printlogo


کد خبر: 259183تاریخ: 1401/11/1 00:00
حمایت همه‌جانبه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به تصویب طرح ضدایرانی در پارلمان اروپا
پاسداری از سپاه ایران
ستاد کل نیروهای مسلح: این اقدام امنیت، آرامش و صلح منطقه‌ای و جهانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد که پارلمان اروپا باید مراقب عواقب آن باشد

گروه سیاسی: اقدام پارلمان اروپا در تصویب یک طرح ضدایرانی و حمله به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واکنش گسترده‌ای در داخل کشور مواجه شد؛ واکنش‌هایی که هم بر وجود وحدت در داخل کشور تاکید دارد و هم عواقب این تصمیم سیاسی را برای طرف اروپایی متذکر می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، روز پنجشنبه پارلمان اروپا با تصویب طرحی ضدایرانی، خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «تروریسم» اتحادیه اروپایی شد. اقدام ضدایرانی پارلمان اروپا دنباله‌روی از سیاست ترامپ است که برای نخستین بار نهاد نظامی رسمی یک کشور را در فهرست موسوم به تروریستی قرار داد. 
سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد و اهرم قدرت‌آفرین برای جمهوری اسلامی ایران همواره مورد غضب دشمنان خارجی کشورمان و گروه‌های ضدانقلاب بوده است؛ مسأله‌ای که در ماه‌های گذشته به بهانه آشوب‌های خیابانی نیز از سوی ضدانقلاب خارج‌نشین بار دیگر نمایان شد. گروه‌های تجزیه‌طلب و ضدانقلاب از نخستین روزهای شروع آشوب‌های خیابانی بر پیگیری سیاست دولت آمریکا برای قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی توسط اروپا تاکید کردند. 
این اقدام بزدلانه در شرایطی است که سپاه پاسداران در دهه گذشته همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه بوده است. سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی قهرمان جریان مقاومت در مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب بوده و خود در اقدامی تروریستی از سوی دولت آمریکا 13دی 98 در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
وجه مضحک دیگر این اقدام پارلمان اروپا به لابی گسترده سازمان منافقین برای تصویب این طرح مربوط می‌شود؛ سازمان دریوزه‌ای که دستش به خون بیش از 17 هزار شهید ترور در ایران آلوده است و سرآمد اقدام تروریستی در تاریخ کشورمان است. همین مسأله به تنهایی کفایت می‌کند تا بر صدق و صحت مسیر سپاه پاسداران در مبارزه با تروریسم تاکید شود. 
* حرکتی از سر استیصال
رئیس‌جمهور ساعاتی پس از تصویب این طرح به اقدام اخیر پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپایی و گسترش تحریم‌ها علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: این حرکت از روی استیصال و پس از تلاش‌های ناموفق خیابانی آنها برای ضربه به مردم ایران انجام شد تا بلکه به خیال خود بتوانند ملت ایران را متوقف کنند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور خواند و افزود: این اقدام بر خلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است. 
* مجلس آماده مقابله به مثل
محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای شهرستان انزلی گفت: دستگاه محاسباتی اروپایی‌ها این نوبت هم اشتباه کرد، اگر اتحادیه اروپایی چنین تصمیمی بگیرد و سپاه را به عنوان سازمان تروریستی اعلام کند به این معناست که خود اتحادیه اروپایی یک سازمان بزرگ حمایت از تروریسم است. وی تصریح کرد: سپاه منحصر به فرد‌ترین سازمان ضدتروریستی در منطقه و جهان است، اروپا مراقب باشد حامی خواست داعش نشود، اروپایی‌ها امروز در حال نشان دادن این هستند که حمایت از تروریسم را به سیاست رسمی خود تبدیل کنند. قالیباف تاکید کرد: هشدار می‌دهم در صورت نهایی شدن این تصمیم مجلس ایران قطعا مقابله به مثل خواهد کرد و این کاملا منطقی است که ما دولت‌های اروپایی را حامی تروریسم و ارتش‌های آنها را در گروه تروریستی در نظر بگیریم و به شیوه کاملا متفاوت در منطقه با آنها برخورد خواهیم کرد. 
* اروپا منتظر عواقب تصمیمش باشد
 ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست آنچه «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ملت‌های مسلمان و ستمدیده منطقه و آزادگان جهان در سال‌های اخیر شاهد اقدامات جدی و تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم وحشی، بوده‌اند و بر نقش ایران در سرکوب تروریسم در منطقه واقف هستند. بدون تردید پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست ساختگی و ریاکارانه گروه‌های تروریستی ناشی از تسلیم و تبعیت کورکورانه از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و بیانگر وابستگی و سرسپردگی سران اروپایی به آمریکا و صهیونیسم جهانی است. ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی پارلمان اروپا در پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست خودساخته و بی‌اعتبار سازمان‌های تروریستی، اعلام می‌دارد که منسجم‌تر از گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امنیت و آرامش مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی و ثبات منطقه حراست و صیانت می‌نماید».
ستاد کل نیروهای مسلح هم در بیانیه‌ای نسبت به عواقب این اقدام به طرف اروپایی تذکر داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد و مجموعه مقتدر و مردمی است که اگر مجاهدت‌های او در محور مقاومت به فرماندهی قهرمان منطقه‌ای و بین‌المللی مبارزه با تروریسم یعنی شهید حاج‌قاسم سلیمانی نبود، چه‌بسا دولت‌های اروپایی، امروز تحت سیطره و پرچم داعش بودند و سران آن به بردگی گرفته می‌شدند. اقدام اخیر پارلمان اروپا، علاوه بر اینکه بدعتی در قواعد و مقررات بین‌المللی است، امنیت، آرامش و صلح منطقه‌ای و جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پارلمان اروپا باید مراقب عواقب آن باشد». در ادامه این بیانیه با یادآوری اینکه بر اساس ماده ۳۹ منشور ملل متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی با شورای امنیت است و اقدامات یکجانبه دولت‌های عضو بر اساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد مردود، فاقد وجاهت بین‌المللی و غیرالزام‌آور است، آمده: «این قبیل تصمیمات بدعت‌آمیز و غیرموجه که بیشتر با هدف تحت تاثیر قرار دادن دستگاه محاسباتی جمهوری اسلامی ایران طراحی و به اجرا گذاشته شده است، نخواهد توانست تمرکز تصمیم‌گیران جمهوری اسلامی ایران را در پیگیری منافع ملی دچار اختلال کند».
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم و تاکید کرد: تداوم این رویه اشتباه با پاسخ قاطع، محکم و پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «آشکارترین دلیل مضحک بودن این اقدام آن است که با هدایت بزرگ‌ترین پدیدآورندگان و حمایت‌کنندگان جریان‌های تروریستی در جهان یعنی آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بین‌الملل شکل گرفته و ادامه‌ای بر خطاهای محاسباتی اروپا در حمایت از اغتشاشگران، براندازان و حتی منافقان روسیاهی است که روزگاری در فهرست تروریست‌های اروپا قرار داشتند. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ضمن محکومیت این اقدام، عواقب آن را متوجه کشورهای اروپایی دانسته و اعلام می‌نماید که تداوم این رویه اشتباه با پاسخ قاطع و محکم و پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد».
* بدعت نامشروع پارلمان اروپا
در ادامه واکنش‌ها به اقدام بزدلانه اتحادیه اروپایی هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در توئیتر نوشت: «سپاه از بدو انقلاب اسلامی تاکنون برای حمایت از مستضعفان در برابر جنایات ضدبشری و حفظ صلح و امنیت منطقه، همواره در حال مبارزه با تروریسم بوده است‌. بدعت نامشروع پارلمان اروپا در تروریستی خواندن نهادی برآمده از قانون اساسی، طبق بند ۷ ماده ۲ و ۳۹ منشور ملل متحد وجاهتی نخواهد داشت». ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در توئیتی در واکنش به اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی نوشت: «رژیم آپارتاید اسرائیل بزرگ‌ترین هویت تروریستی سازمان‌یافته جهان، رژیم انگلیس بنیانگذار و رژیم آمریکا بزرگ‌ترین حامی آن است. علت خشم «کلوپ جهانی تروریست‌ها» از سپاه روشن است؛ «سپاه بزرگ‌ترین نهاد ضدتروریسم جهان» است».

Page Generated in 0/0073 sec