printlogo


کد خبر: 259181تاریخ: 1401/11/1 00:00
اخبار

جزئیات گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین درباره انرژی و ترانزیت
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ضمن مرور روابط دوجانبه و منطقه‌ای تهران- مسکو، بر لزوم افزایش همکاری‌ها و هماهنگی‌های فیمابین تاکید کرد. رئیس‌جمهور همچنین توافقات ۲ کشور برای گسترش همکاری‌ها در عرصه انرژی و ترانزیت را سازنده و مثبت عنوان کرد و افزود: از حل‌وفصل مسائل سوریه در چارچوب روند آستانه حمایت می‌کنیم. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از آمادگی و علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و نیز گسترش همکاری‌ها در عرصه حمل‌و‌نقل و ترانزیت خبر داد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین بر اهمیت مذاکرات روند آستانه در حل و فصل مسائل سوریه تاکید کرد و همه طرف‌ها را متعهد به آن دانست.
***
خطیب جمعه تهران: 
سپاه پاسداران نقطه قوت جمهوری‌اسلامی است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران (30 دی)، اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم کرد و با اشاره به اینکه سپاه پاسداران رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی است، گفت: مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه پاسداران هستند. وی افزود: اقدام زشت و غیرقانونی پارلمان اروپا اگرچه هیچ ارزش و اهمیتی ندارد و آنها کمتر از این حرف‌ها هستند ولی هنوز هم کارشان را به تعبیر خودشان تکمیل نکردند. اینکه سپاه پاسداران سرافراز نخبه‌پرور ما را هدف قرار می‌دهند به این خاطر است که سپاه نقطه قوت در اقتدار جمهوری اسلامی و بازدارندگی فعال در عرصه جنگ سخت و نرم است. این اقدام به خاطر این است که مردم ما پشتوانه و قدرت نرم سپاه هستند و تجلی آن را در بسیجیان عزیز ایران، جبهه مقاومت و منطقه می‌بینیم. این سپاه مقتدر ما است که هزاران هزار عنصر دانا و کارآمد در آن حضور مجاهدانه دارند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با قوت بیشتر دنبال می‌کنند. این اقدام نشان‌دهنده استیصال دشمنان ما است و متأسفانه اروپایی‌ها مانند عروسک خیمه‌شب‌بازی در دست آمریکا و صهیونیسم جهانی عمل می‌کنند؛ آنها الان گرفتار جنگ و سرمای سخت هستند. وی گفت: آنان می‌خواستند در اغتشاشات به هدف خود برسند ولی نشد و می‌خواهند با این بازی‌های دیپلماتیک مثلا بر ملت رشید ایران فشار وارد کنند و حیثیت رفته‌ خود را بازیابند. مردم عزیز ما سپاه را دوست دارند و نظام اسلامی به این حرکت پاسخ‌های محکم و متناسبی خواهد داد.
***
نیکزاد:
مجلس در مقابل اقدام اروپا علیه سپاه مقابله به مثل خواهد کرد
علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست جمع‌بندی سفر یک‌روزه خود به شهرستان‌های چناران و طرقبه - شاندیز اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشاپیش هر اتفاقی را که اتحادیه اروپایی بخواهد در قبال سپاه انجام دهد محکوم می‌کنیم. 
وی ادامه داد: در قبال شیطنت‌هایی که به ناحق علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شود مانند محکوم کردن سپاه انقلابی و حافظ نظام، جان برکف، از خودگذشته و ایثارگر در عرصه‌های بین‌المللی، باید با یک دیپلماسی قوی نه از نوع پدافند، بلکه از نوع آفند پاسخ داده شود. نیکزاد افزود: در صورتی که نمایندگان طرحی درباره موضع اخیر اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه دهند، مجلس به احتمال قوی برای محکوم کردن طرف اروپایی مقابله به مثل خواهد داشت.
نیکزاد به موضوع لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: پس از ارائه لایحه بودجه توسط رئیس‌جمهور به مجلس، کمیسیون‌های مجلس نمایندگان خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه و اعضای هیات‌رئیسه آن مشخص کردند و اکنون مهم‌ترین موضوع برای مجلس لایحه بودجه است تا بزرگ‌ترین سند مالی کشور را اسفندماه تقدیم کند. وی اضافه کرد: در کنار بودجه، مجلس برنامه هفتم توسعه را هم در دستور کار دارد و در این راستا رئیس‌جمهوری قول داده است برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند، مجلس هم در این زمینه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم را تشکیل خواهد داد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه با هم انجام می‌شود.
***
حسینی:‌ 
اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه عقده‌گشایی از شکست اغتشاشات است
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اقدام پارلمان اروپا را در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست آنچه آن را «سازمان‌های تروریستی» نامیده است محکوم کرد. وی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «آزموده را آزمودن خطاست! نقض قواعد بین‌المللی و تبعیت پارلمان اروپا از آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، نوعی عقده‌گشایی از شکست اغتشاشات است که تیر حمایت آشکارشان به سنگ خورد و این اقدام نمایشی نه‌تنها دوپینگ معاندان نخواهد بود، بلکه عواقب آن گریبانگیر اروپا خواهد شد».

Page Generated in 0/0062 sec