تهران به رقم ۱۰میلیارد و ۶۵۶ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۲۴سفر رسید. وی با بیان اینکه این رقم از ابتدای بهره‌برداری از متروی تهران محاسبه شده است، گفت: بیشترین تعداد سفر روزانه انجام شده بعد از ایام کرونا، در روز ۵ دی ۱۴۰۱ با ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۰۸ سفر به ثبت رسیده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره ایستگاه‌های پرتردد متروی پایتخت اعلام کرد: ایستگاه‌های متروی تئاتر شهر، پانزده خرداد و شهرری به ترتیب ۳ ایستگاهی هستند که بیشترین مسافر را بین ۱۴۴ ایستگاه متروی تهران و حومه دارا هستند. ایستگاه‌های میدان آزادی، گلشهر و امام خمینی(ره) نیز جایگاه‌های بعدی پذیرش بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده‌اند. وی  تصریح کرد: تعداد حرکت‌های مسافری انجام شده از ابتدای بهره‌برداری تا پایان آذر سال جاری به ۹ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۹۴ حرکت رسیده است.

Page Generated in 0/0056 sec