printlogo


کد خبر: 259124تاریخ: 1401/10/29 00:00
اخبار

رئیس جمهور:
مسؤولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد حساس باشند
رئیس جمهور گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد از سوی هر دستگاه حساس باشند و آن را به دقت بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فاسد، بسترهای ایجاد‌کننده آن را از بین ببرند.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت، یکی از ویژگی‌های اصلی دولت مردمی را «فسادستیزی» عنوان کرد و اظهار داشت: فسادستیزی در حوزه دولت و دستگاه‌های اجرایی به معنای اصلاح بسترهای فسادزا بوده و این، از برخورد با فساد نیز مهم‌تر است، زیرا با از بین رفتن بسترها حتی اگر کسی انگیزه و نیت فساد هم داشته باشد، نمی‌تواند آن را عملی کند. رئیس‌جمهور نقش سامانه‌های نظارتی در رفع بسترهای فسادخیز را مهم توصیف و تصریح کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به گزارش وقوع فساد از سوی هر دستگاه و بخشی حساس باشند و آن را به دقت بررسی کنند تا ضمن برخورد با عوامل فاسد، بسترهای ایجاد‌کننده آن نیز از بین برود. 
رئیسی در ادامه با اشاره به پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرای این طرح را در گسترش فضای سبز در کشور و ارتقای کیفیت هوا مفید و اثرگذار دانست و افزود: با مشارکت متعهدانه دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور بویژه همکاری وزارت جهادکشاورزی، شهرداری‌ها و مردم می‌توان این طرح را به طور کامل و با موفقیت اجرا کرد.
***
فرمانده کل سپاه پاسداران:
آمریکا مبتکر تروریسم است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تروریسمی که امروز دشمنان آن را به ما نسبت می‌دهند، آمریکایی‌ها مبتکرش هستند. حاج‌قاسم را رسماً ترور کردند و به عهده گرفتند و سازمان منافقین را که ۱۷ هزار نفر را در ایران کشت، حمایت کردند. امروز ببینید منافقین در کدام کشور پناه گرفته‌اند و چه کسانی حامی‌شان هستند.
سرلشکر حسین سلامی در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر ۹ بدر در دفاع‌مقدس  با بیان اینکه نام این سردار بزرگ آشنا است، تصریح کرد: نام شهید دقایقی واقعاً همانند یک کوکب درخشان در کهکشان پرستاره شهیدان عالم اسلام یک درخشش و برجستگی ممتاز و کم‌نظیر دارد. 
فرمانده کل سپاه با اشاره به نبوغ فرماندهی شهید دقایقی تصریح کرد: تنها فضایل اخلاقی نیست که شهید اسماعیل دقایقی را ستاره درخشان جبهه مقاومت کرده است، او فرمانده‌ای قدرتمند و بنیان‌گذار سپاه قدرتمند ۹ بدر بود که توانست سپاهی قدرتمند تشکیل دهد و به سرعت با جاذبه‌های اخلاقی و رفتاری که داشت جزو محبوب‌ترین فرماندهان و مسؤولان دفاع‌مقدس شد و لشکری که او ساخت پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر یعنی حشدالشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کارهای بزرگی را انجام دهند. 
وی افزود: حشدالشعبی توانست آتش فتنه تروریسم داعش را در عراق خاموش کند و امروز به عنوان یک نیروی قدرتمند در عراق نقش‌آفرینی می‌کند. ما همه یکی هستیم؛ اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم اما قلب، روح، دین و هدف‌مان یکی است. 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حشدالشعبی توانست شعله‌های آتش تکفیری را فرو نشاند و ملت عراق را از شر این بلا نجات دهد، خاطرنشان کرد: حشدالشعبی با متجاوزان آمریکایی برای دفاع از هویت عراق جنگید و امروز به عنوان یک نیروی بزرگ و قدرتمند در عراق ایفای نقش می‌کند و با برادران نیروی قدس اخوت خود را حفظ کرده‌اند. ما همه قلب‌های‌مان یکی است و دارای آرمان و آرزو و هویت یکسان هستیم. 
سلامی تاکید کرد: تمام دیکتاتورهای عالم دست‌نشانده‌های دشمنان ما هستند و می‌خواهند با سرقت ثروت فرهنگی و هویت ملت‌ها سیطره کاملی را بر بلاد اسلامی تحمیل کنند. امروز همه دشمنان و تمام یخ‌زدگان سیاسی به میدان آمده‌اند. تصور می‌کردند می‌توانند نظام را با مشکل جدی مواجه کنند و آن را فرو بپاشند.
***
وزیر کشور در واکنش به طرح پارلمان اروپا:
سپاه با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد
وزیر کشور با بیان اینکه تروریست اعلام کردن سپاه نشان‌دهنده اوج درماندگی و نادانی است، گفت: برای سپاه بزرگ ما طرح این موضوع هیچ نگرانی‌ای ندارد و سپاه کار خود را با قدرت ادامه می‌دهد.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سپاه یک نیروی مهم، ارزشمند و اساسی در کشور ما است که تمام ظرفیت خود را برای دفاع از کشور و مردم به کار گرفته و در همه حوزه‌ها در صحنه حضور دارد. اینکه عده‌ای در غرب بخواهند چنین کارهای خارج از همه اصول حقوق بین‌الملل را انجام دهند و یک نیروی اصلی را به عنوان تروریست بنامند نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی در آنهاست. 
وی اضافه کرد: همچنین نشان می‌دهد آنها فکر می‌کنند با این کارها سپاهی که در دل مردم جا دارد و با تمام قدرت در خدمت مردم است را تضعیف کنند که غلط است. 
سپاه مهم‌ترین نیروی ضدتروریسم است که در رأس آن شهید سلیمانی به عنوان نماد برجسته مبارزه با تروریسم حضور دارد. وزیر کشور خاطرنشان کرد: جریاناتی که این روزها از تروریسم حمایت می‌کنند - مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا- می‌خواهند این نیرویی که بیشترین مقابله را با تروریسم در دوران حیات خود داشته است و ضدتروریستی عمل می‌کند را تروریست خطاب کنند و نشان‌دهنده اوج درماندگی و نادانی آنهاست و برای سپاه بزرگ ما این موضوع هیچ نگرانی‌ای ندارد و آنها کار خود را با قدرت ادامه می‌دهند.

Page Generated in 0/0082 sec