printlogo


کد خبر: 259174تاریخ: 1401/11/1 00:00
پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید از سوی تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان ‌تأمین‌اجتماعی از پرداخت بی‌سابقه مطالبات صندوق‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید نیز فراهم شده است. میرهاشم موسوی در نخستین همایش سالانه مدیران، افق بهره‌وری و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، از افزوده شدن ۲ میلیون نفر به بیمه‌پردازان صندوق‌های بازنشستگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اقدام دولت در پرداخت بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق‌های بازنشستگی در ۲ سال اخیر بی‌سابقه است. در همین راستا نیز از همراهی دولت و حمایت رئیس‌جمهور از تقویت صندوق‌های بازنشستگی تشکر می‌کنم. وی افزود: سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که فروردین‌ماه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و چراغ راهی برای همه دستگاه‌ها و مدیران و فعالان و تصمیم‌گیران در این حوزه است، هم ضرورت تحول و هم جهت تحول در نظام بازنشستگی و بیمه‌های اجتماعی و تأمین‌اجتماعی را مشخص کرده است که این تحول باید منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی کشور شود. 
موسوی افزود: به‌رغم برخی مشکلات و کاستی‌ها، دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه تأمین‌اجتماعی بسیار قابل توجه بوده است. پوشش بیمه‌های اجتماعی از ۲۰ درصد جمعیت در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون به ۷۲ درصد افزایش یافته و بالغ بر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، از پوشش بیمه‌های اجتماعی برخوردار هستند. 
وی با اشاره به ارائه روزانه حدود یک میلیون مورد خدمات سرپایی و حدود ۱۳ هزار مورد خدمات بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این سازمان گفت: پوشش بیمه‌های درمان با اقدام انقلابی دولت سیزدهم در این حوزه، به ۱۰۰ درصد رسیده است و حدود ۵۰ درصد از خدمات درمانی کشور از سوی صندوق‌های بازنشستگی این وزارتخانه مدیریت می‌شود. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی ۱۷۰ کلینیک دیابت و فشار خون رایگان در مراکز درمانی از آغاز دولت سیزدهم و توسعه خدمات درمان رایگان با پیگیری ۱۳۳ پروژه عمرانی و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی در مناطق محروم افزود: افزایش تعهدات و پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، مشارکت جدی و مؤثر در اجرای طرح دارویار و پوشش هزینه‌های بیماران خاص و نیز درمان ناباروری ازجمله اقدامات مهم در دولت سیزدهم بوده است. 
موسوی افزود: در کنار استمرار اجرای تعهدات درباره بازنشستگان عزیز و پرداخت بدون تأخیر حقوق ماهانه این قشر فرهیخته، برنامه‌های افزایش تعداد و مبلغ وام‌های قرض‌الحسنه بازنشستگان و نیز اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی نیز در این دوره پیگیری شده است و ان‌شاءالله استمرار و توسعه خواهد یافت. 

Page Generated in 0/0061 sec