printlogo


کد خبر: 259171تاریخ: 1401/11/1 00:00
اخبار

صنوف پایتخت اجازه فعالیت پس از ساعت ۲۴ را ندارند
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ اعلام کرد ساعات کاری مجاز صنوف در پایتخت تا پایان امسال، ساعت ۲۴ بوده و فعالیت پس از این ساعت غیرمجاز است. 
سرهنگ نادر مرادی درباره ساعت فعالیت صنوف در نیمه دوم سال گفت: ساعت کاری اصناف در نیمه دوم سال با یک ساعت کاهش نسبت به نیمه اول سال، ساعت ۲۴ است و پس از آن صنوف اجازه فعالیت ندارند. وی با بیان اینکه این تصمیم با هدف رفاه حال شهروندان و تأمین امنیت صنوف اتخاذ شده است، گفت: شمار گشت‌های پلیس در شب‌های زمستان افزایش پیدا کرده است و ماموران در صورت رویت تخلفات صنوف با آن برخورد خواهند کرد. مرادی درباره اینکه آیا طلافروشی‌ها و صنوفی مانند صرافی‌ها و... نیز می‌توانند تا ساعت ۲۴ فعال باشند، گفت: برخی اصناف از جمله طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و... ساعت کاری مشخصی دارند که به آنها اعلام شده است. ساعت ۲۴ برای صنوف عمومی‌تر مانند اغذیه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و... است. صنوفی مانند آهنگری‌ها، صافکاری‌ها، نجاری‌ها و... نیز باید توجه داشته باشند که ساعات فعالیت‌شان نباید مزاحم شهروندان شده و آسایش آنان را سلب کند. 
وی با بیان اینکه در مرحله اول به این صنوف تذکر داده خواهد شد، گفت: در صورت عدم توجه صنوف به تذکرات پلیس، نسبت به پلمب و جلوگیری از فعالیت آنان با دستور قضایی اقدام خواهد شد. 
***
کار کردن کودکان زیر ۶ سال جرم است
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همزمان با سرد شدن هوا از مردم خواست در صورت مشاهده کودکان کار و خیابانِ زیر ۶ سال با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا این کودکان در معرض مخاطره از تهدیدات فصل سرما جدا شوند. 
محمدرضا حیدرهایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نوع فعالیت و مداخلات در این ایام نیز همچون روال عادی انجام می‌شود اما در حال حاضر تاکیدمان بر کودکان کار و خیابان زیر ۶ سال است. 
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی نیز به اورژانس اجتماعی تاکید کرده است تا تماس‌های مردمی درباره کودکان کار و خیابان را جدی گرفته و در صورت دریافت گزارشات بلافاصله در موضوع کودکان کار و خیابان بویژه کودکان زیر ۶ سال مداخلات لازم را انجام دهند. 
حیدرهایی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، کار کردن کودکان زیر ۶ سال جرم است و هموطنان در صورت مشاهده کودکان صفر تا ۶ ساله در حال تکدی‌گری، کار، کار خیابانی و... با مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس بگیرند تا همکاران اورژانس بر اساس وظیفه مراجعه و کودک را از شرایط مخاطره‌آمیز دور کنند، خاطرنشان کرد: همچنین اگر کودکان کار بیشتر از ۶ سال را نیز مشاهده کردند می‌توانند آن را گزارش کنند. 
***
بیش از ۵۰ درصد سارقان سابقه‌ دارند
فرمانده انتظامی تهران بزرگ آزادسازی مجرمان و بازگشت آنها به اعمال مجرمانه را یکی از دغدغه‌های پلیس عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد مجرمان بویژه سارقان، دارای سابقه هستند. 
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یکی از چالش‌های جدی‌ای که اکنون برای پلیس و دستگاه انتظامی وجود دارد، موضوع آزادسازی بویژه برخی از مجرمانی است که دارای تعدد جرم و سوابق هستند که پس از دوره کوتاه محکومیت به اعمال مجرمانه بازمی‌گردند. وی ادامه داد: این مسأله را ما بارها با دستگاه قضایی مطرح کردیم و جلساتی هم با دادستان کل کشور و دادستان عمومی و انقلاب تهران داشتیم و در این زمینه قول‌هایی هم داده شد و قرار بر این است که مجرمان سابقه‌دار پس از آزادی تحت کنترل قرار داشته باشند. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: مدیریت این مسأله نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه از سوی پلیس و اعطای اختیاراتی است، زیرا اغلب مجرمان دارای سوءسابقه هستند و پس از آزادی باز هم مرتکب جرم و جرائم می‌شوند. رحیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی برای این مسأله سازوکاری تعریف کرد و با حمایت دستگاه قضا روبه‌رو شد اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است که در صورت اجرا اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
اعلام اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران شنبه (امروز) اعلام می‌شود. 
ناصر امانی روز پنجشنبه در مراسم سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو با بیان اینکه صاحبان این ساختمان‌های پرخطر در حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط دعوت و به آنها اخطار و مهلت داده شده تا ساختمان‌های خود را ایمن‌سازی کنند، افزود: اکنون از زمان آخرین مهلتی که سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده، مدت‌ها گذشته است و ما باید سریع به مردم اطلاع‌رسانی و با نصب تابلویی اعلام کنیم این مجموعه اصول ایمنی را رعایت نکرده است تا مردم با اطلاع وارد این ساختمان‌ها شوند. این کار باید انجام شود تا ما شاهد از دست دادن عزیزان آتش‌نشان نباشیم. همچنین قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی از تقدیم ۶۰ شهید آتش‌نشان برای نجات جان شهروندان و حفظ ایمنی مردم در پایتخت خبر داد. 
محمدی در مراسم سالگرد شهدای حادثه پلاسکو گفت: یاد و خاطره ۶۰ شهید والامقام سازمان آتش‌نشانی تهران بزرگ بویژه شهدای مظلوم پلاسکو را گرامی می‌داریم. وی تاکید کرد: وقتی همه از حادثه پلاسکو در حال فرار بودند ۱۶ عزیز ما به دل حادثه رفتند تا جان ۳۰۰ نفر از مردم را نجات دهند و با اینکه فاجعه را می‌دیدند اما باید می‌رفتند تا جان حتی یک نفر را نجات دهند. 

Page Generated in 0/0059 sec