printlogo


کد خبر: 259230تاریخ: 1401/11/2 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب 
در پی درگذشت همسر آیت‌الله سبحانی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله آقای حاج‌شیخ جعفر سبحانی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حضور مبارک آیت‌الله آقای حاج‌شیخ جعفر سبحانی دامت‌برکاته
درگذشت همسر گرامی آن‌ جناب را تسلیت عرض می‌کنم و تسلای جنابعالی و دیگر بازماندگان و رحمت الهی برای آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱ بهمن ۱۴۰۱
***
کارگروه موقت بررسی اعتراضات اخیر تشکیل شد
ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ‌منظور آسیب‌شناسی، بررسی علل و زمینه‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مواجهه‌ اثربخش با وقایع و اعتراضات اخیر را در سیزدهمین نشست این ستاد که نهم مهرماه برگزار شد، تصویب کرده است. به موجب این مصوبه، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف شد در راستای اجرای بند «۲‌-۱» اقدام ملی ذیل راهبرد کلان ۱۳ نقشه مهندسی فرهنگی کشور، کارگروه موقتی را به ریاست دبیر شورا برای آسیب‌شناسی و بررسی علل و زمینه‌های وقایع و اعتراضات اخیر و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مواجهه اثربخش با این حوادث با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دبیر شورای فرهنگ عمومی و قائم‌ مقام و دبیر ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل دهد. 
در این مصوبه که دیروز از سوی «محمد مخبر» ابلاغ شد، تأکید شده است: «اجرای این ماده واحده منوط به رعایت الزامات متناظر اعم از عدم اختصاص منابع مالی و تشکیلاتی جدید و عدم مغایرت با مقررات لازم‌الاجرای مرتبط است». پیش از این رئیس‌جمهور بر تفاوت اعتراض با اغتشاش و رویکرد دولت سیزدهم بر شنیدن صدای مردم تأکید کرده بود و اول آذر نیز وزارت کشور اعلام کرد در راستای صیانت از حقوق مردم و حاکمیت قانون «کمیته تحقیق» متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط دولتی و غیردولتی‌ها تشکیل شده که وظیفه دارد احقاق حقوق متضرران از حوادث و اغتشاشات اخیر را با جدیت پیگیری کند.
***
هشدار وزیر کشور به اتحادیه اروپایی
وزیر کشور در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: بی‌شک متضرر اصلی این تصمیم به دور از عقلانیت و دوراندیشی، اتحادیه اروپایی خواهد بود. احمد وحیدی با هشدار به اتحادیه اروپایی تاکید کرد: این تصمیم نشانه افول عقلانیت، سیاست‌ورزی و واقع‌بینی کشورهای اروپایی است. رئیس شورای امنیت کشور گفت: دنباله‌روی محض اروپا از آمریکا و رژیم صهیونیستی، همچنین تحت تاثیر قرار گرفتن تصمیم‌گیرندگان کهنه‌اندیش اروپا از برخی افراد که سال‌ها در داخل و خارج ایران دست به اقدام‌های تروریستی و ضد‌بشری ‌زده‌اند، ضربه مهلکی به پیکره بی‌رمق اتحادیه اروپایی است. وی اظهار کرد: چشم بستن مقامات اروپایی به اقدامات تاریخ‌ساز و کم‌سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی، خسرانی برای جامعه جهانی است و به تقویت گروه‌های تروریستی منجر خواهد شد.
***
کشف یک تن مواد مخدر در آب‌های چابهار توسط سپاه
فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار گفت: دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی در پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار، یک فروند شناور متخلف حامل محموله مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی یک تن را با اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر کشف و توقیف کردند. ناوسالاریکم پاسدار نوذری، فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار گفت: این محموله مواد مخدر از نوع تریاک و با وزن تقریبی نزدیک به یک تن است که در منطقه عمومی چابهار و دریای عمان با هوشمندی کامل، اشراف اطلاعاتی و رصد محیط پیرامونی کشف و ضبط شد. 
فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار افزود: این اقدام با هدف مبارزه با سوداگران مرگ و در راستای انجام گشت‌های دریایی مستمر نیروهای اطلاعاتی این پایگاه صورت می‌گیرد. ناوسالار یکم پاسدار نوذری گفت: رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه با تأکید و ابلاغ صریح سردار تنگسیری، فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه پاسداران به صورت جدی و محکم در مقابل سوداگران مرگ و قاچاقچیان سازمان‌یافته با اقتدار عمل می‌کنند.
***
خشم دشمنان از سپاه به دلیل برهم زدن معادلات آنها در منطقه است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه خشم دشمن از سپاه به دلیل برهم زدن معادلات «خاورمیانه آمریکایی» است، اظهار داشت: خطای محاسباتی می‌تواند هزینه‌ سنگینی برای اروپا به بار آورد.
سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام وقیح پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اقدام را نمایانگر حقانیت این نهاد مقدس و مردمی در مسیر دفاع از امنیت ایران و منطقه دانست و اظهار کرد: حامیان تروریسم تکفیری داعش، منافقین کوردل و گروه‌های ضدانقلابی که بانی شهادت هزاران نفر از فرزندان غیور مرز و بوم کشورمان هستند، اکنون نهاد مقدسی را تروریست می‌خوانند.

Page Generated in 0/0060 sec