printlogo


کد خبر: 259055تاریخ: 1401/10/28 00:00
اخبار

اردوهای یک‌روزه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و سفرهای یک‌روزه را برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم. اصغر باقرزاده درباره برنامه‌های این معاونت پیرامون ترویج فرهنگ مقاومت و مکتب سلیمانی در بین دانش‌آموزان اظهار کرد: ما معمولاً موفقیت‌ها، رشادت‌ها و بزرگی‌های افراد را می‌بینیم و علاقه‌مند می‌شویم. دانش آموزان را نیز باید به دست یافتن به این موضوعات رهنمون کنیم اما نکته‌ای که شاید کمتر به آن توجه می‌شود این است که ما باید ابتدا کشت‌ها و داشت‌هایی داشته باشیم تا برداشت‌هایی نیز اتفاق بیفتد. وی بیان کرد: باید موقعیت‌هایی را به وجود آورد تا دانش‌آموزان از آنان برای خودسازی استفاده کنند؛ یکی از این موقعیت‌ها برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه و چندروزه است. باقرزاده اضافه کرد: اکنون بعد از کرونا که ۸۰۰ روز بچه‌ها را خانه‌نشین کرد اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و سفرهای یک‌روزه را برگزار می‌کنیم تا دانش‌آموزان با حضور در این اردوها یک ویژگی را در خود تقویت کنند. 
***
دستگیری ۵۴ نفر که سؤالات جعلی کنکور و تجهیزات تقلب می‌فروختند
رئیس پلیس فتای فراجا جزئیات اجرای طرح عملیاتی شناسایی و مقابله با تبلیغ‌کنندگان دروغین سوالات کنکور سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد. سردار وحید مجید گفت: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و با استناد به تجارب ادوار گذشته برگزاری کنکور در کشور، مشخص است تعدادی از مجرمان سایبری با انجام تبلیغات دروغین و فریبنده عمدتا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیربومی و استفاده از ترفندهای خاص مدعی دسترسی به سوالات کنکور و واگذاری آن به داوطلبان قبل از آزمون هستند. 
وی ادامه داد: بر همین اساس برابر تمهیدات صورت گرفته ضمن ایجاد ۸۰ تیم تخصصی «طرح رصد و برخورد با تارنماها، فروش سوالات کنکور، تخلف در آزمون و فروش تجهیزات تقلب در کشور» طی ماه‌های گذشته اجرا شد و در این باره بیش از ۳۸۵ تارنمای مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفت و از این تعداد ۵۴ نفر از متهمان که مدیریت ۱۱۶ فقره صفحه و کانال را برعهده داشتند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. مجید افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی تشکیل شده علیه متهمان مشخص شد بیش از ۹۵ درصد تبلیغات انجام شده در این حوزه کاملا دروغین و با هدف فریب و کلاهبرداری با واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته کنکور به متقاضیان انجام شده است.
***
وضعیت قرمز و بنفش ایستگاه‌های هوای تهران
هوای پایتخت دیروز در شرایط «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار گرفت. بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای دیروز پایتخت در بیشتر مناطق در شرایط «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار گرفت، همچنین میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که آلاینده اصلی تهران در 24 ساعت گذشته بوده است، عدد 167 را نشان داد. دیروز 24 ایستگاه در شرایط قرمز و ایستگاه منطقه 15 در شرایط بنفش گزارش شد. بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین 151 تا 200 را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط «ناسالم برای همه گروه‌ها» است. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان بیانگر سکون نسبی جو، وارونگی دمایی نزدیک سطح زمین و عدم وزش باد قابل ملاحظه تا پایان هفته است. بدین ترتیب در صورت عدم مهار کانون‌های تولید و انتشار آلاینده‌های ثابت و متحرک، افزایش آلودگی و کاهش کیفیت هوا بویژه در ساعات پرتردد در مناطق شهری، پرجمعیت و صنعتی استان مورد انتظار است. در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روزهای جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست. امروز چهارشنبه ۲۸ دی افزایش نسبی دما و از پنجشنبه ۲۹ دی تا شنبه کاهش تدریجی دما بویژه دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود.
***
رهایی 26 محکوم به قصاص نفس در استان تهران
رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران گفت: در ۹ ماه گذشته سال‌جاری با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف استان ۲۶ محکوم با رهایی از قصاص نفس به زندگی بازگشتند. غلامرضا مهدوی در تبیین اقدامات شورا‌های حل اختلاف استان تهران در حوزه تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص نفس، اظهار کرد: قصاص نفس یکی از احکام و مجازات‌هایی است که علاوه بر مبنای شرعی در قانون نیز چارچوب و حدود اجرای آن مشخص شده است. وی افزود: اما به موازات این در آموزه‌های دینی و ملی ما بر عفو تاکید شده و گذشت بر اجرای قصاص، مقدم دانسته شده است به همین دلیل شورا‌های حل اختلاف استان تهران اهتمام جدی برای جلب رضایت و گذشت اولیای دم پرونده‌ها دارند. مهدوی ادامه داد: بر این اساس در ۹ ماه گذشته با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان، ۲۶ فقره از پرونده‌های قصاص نفس با جلب رضایت اولیای دم این پرونده‌ها از اجرای قطعی حکم قصاص نفس جلوگیری شد. وی بیان کرد: در حال حاضر با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان تهران مقدمات کار برای جلب رضایت اولیای دم تعداد دیگری پرونده و رهایی محکومان آنها از قصاص نفس نیز فراهم شده است. مهدوی افزود: جا دارد از تمام عزیزان شورای حل اختلاف برای فعالیت، زحمات و مجاهدت‌های آنان در زمینه اصلاح ذات‌البین مردم و همچنین از اولیای دم که با بزرگواری خود موجب تحقق سنت حسنه گذشت می‌شوند تقدیر و تشکر شود.

Page Generated in 0/0067 sec