printlogo


کد خبر: 259089تاریخ: 1401/10/29 00:00
سایه ناتمام روانه بازار نشر شد
روایت زندگی طلبه شهید خاص

کتاب «سایه ناتمام» روایت زندگی طلبه شهید فرشید فرشته‌صنیعی منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «سایه ناتمام» روایت زندگی طلبه شهید فرشید فرشته‌صنیعی که توسط زینب پاشاپور به نگارش درآمده، در 152 صفحه با شمارگان 1000 نسخه از سوی انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد. این کتاب سی‌و‌یکمین کتاب از مجموعه بیست‌و‌هفتی‌ها است که توسط این انتشارات منتشر شده است. 
شهید فرشید فرشته‌صنیعی 2 اردیبهشت‌ماه سال 1342 در تهران پا به عرصه هستی گذاشت. این شهید والامقام دارای ملیت ایرانی و مذهب شیعه بود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم تجربی ادامه داد و بعد راهی حوزه شد و به عضویت بسیج درآمد. این شهید گرانقدر سرانجام 19 فروردین‌ماه سال 1366 در 24 سـالگی و در عملیات کربلای 8 بر اثر حوادث ناشی از درگیری در شلمچه دعوت حق را لبیک گفت. مزار این شهید در قطعه 29، ردیف 94، شماره 5 بهشت زهرا (س) قرار دارد. 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
هوا سرخ بود و تکه‌های ابر کبود و نیلی پخش شده بودند توی آسمان. نزدیک غروب بود. لایه‌های رنگی که انگار توی آسمان پاشیده شده بود، همان شکلی بود که حسین ازشان خوشش می‌آمد؛ زرد و نارنجی و صورتی و بنفش. توی بچگی سایه‌مان را با هم اندازه می‌گرفتیم تا بدانیم کدامش بلندتر است. حسین همیشه پابلندی می‌کرد و سایه‌اش بلندتر می‌شد. نگاهی به سایه‌ام روی زمین انداختم. کِش آمده بود و بلند شده بود. سایه‌ای که آخرش معلوم نبود و ادامه‌اش تا توی باغچه و لا‌به‌لای بوته‌ها محو شده بود. سایه‌ام مثل سایه حسین شده بود؛ بزرگ و دنباله‌دار. حالا که نشانه‌ای از حسین رسیده بود، دلم می‌خواست باور کنم سایه حسین تا ابد کنارم می‌ماند و می‌شود سایه ناتمامِ من. 

Page Generated in 0/0063 sec