printlogo


کد خبر: 259205تاریخ: 1401/11/2 00:00
اخبار

بهروز افخمی مجری «هفت» شد
بهروز افخمی به عنوان مجری برنامه سینمایی «هفت» انتخاب شد. سری ششم این ویژه‌برنامه همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر روی آنتن خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، برنامه هفت در فصل جدید به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی روی آنتن شبکه نمایش سیما خواهد رفت. 
بهروز افخمی که برای دومین بار به عنوان مجری هفت انتخاب می‌شود، پیش‌تر هم از مهر ۹۴ تا خردادماه ۹۵ به عنوان مجری فصل سوم این برنامه مقابل دوربین رفته بود. 
برنامه هفت در فصل سوم با اجرای علیرضا افخمی دستخوش تغییرات اساسی شد و با نگاهی متفاوت از اجرای محافظه‌کارانه محمد گبرلو روی آنتن رفت. این برنامه همچنین در آن دوره از ساختار برنامه‌ای زنده بیرون آمد. در دوره اجرای هفت توسط بهروز افخمی، مسعود فراستی هم با این برنامه همکاری می‌کرد. 
***
«مافیا» و «از این به بعد» روی آنتن شبکه نسیم
فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا» با ساختاری متفاوت با اجرای علیرام نورایی و مجموعه نمایشی «از این به بعد» اثری اجتماعی در قالب طنز آیتمی به کارگردانی آرمین قاسم‌زاده روی آنتن شبکه نسیم رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، بنا بر اعلام روابط عمومی شبکه نسیم، فصل اول مسابقه شهروند و مافیا با فرمتی متفاوت به تهیه‌کنندگی علیرضا سلطانی و اجرای علی‌رام نورایی از دیشب، شنبه اول بهمن‌ماه شروع شد و در طول هفته روزهای زوج ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود. 
شهروند و مافیا مسابقه‌ای است که در آن شخص، با آزمون و خطا برای شناسایی نقش اشخاص دیگر تلاش می‌کند. در این مسابقه اشخاص به صورت پنهانی میان ۲ گروه آگاه و ناآگاه و ۲ دسته مافیا و شهروندان تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا اشخاص مافیا را شناسایی کنند و برای حذف آنها رأی دهند. 
مجموعه نمایشی «از این به بعد» هم که اثری اجتماعی در قالب طنز آیتمی به کارگردانی آرمین قاسم‌زاده و تهیه‌کنندگی آرمین فکری است، در ۵۲ قسمت روزهای زوج ساعت ۲۰ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. 
این اثر به میزبانی امیر عضد، با هدف افزایش دانش قضایی و حقوق شهروندی بینندگان ساخته شده است و با ورود به مسائل روزمره اجتماعی روند قبلی و روش جدید هر خدمت نوینی در عرصه‌های قضایی و حقوقی را به بینندگان نشان می‌دهد. 
***
افتتاح ۳ مجموعه جدید سینمایی در استان تهران
همزمان با چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۳ پردیس جدید سینمایی در استان تهران افتتاح می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، امسال همزمان با برپایی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برای نخستین‌بار در شهرهای پرند و قرچک جشنواره فیلم فجر برگزار و همزمان با این رویداد پردیس‌های سینمایی این شهرها افتتاح خواهد شد. همچنین برای نخستین بار پردیس سینمایی اطلس در منطقه یک تهران میزبان فیلم‌های جشنواره خواهد بود. 
سینماهای این دوره که در مناطق مختلف تهران جانمایی شده‌اند تا ۴ بهمن اعلام می‌شوند. چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود. 
***
برگزاری بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران در اسفندماه
سرپرست پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری «بیستمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران» در اسفندماه ۱۴۰۱ در تهران خبر داد. لیلا خسروی گفت: برگزاری گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران رویدادی بزرگ است که جامعه باستان‌شناسان ایرانی و خارجی که در حوزه فرهنگی ایران پژوهش می‌کنند، منتظر برگزاری آن هستند. 
وی این گردهمایی را فرصتی خواند که باستان‌شناسان در آن کارنامه علمی خود را در برابر ارزیابی و داوری قرار می‌دهند و از هم‌اندیشی تمام صاحب‌نظران استفاده می‌کنند. سرپرست پژوهشکده باستان‌شناسی تصریح کرد: ارائه نتایج آخرین پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران سنتی ارزشمند با قدمت 50 سالانه است که به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و بر اساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره برگزاری کنفرانس‌ها به صورت مجازی در چند سال گذشته به صورت مجازی و در قالب نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی مختلف، میزگردهای تخصصی و کارگاه‌ها و نمایشگاه مجازی بدون وقفه برگزار شد. 

Page Generated in 0/0054 sec