printlogo


کد خبر: 259019تاریخ: 1401/10/27 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور ۳ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز گذشته «قانون معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیر خشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده» را که در جلسه علنی 23 آذرماه امسال مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد. رئیس‌جمهور همچنین «قانون اصلاح مواد ۱۸۰ و ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» را که در جلسه علنی 14 دی‌ماه امسال مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید نیز برای اجرا به مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. رئیسی «قانون موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درباره تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهران، به عنوان مرکز گروه(۲) تحت حمایت یونسکو با تمرکز و مدیریت و کاهش خطرپذیری بلایا» را نیز که در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد. 
***
وزارت دفاع: 
علیرضا اکبری هیچ گاه معاون وزیر دفاع نبوده است
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از جامعه اطلاعاتی کشور و قوه‌قضائیه در برخورد قاطع با خائنان به امنیت ملی، اعلام کرد: علیرضا اکبری در هیچ دوره‌ای از وزارت دفاع، سابقه معاونت وزیر را نداشته است. در این اطلاعیه آمده است: از آنجا که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یکی از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران همواره آماج کید و حیله بوده و هست، مسؤولان این وزارتخانه در ادوار مختلف در فرآیند به‌کارگیری افراد با هدف مقابله با انحرافات و هجمه‌های ضد امنیتی دشمنان علیه خادمان ملت، همه همت خویش را به کار بسته‌اند. در ادامه این اطلاعیه با اشاره به پایان مسؤولیت نامبرده در سمت رئیس دفتر مطالعات دفاعی در سال 1381 و موافقت با درخواست بازنشستگی وی، آمده است:‌ علیرضا اکبری پس از جدایی از وزارت دفاع در روندی مغایر با فعالیت‌های گذشته با روی گرداندن از آیه شریفه «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَإِلَى رَبِّکَ فَارْغَبْ» به سابقه خویش پشت پا ‌زده و با گرفتار شدن در هوای نفس، آغازگر پرونده خیانت به نظام و ملت شریف ایران شد و در سراشیبی سقوط و انحطاط قرار گرفت. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اعلام انزجار از اعمال خائنانه نامبرده به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد با جدیت، هوشیاری و مراقبت دائم، حراست از دستاوردهای عرصه مأموریتی را در دستور کار دارد. 
***
تداوم رفتار مداخله‌جویانه آلمان در امور ایران
دولت آلمان در تداوم رفتارهای مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران، سفیر کشورمان را به بهانه اجرای حکم اعدام جاسوس انگلیس در ایران احضار کرد. به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز گذشته در کنفرانس خبری گفت: می‌توانم تأیید کنم سفیر ایران امروز به جلسه‌ای در وزارت خارجه احضار شده است. وزیر خارجه آلمان که در جریان حوادث اخیر ایران با گرفتن ژست بشردوستی، مواضع مداخله‌جویانه و غیرسازنده‌ای را علیه کشورمان اتخاذ کرده بود، ۲ روز پیش هم به اعدام علیرضا اکبری جاسوس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس در ایران واکنش نشان داد. «آنالنا بائربوک» با انتشار پیامی در توئیتر ادعا کرد: اعدام علیرضا اکبری یکی دیگر از اقدامات غیرانسانی ایران است. وی با بیان اینکه «ما در کنار دوستان انگلیسی خود ایستاده‌ایم» مدعی شد: به هماهنگی نزدیک اقدامات خود علیه رژیم ایران و حمایت از مردم ایران ادامه خواهیم داد. 
***
امیرعبداللهیان به ترکیه می‌رود
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز به دعوت همتای ترکیه‌ای خود به این کشور سفر می‌کند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به دعوت «مولود چاووش‌اوغلو» همتای‌ ترکیه‌ای خود امروز (سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه) به ترکیه سفر می‌کند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز به منظور انجام سفری یکروزه به ترکیه می‌رود و با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. گفتنی است چاووش‌اوغلو پیش از این از دیدارش با امیرعبداللهیان در روز سه‌شنبه خبر داده بود. وی پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه در روآندا گفت که سه‌شنبه آینده با امیرعبداللهیان دیدار خواهد کرد. او همچنین گفت: «رئیس‌جمهور ایران نیز ممکن است در روزهای آینده به ترکیه سفر کند». این دومین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه پس از تصدی این سمت است. ششم تیرماه ۱۴۰۱ بعد از آنکه چندین بار خبر سفر حسین امیرعبداللهیان به ترکیه مطرح شده بود، این سفر انجام شد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا رفت و ضمن دیدار با وزیر خارجه ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. یکی از مباحثی که در این گفت‌وگوها مطرح شد عملیات احتمالی نظامی ترکیه در شمال سوریه بود. 

Page Generated in 0/0065 sec