printlogo


کد خبر: 259113تاریخ: 1401/10/29 00:00
اخبار

انسداد «هراز»، «چالوس» 
«آزادراه تهران-شمال» و ۱۲ محور دیگر
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد محورهای چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و ۱۲ محور دیگر خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: ‌سرتاسر محور چالوس در هر ۲ مسیر به دلیل عملیات عمرانی ناشی از ریزش کوه در مقاطعی از مسیر تا اطلاع بعدی مسدود است. در همین راستا آزادراه تهران- شمال نیز مسدود خواهد بود و ترددی در آن انجام نخواهد شد. وی ادامه داد: محور هراز نیز به دلیل انجام عملیات عمرانی تا روز شنبه مسدود است و ترددی در آن انجام نخواهد شد. شیرانی درباره دیگر محورهای مسدود نیز گفت: محور قدیم خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد - پل زال و محور خرم‌آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور شریانی ریگان– ایرانشهر نیز همچنان مسدود است و محورهای غیراصلی پونل- خلخال، منوجان – هشتبندی، رودبار - کهنوج، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی‌سخت – پادنا، شمشک - دیزین، محور جدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز همچنان تا اطلاع بعدی مسدودند. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند. 
***
توسط مجمع یاریگران زندگی انجام شد
استقرار ۱۴ اتوبوس در تهران برای اسکان بی‌خانمان‌ها از گزند سرما
«مجمع یاریگران زندگی» در پی کاهش شدید دما در تهران و بیم از دست رفتن جان بی‌خانمان‌هایی که بخشی از آنها، معتادان متجاهر هستند، در ۱۴ نقطه تهران، ۱۴ اتوبوس گرم قرار داد تا پناهی برای معتادان متجاهر باشد. در پی افزایش شدید سرما در تهران و بیم از دست رفتن جان هموطنان بی‌خانمانی که بخشی از آنها معتادان متجاهر سطح شهر هستند، مجمع خیران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران، ۱۴ اتوبوس گرم را در ۱۴ نقطه شهر تهران از جمله میادین تجریش، شوش، امام‌حسین، راه‌آهن، خاوران، فرحزاد، یافت‌آباد، پل مدیریت، دروازه‌غار، یادگار امام و نیایش که غالبا محل تجمع و تردد معتادان متجاهر است، قرار داد تا پناهی برای معتادان متجاهر باشد. در همین راستا، جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور اعضای مجمع و مدیران حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تشکیل و مقرر شد فعالیت امدادرسانی شبانه مادامی که بیم سرما و یخبندان هست، ادامه یابد و هر شب حداقل ۵۰۰ پرس غذا توزیع شود و چای، پتو و لباس گرم در اختیار مراجعان قرار گیرد. همچنین مقرر شد یک دستگاه اتوبوس تجهیز و مهیا شود تا بتواند خدمات تکمیلی بهداشتی - درمانی به مراجعه‌کنندگان را به صورت دائم ارائه دهد و این تجربه، با استان‌های سردسیر کشور همچون اصفهان، البرز و خراسان رضوی به اشتراک گذاشته شود. 
***
فراخوان مشمولان پایه خدمتی بهمن به سربازی
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای همه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ بهمن سال ۱۴۰۱ را به خدمت فراخواند. این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ بهمن‌ماه سال 1401دریافت کرده‌اند باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم بهمن‌ماه سال 1401 درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی باید کارت تزریق واکسیناسیون «کووید-19» و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، کارت واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. در این اطلاعیه آمده است: عدم حضور بموقع در زمان و محل‌های تعیین‌شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد. 
***
جبران تعطیلات مدارس با کلاس جبرانی پنجشنبه‌ها
طرح جبران یادگیری، پنجشنبه‌ها به ‌صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا خواهد شد و اگر نتایج مطلوب بود به سایر مدارس هم تعمیم داده می‌شود. مسعود بهرامی با تاکید بر اثربخشی بیشتر آموزش حضوری نسبت به مجازی اظهار کرد: در دوره آموزش غیرحضوری کرونا شاهد افت میانگین نمرات دانش‌آموزان بودیم اما بر اساس آمار امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال 1400 طی یک ماه آموزش حضوری نمرات به مقدار قابل توجهی افزایش یافت. وی ادامه داد: گواه دیگر برای تاثیر آموزش حضوری، شهرستان فیروزکوه است که به واسطه میزان تعطیلی کمتر رتبه اول امتحانات نهایی را در استان کسب کرد. مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره راهکارهای جبران یادگیری افزود: استفاده از ظرفیت پنجشنبه‌ها برای برگزاری کلاس‌های جبرانی در درس‌هایی که به تشخیص شورای مدرسه نیاز به تقویت و تکمیل فرآیند آموزش داشته باشند، به کمک نیروهای جهادی، اولیا و حتی سرانه دولتی با تصویب شورای آموزش‌و‌پرورش و همچنین گسترش شبکه شاد و آموزش‌های تلفیقی می‌تواند تعطیلی‌های اخیر آموزش حضوری را جبران کند. گفتنی است؛ مقرر شد طرح جبران یادگیری در پنجشنبه‌ها به‌صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا و اگر نتایج مطلوب بود به سایر مدارس هم تعمیم داده شود. شرکت در این کلاس‌های جبرانی اجباری نیست و تنها در صورت تصویب شورای آموزشی مدرسه و رضایت والدین قابل برگزاری خواهد بود. 

Page Generated in 0/0078 sec