printlogo


کد خبر: 259108تاریخ: 1401/10/29 00:00
یک نامه محرمانه از دربار
فرار قبل از اعلیٰ‌حضرت ممنوع

از: دربار همایونی
به: تمام چاکران و نوکران همایونی در تمام سطوح
با توجّه به فرار قریب‌الوقوع همایونی، لازم است تمام خادمان اعلی‌حضرت از آبدارچی گرفته تا نخست‌وزیر و دوم‌وزیر و سوم‌وزیر و... خلاصه هرکسی که از خدمت به ملّت خسته شده و قصد استراحت طولانی دارد، نکات ذیل را رعایت نمایند:
۱. تا زمانی که تمام چمدان‌ها، کیسه‌ها، خلیته‌ها، جیب‌ها و حتّی جوراب‌های مبارک اعلی‌حضرت و سایر اعضای خاندان سلطنتی پر از طلا و ارز و سکه و جواهر نشده، هیچ‌یک از مقامات مملکتی حقّ نزدیک شدن به خزانه مملکت را ندارند. بعداً که اعلی‌حضرت رفتند، ما خودمان هرچه را باقی بماند، به عدالت بین چاکران و دستبوسان تقسیم‌ می‌کنیم.
۲. مقاماتی که اجازه پیدا کرده‌اند به اروپا و آمریکا و... پناه ببرند، ابداً از این موضوع پیش اعلی‌حضرت حرفی نزنند. طفلی اعلی‌حضرت فعلاً فقط اجازه دارد در مصر فرود بیاید و اگر بشنود شماها می‌توانید به اروپا بروید، دلش می‌سوزد. پس هرکس اعلی‌حضرت ما را جز دهد، با پای خودش برود ساواک و خودش را تحویل بدهد.
۳. لازم است تمام مقاماتی که مسیرشان می‌خورد، برای بدرقه شاهنشاه به فرودگاه بیایند و ضمن دست‌بوسی و پابوسی، به ایشان امیدواری دهند که خیلی زود اوضاع آرام خواهد شد و اعلی‌حضرت هم برخواهند گشت. اشک و ناله و ضجّه هنگام خداحافظی فراموش نشود.
گفتنی است رعایت نکات بالا، در تقسیم عادلانه طلا و جواهرات خزانه بی‌تأثیر نخواهد بود.

Page Generated in 0/0066 sec