printlogo


کد خبر: 259123تاریخ: 1401/10/29 00:00
اخبار

امضای یادداشت‌تفاهم همکاری‌های جامع حمل و نقلی ایران و قطر
وزیر راه و شهرسازی در سفر رسمی خود به دوحه و مذاکره با وزیر حمل‌ونقل قطر، انعقاد یادداشت‌تفاهم همکاری‌های جامع حمل‌ونقلی بین ۲ کشور را در دستور کار دارد. مهرداد بذرپاش بنا به دعوت رسمی همتای خود، به همراه معاونان وزارت راه و شهرسازی، در این سفر با جاسم بن‌سیف السلیطی درباره توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی در بخش‌های مختلف اعم از دریایی، هوایی و دیگر موارد گفت‌وگو و مذاکره خواهند کرد. در این سفر ۲ روزه اعضای هیات ایرانی با همتایان خود دیدار و مذاکره خواهند کرد و در پایان مذاکرات ۲ روزه برای رسیدن به همکاری‌های جامع حمل‌ونقلی توافق خواهد شد. جاسم بن‌سیف السلیطی، وزیر حمل‌ونقل قطر آذر امسال با حضور در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی، ضمن ادای احترام به مرحوم رستم قاسمی، وزیر فقید راه و شهرسازی و ذکر فاتحه و دعا برای وی، با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه دیدار و مذاکره کرد.
***
75 درصد گاز تولیدی در بخش خانگی مصرف شد
مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: چهارشنبه تولید گاز کشور 846 میلیون متر مکعب بود که از این میزان 643 میلیون متر مکعب در بخش خانگی به مصرف رسید. مسلم رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور عنوان کرد: چهارشنبه تولید گاز کشور 846 میلیون متر مکعب بود که از این میزان 643 میلیون متر مکعب در بخش خانگی به مصرف رسید. وی گفت: مصرف ۳ استان پرمصرف کشور شامل تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب 129، 55 و 44 میلیون متر مکعب در روز چهارشنبه بوده است. رحمانی گفت: از همه مردم عزیز خواهش می‌کنم با تنظیم دمای خانه روی 18 تا 21 درجه، پوشیدن لباس گرم و پیوستن به پویش «هر خانه یک اتاق گرم» در مصرف بهینه گاز اهتمام کنند.
***
گشایش جدید ارزی برای واردات کالاهای اساسی
سخنگوی بانک مرکزی از گشایش جدید ارزی برای واردات کالاهای اساسی و ترخیص این اقلام خبر داد. مصطفی قمری‌وفا اعلام‌کرد: در راستای تامین به‌موقع و ضروری اقلام کالاهای اساسی و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی امروز (چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه) نسبت به تامین و پرداخت بیش از ۳۷۵ میلیون یورو برای واردات گندم مورد نیاز کشور اقدام کرد.
***
برگزاری جلسه شورای عالی کار در یکم بهمن‌
بررسی تشکیل کمیته مزد
نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار در یکم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: بررسی برای تشکیل کمیته مزد یکی از دستورات جلسه است. هادی ابوی با اشاره به اینکه نشست شورای عالی کار شنبه اول بهمن‌ماه برگزار می‌شود، گفت: دستورات جلسه این نشست تصمیم‌گیری درباره تشکیل کمیته مزد است. ابوی درباره جزئیات دستورات جلسه نشست شورای ‌عالی کار گفت: ارائه نتایج طرح پژوهشی آثار و پیامدهای تعیین حداقل دستمزد بر اساس مناطق و صنایع، اصلاح یکی از مواد آیین دادرسی کار و تصمیم‌گیری درباره تشکیل کمیته دستمزد شورای ‌عالی کار مأموریت‌های آن است. نماینده کارگران در شورای ‌عالی کار بیان کرد: وزیر کار در اظهارات خود به تشکیل کمیسیون اشاره کرده است. به ‌نظر می‌رسد منظور از کمیسیون همان کمیته دستمزد است. وی با یادآوری اینکه «در زمان حاضر شاهد رکود بسیاری از واحدهای تولیدی هستیم»، گفت: قدرت خرید مردم بسیار پایین است و این مساله باعث عدم فروش کالاهای داخلی شده است. قیمت تمام‌شده برای واحدهای تولیدی به‌دلیل تورم حاکم بر جامعه و انباشت کالا روز به روز در حال افزایش است.
ابوی با بیان اینکه افزایش 57 درصدی دستمزد با افزایش قیمت کالاها خنثی شد، گفت: دستمزد کارگران حتی تا خط فقر هم فاصله زیادی دارد؛ چگونه می‌تواند تورم ایجاد کند؟ تورم زمانی ایجاد می‌شود که پول مازاد در جامعه باشد اما دستمزد کارگران به‌اندازه‌ای نیست که امورات خود را بگذرانند.

Page Generated in 0/0071 sec