printlogo


کد خبر: 259211تاریخ: 1401/11/2 00:00
اخبار

تشکیل پرونده در کمیته اخلاق هیأت فوتبال خراسان رضوی برای ماجرای تعرض
دبیر هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: پرونده تعرض، در کمیته اخلاق هیات فوتبال استان خراسان رضوی تشکیل شده و پس از تکمیل پرونده به فدراسیون ارجاع می‌شود. محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر تعرض در فوتبال پایه مشهد اظهار کرد: شکایتی درباره این موضوع به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی واصل شده ‌است. این ماجرا توسط اداره کل در حال پیگیری است، از این سو هم ما به عنوان هیات فوتبال در حال بررسی ماجرا هستیم. از طرفین دعوت کرده‌ایم در هیات فوتبال حضور یابند و در کمیته اخلاق نیز پرونده تشکیل شده است. وی افزود: کمیته اخلاق در هیات‌های استانی به تبعیت از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تشکیل شده‌ و مسؤولیت پیگیری امور به این شکل با این کمیته است. پرونده پس از تکمیل به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود. حیدری درباره تجمع مقابل هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: هیچ‌گونه تجمعی برگزار نشده و چنین موضوعی صحت ندارد. هیات فوتبال روی مسائل اخلاقی بشدت حساس است و شدیدترین برخوردها را در این باره پس از پیگیری خواهد داشت. خانواده‌ها از این بابت نگران نباشند و امیدواریم روز به روز شاهد کاهش این‌گونه آفت‌ها در فوتبال استان و کشور باشیم. دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی درباره اینکه آیا طبق واکنش وزارت ورزش، موضوع شکایت به ۲ هفته قبل برمی‌گردد، گفت: چون شکایت به اداره کل رفته، آنها بیشتر در جریان دقیق روز ثبت شکایت هستند و بهتر است من صحبتی در این باره نکنم. چون بی‌اطلاع بوده‌ام، شاید اشتباه کنم. اگر شکایت به هیات فوتبال آمده بود دقیق‌تر اعلام می‌کردم.
از عصر ۳۰ دی‌ماه خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه در یک تیم فوتبال مشهدی در رده سنی پایه‌ها، به ۱۵ نوجوان تعرض شده و خانواده‌های این افراد برای پیگیری و ثبت شکایت در حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی حضور یافته‌اند.
***
روایت برانکو از تراژدی تلخ بصره
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ‌ملی عمان ابعادی از فاجعه فینال جام کشورهای عربی را که به میزبانی عراق در بصره برگزار شد، روایت کرد. به گزارش وکرنیجی، فینال رقابت‌های کشورهای عربی با فاجعه‌ای همراه بود که ساعاتی قبل از شروع مسابقه رقم خورد. در نتیجه ازدحام هواداران پرتعداد عراقی در مقابل ورزشگاه، چند تماشاگر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. تیم‌ ملی عمان که در فینال این مسابقات حاضر شده بود، تا یک قدمی نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها پیش رفت اما در شرایط دراماتیک و جو ورزشگاه بصره در جنوب عراق، در فینال با نتیجه 2 - 3 از عراق شکست خورد. عراق، میزبان مسابقات تا دقیقه ۱۰+۹۰ از عمان پیش بود اما عمان بازی را به تساوی کشاند و در ادامه عراق در وقت‌های اضافه مسابقه برنده شد. برانکو ایوانکوویچ درباره این دیدار با رسانه کشورش صحبت کرد و گفت: هواداران‌مان در روز فینال با عراق با ۲ هواپیما وارد بصره شدند اما عراق به علت نبود صندلی خالی در ورزشگاه، اجازه خروج هواداران عمانی از فرودگاه و آمدن به ورزشگاه را نداد. آنها بلافاصله به مسقط بازگردانده شدند. وقتی این خبر را شنیدم و با توجه به فاجعه پیش از بازی، فکر کردم که باید درخواست لغو بازی با عراق داده شود. طبق مقررات، این امر کاملا قانونی بود، با این حال شرایط به گونه‌ای دیگر حکم کرد. آنقدر مردم در انتظار آن مسابقه بودند که نمی‌شد کاری کرد. ۴۰ سال بود در بصره چنین رویداد ورزشی‌ای‌ برگزار نشده بود. برانکو در ادامه گفت: ظرفیت ورزشگاه ۶۵ هزار تماشاگر بود و شاید صد هزار نفر در اطراف ورزشگاه برای حضور در دیدار نهایی حضور داشتند. اگر می‌شد نیم میلیون هوادار در ورزشگاه جا بدهند، این کار را می‌کردند. مسابقات در فضایی فوق‌العاده برگزار شد. بدیهی است عراقی‌ها پس از تمام رنج‌هایی که متحمل شدند، مشتاق چنین رویدادهایی هستند. ما واقعا آن را احساس کردیم. به هر حال ۲ ورزشگاه در بصره وجود دارد؛ یکی با ۶۵ هزارصندلی، دیگری با ۳۰ هزار صندلی. شرایط این ورزشگاه‌ها فوق‌العاده بود. برای آنها این رقابت مهم‌تر از راهیابی به جام‌جهانی بود. ما در فینال تیم بهتری بودیم و ۶۳ درصد بازی را در اختیار داشتیم. من بیشتر متاسفم که نتوانستیم آن جام را کسب کنیم اما برای ما رسیدن به فینال موفقیت بزرگی بود. در راه صعود به فینال، بحرین و عربستان را شکست دادیم و در فینال اسیر عراق و هواداران متعصب آن شدیم. می‌توانم بگویم هواداران عراقی فوتبال نسبت به بقیه کشورهای همسایه متعصب‌تر هستند.
***
تساوی پرگل تراکتور و گل‌گهر
هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با تساوی تیم‌های تراکتور و گل‌گهر خاتمه یافت.
در آخرین دیدار هفته شانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، تیم‌های تراکتور و گل‌گهر در ورزشگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی شهر تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان، این بازی به نتیجه تساوی 2 - 2 انجامید و ۲ تیم امتیازات را تقسیم کردند. هر ۴ گل این بازی در نیمه اول به ثمر رسید. ابتدا کاوه رضایی در دقیقه 5 میزبان را پیش انداخت اما امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 30 از روی نقطه پنالتی و رضا شکاری در دقیقه 34 برای گل‌گهر گلزنی کردند. دقیقه 40 هادی محمدی گل دوم تراکتور را به ثمر رساند تا نتیجه 2 - 2 به ثبت برسد.

Page Generated in 0/0057 sec