printlogo


کد خبر: 259180تاریخ: 1401/11/1 00:00
اخبار

افتتاح ۸۲۷ طرح تعاونی
 معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه شرکت‌های تعاونی را کارآمدترین الگوی ایجاد اشتغال پایدار کشور عنوان کرد و گفت: یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.
مهدی مسکنی در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی در کشور فعال است، گفت: ۸۲۷ طرح تعاونی با اشتغال‌زایی بیش از ۲۵ هزار نفر در دولت مردمی سیزدهم افتتاح شد. وی افزایش 2.5 درصدی تعداد شرکت‌های تعاونی‌ و رشد 3.5 درصدی تعداد شاغلان تعاونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مهم‌ترین اقدامات معاونت امور تعاون برشمرد و افزود: اعطای تسهیلات بانک توسعه تعاون ۱۸۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. معاون امور تعاون خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های نوآوری و گسترش تعاونی‌های دانش‌بنیان و تأسیس ۳۱ مرکز نوآوری تعاون ایران، رشد ۱۵ درصدی سقف و کاهش کارمزد صدور ضمانتنامه برای تعاونی‌های دانش‌بنیان و پوشش ۱۰۰ درصدی ضمانت مورد نیاز تعاونی‌های بانوان از دیگر اقدامات وزارت تعاون است. مسکنی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در تعاونی‌های مسکن ساخته و به اعضا تحویل داده شده است. وی، مزیت تعاونی‌های مسکن را در ساخت و تولید مسکن، حذف عوامل سوداگر، تقویت خودیاری و همکاری مردم، ساخت مسکن مردم برای مردم، تحویل با قیمت تمام‌شده، پرداخت مدت‌دار و نظارت اعضا بر عملکرد مدیران عنوان کرد. معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، بخش تعاون موفق به تکمیل و تحویل ۸۰۰ هزار واحد (حدود ۹۵ درصد اتمام ساخت) شده و ۴۰ هزار واحد در حال تکمیل است. مسکنی اضافه کرد: بر اساس تفاهمنامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تا پایان سال یعنی رقمی حدود ‌هزار واحد ساخته و تحویل می‌شود. وی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را بازوی حمایت مالی بخش تعاون برشمرد و گفت: مطالبات اصلی بخش تعاون، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه تعاون، تشکیل شورای عالی تعاون و ایجاد فصل تعاون در برنامه هفتم توسعه است.
***
ثبت درخواست مجوز کسب‌وکار خارج از درگاه ملی تخلف است
مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد درخواست صدور هر نوع مجوز کسب‌وکار فقط از طریق درگاه ملی مجوزها امکان‌پذیر بوده و ثبت هرگونه درخواست خارج از این درگاه تخلف است. بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، درخواست صدور هر نوع مجوز کسب‌وکار باید فقط از درگاه ملی مجوزهای کشور (mojavez.ir) ثبت و پیگیری شود. در این اطلاعیه مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار آمده است: به اطلاع عموم متقاضیان شروع کسب‌وکار و تولید در کشور می‌رساند بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، درخواست صدور هر نوع مجوز کسب‌وکار باید فقط از درگاه ملی مجوزهای کشور (mojavez.ir) ثبت و پیگیری شود و هیچ سازمان یا اتحادیه‌ای برای صدور هر نوع مجوز یا پروانه حق ندارد از مسیری جز درگاه ملی مجوزها از متقاضی مجوز ثبت‌نام کند یا مدرک هویتی نظیر نام و کد ملی بگیرد. فراخوان حضوری برای ثبت‌نام جهت صدور مجوز نیز تخلف است و ثبت درخواست همه مجوزها باید کاملا الکترونیک، غیرحضوری و بدون مدارک کاغذی باشد. از آنجا که ثبت‌نام خارج از درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، رهگیری و احقاق حق متقاضیان مجوز را ناممکن می‌کند، از هموطنان عزیز درخواست می‌شود در اجرای مسؤولیت شهروندی و کمک به اجرای کامل قانون، با مشاهده تخلف ثبت‌نام خارج از درگاه ملی مجوزها یا ثبت‌نام حضوری برای صدور هر نوع مجوز یا پروانه کسب وکار، موارد و مستندات را به شماره‌ ۰۹۳۳۲۳۵۳۱۹۵ در پیام‌رسان بله ارسال فرمایند تا با متخلفان احتمالی برخورد قانونی شود.
***
سهمیه بنزین بهمن‌ دیشب واریز ‌شد
۶۰ لیتر سهمیه بنزین بهمن‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد شنبه (یکم بهمن) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شده است. سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتوسیکلت‌ها ابتدا ۶ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد.
***
برنامه 4 میلیارد دلاری دولت برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی
بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، تعداد 16 هزار دستگاه اتوبوس، 30 هزار دستگاه مینی‌بوس، 160 هزار تاکسی ون و سدان و 120 هزار دستگاه موتوسیکلت فرسوده، از رده خارج می‌شود. شورای اقتصاد به‌تازگی پیشنهادات وزارت کشور و وزارت نفت را برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و خروج خودروهای فرسوده به تصویب رسانده است. بر اساس این مصوبه دولت برای تحقق اهداف این مصوبه بالغ بر 4 میلیارد و 66 میلیون دلار هزینه خواهد کرد. بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، 16 هزار دستگاه اتوبوس شهری دیزلی فرسوده از رده خارج و 2 هزار اتوبوس برقی، 4 هزار اتوبوس پایه گازسوز و 10 هزار اتوبوس شهری دیزلی جدید جایگزین آن خواهد شد.  همچنین 160 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج و 10 هزار دستگاه تاکسی سدان برقی، 120 هزار دستگاه تاکسی سدان پایه گازسوز، 15 هزار دستگاه ون پایه گازسوز، 5 هزار دستگاه ون بنزینی و 5 هزار دستگاه ون بنزینی (اسقاط یک دستگاه سدان و یک دستگاه ون) جایگزین می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec