printlogo


کد خبر: 259220تاریخ: 1401/11/2 00:00
اخبار

اعزام ۸ هزار دانش‌آموز تهرانی به اردوهای راهیان نور از بهمن
فرمانده سپاه تهران از پیش‌بینی اعزام ۸ هزار دانش‌آموز تهرانی به اردوهای راهیان نور خبر داد. سردار حسن حسن‌زاده در جلسه مشترک با آموزش‌و‌پرورش شهر تهران اظهار کرد: جلساتی که لازم بود برای موضوع راهیان نور در ستاد سپاه تهران برگزار کردیم و دستورالعمل اجرای راهیان نور آماده و ابلاغ شد. وی ادامه داد: برنامه‌های۴ روز را به صورت گاهشمار تعریف کردیم. در ۲ روز حضور در جنوب، دانش‌آموزان در روز اول در پادگان دوکوهه به ورزش و بازی‌های هیجانی می‌پردازند و بعد از سد کرخه بازدید می‌کنند که این سازه به لحاظ فناوری ارزشمند است. سپس دانش‌آموزان به سمت یادمان شلمچه حرکت می‌کنند. همچنین دانش‌آموزان روز دوم از ۲ یادمان و موزه شهدای خرمشهر بازدید می‌کنند و به سمت دوکوهه بازمی‌گردند. 
***
رونمایی از ۳ المان جدید در تهران در سال آینده
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به ساخت المان سعدی از جنس برنز در پایتخت، از رونمایی ۳ المان جدید در تهران طی ۶ ماه نخست سال آینده خبر داد. رضا صیادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند ساخت المان‌های میادین شهر تهران گفت: در مدیریت شهری جدید ۲ میدان در تهران دارای المان شدند، یکی میدان الغدیر در منطقه ۴ و دیگری میدان مدافعان حرم در منطقه ۱۷. وی افزود: نصب المان میادین موضوعی نیست که بتوان به آن سرعت عمرانی داد. در حقیقت سنگ فرش خیابان نیست که با اضافه کردن شیفت کاری روند کار سریع‌تر انجام شود. صیادی ادامه داد: برای نصب المان میادین حتما نیاز دارد تا گروه‌های هنری و طراحان بنشینند فکر کنند، چرا که قرار است یک نمادی به شهر تهران اضافه شود. وی تاکید کرد: در حال حاضر یک المان درباره سعدی داریم که از جنس برنز ساخته شده است. ساخت المان آرش کمانگیر نیز در حال انجام است و یک المان هم برای خیام خواهیم داشت. به این ترتیب این ۳ المان در ۶ ماهه نخست سال آینده رونمایی خواهد شد و فکر می‌کنم با این ۳ المان ۳ نشانه جدید به شهر تهران اضافه خواهد شد. 
***
اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار در سراسر کشور
اجرای طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار در سراسر کشور به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد. نشست کارگروه مشترک طرح ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار، شیرخواران و کودکان مناطق محروم با حضور معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد و گروه دارویی برکت، مدیران وزارت بهداشت و رئیس انستیتو تغذیه‌ای کشور برگزار شد. معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به ستاد اجرایی فرمان امام، ورود به بحث امنیت غذایی بوده است. سیدمصطفی سیدهاشمی اظهار داشت: امنیت غذایی به این معناست که غذای سالم و کافی به همه مردم برسد اما امنیت تغذیه‌ای یک کار تخصصی است که بررسی می‌کند چرا این سلول در بدن یک نفر سیر نشده و گرسنه است، چرا این بچه لاغر و نحیف است و برای جبران آن چه کار باید کرد. وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و رفع کمبودهای تغذیه‌ای آنها در دوران بارداری و همچنین ارتقای ضریب هوشی کودکان عنوان کرد. سیدهاشمی اضافه کرد: با اجرای این طرح که مخصوص مادران باردار و نوزادان شیرخوار و کودکان ۲ تا ۵ سال است، مکمل‌های تولیدشده به تغذیه روزانه آنها اضافه می‌شود و بنیاد ۱۵ خرداد باید کاری کند که در مناطق محروم اگر مادرانی هستند که پول خرید این مکمل‌ها را ندارند با قیمت پایین‌تر به دست آنها برساند. 
***
برقی کردن ۳۰۰ هزار «موتوسیکلت کار» در پایتخت
شهردار تهران از برنامه ۴ ساله شهرداری برای برقی کردن ۳۰۰ هزار «موتوسیکلت کار» در تهران خبر داد و گفت: اگر امکاناتی فراهم شود که از موتوسیکلت برقی استفاده کنیم، عملا صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت خواهد شد و در حوزه آلایندگی شرایط‌ بهتر می‌شود. علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم رونمایی از موتوسیکلت‌های برقی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار موتوسیکلت کار داریم، گفت: تلاش داریم تمام این موتوسیکلت‌ها را برقی کنیم. وی افزود: تفاهمنامه‌ای میان شهرداری، شرکت پست و وزارت ارتباطات و همچنین سازمان محیط‌زیست منعقد شد تا بیش از ۷۰۰ دستگاه موتور برقی را وارد ناوگان کنیم و امروز نیز حدود ۱۰۰ موتور برقی تحویل پستچی‌ها شد. زاکانی ادامه داد: تا آبان امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار موتوسیکلت توسط پلیس راهور پلاک شده که ۷۶ درصد این موتوسیکلت‌ها فرسوده بودند. وی با بیان اینکه هر موتوسیکلت کاربراتوری به اندازه ۱۰ موتوسیکلت انژکتوری آلایندگی دارد و آلایندگی آن به اندازه ۱۳ ماشین یورو۵ است، افزود: واقعیت این است که در تهران ما با وسایلی روبه‌رو هستیم که آلاینده‌زا هستند. 
***
کشف ۹۷۰ فقره سرقت لوازم خودرو
رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سرقت لوازم، قطعات و محتویات خودرو به طور همزمان در سراسر کشور، گفت: در این طرح تعداد ۹۷۰ فقره سرقت لوازم کشف شد. سردار محمد قنبری، با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سرقت لوازم، قطعات و محتویات خودرو به طور همزمان در سراسر کشور گفت: اجرای طرح‌های عملیاتی مقطعی و استمرار و پیگیری اجرای آن در بلندمدت نتایج ملموس و قابل قبولی را در بر خواهد داشت، بر همین اساس طرح عملیاتی مبارزه با سارقان قطعات خودرو و لوازم داخل خودرو در پلیس آگاهی سراسر کشور در ماه گذشته به مدت ۳ روز به طور همزمان در سراسر کشور اجرا شد. 

Page Generated in 0/0064 sec