printlogo


کد خبر: 259264تاریخ: 1401/11/3 00:00
اخبار

بالا بردن عکس ابومهندس
در جشن قهرمانی تیم‌ملی فوتبال عراق
جلال حسن، کاپیتان تیم ملی فوتبال عراق در مراسم برگزارشده توسط حشدالشعبی به مناسبت قهرمانی عراق در مسابقات جام ملت‌های خلیج‌فارس، تصویر شهید ابومهدی المهندس را بالا برد. تیم ملی عراق در این مسابقات که در خاک کشورش برگزار شد موفق به حضور در فینال شد و توانست طی یک بازی نزدیک و سخت با نتیجه 3 بر 2 از سد عمان بگذرد. هدایت تیم ملی عمان را برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس بر عهده داشت.
***
مقصودلو چگونه حریف آمریکایی را متوقف کرد
فدراسیون جهانی شطرنج معتقد است رقابت ملی‌پوش ایران با ملی‌پوش آمریکا از هیجان‌انگیزترین بازی‌ها در دور هفتم مسابقات شطرنج تاتا استیل بوده است. به گزارش ایسنا، در دور هفتم هشتادوپنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف کاروآنا آمریکایی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، در حالی در این بازی مساوی کرد که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۶۶ بود. اواخر این رقابت، حریف مقصودلو پیش بود اما شطرنج‌باز ایران پس از حدود ۷ ساعت و ۱۰ دقیقه بازی موفق شد باخت را با تساوی عوض کند. فدراسیون جهانی شطرنج درباره این مسابقه نوشت: در هیجان‌انگیزترین بازی دور هفتم مسابقات تاتا استیل، مقصودلو در دفاع بهتر ظاهر شد و توانست به تساوی برسد. پرهام با تلاش برای بردن به هر قیمتی از خط باریکی عبور کرد، چرا که او پیاده خود را تا b۷ پیش برد اما در طول راه یک مهره را از دست داد. کاروآنا به پیروزی بسیار نزدیک شد  اما چند حرکت پیروز را از دست داد و به مقصودلو اجازه داد یک تساوی را تضمین کند. هشتادوپنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. پرهام مقصودلو به جای «دودا» در این مسابقات دست به مهره شده است.
***
رقیب جدید حسن یزدانی کیست
در کنار دیوید تیلور، یک کشتی‌گیر دیگر آمریکایی به جمع رقبای حسن یزدانی اضافه شده است. در جام‌جهانی ۲۰۲۲ کشتی آزاد و در فینال بین ایران و آمریکا یک نتیجه غیرمنتظره در وزن ۸۶ کیلوگرم رقم خورد و زاهد والنسیا، کشتی‌گیر گمنام آمریکایی توانست علیرضا کریمی چهره مطرح ایران و دارنده ۳ مدال جهانی را شکست دهد تا در کنار دیوید تیلور، شاهد یک رقیب آمریکایی دیگر در وزن ۸۶ کیلوگرم بویژه برای حسن یزدانی باشیم. اولین تورنمنت رنکینگ سال ۲۰۲۳ کشتی جهان ۱۲ تا ۱۶ بهمن در زاگرب کرواسی برگزار خواهد شد و قرار است حسن یزدانی و زاهد والنسیا در این جام به مصاف هم بروند. والنسیا با وجود اینکه ۲۶ سال دارد به تازگی به جمع مدعیان اضافه شده و در مسابقات انتخابی تیم‌ ملی آمریکا موی دماغ دیوید تیلور شد و در یکی از ۳ کشتی خود با تیلور از او پیش افتاد اما در نهایت قهرمان آمریکایی جهان و المپیک توانست ۴ بر ۲ والنسیا را مغلوب کند. حال نبرد احتمالی حسن یزدانی با زاهد والنسیا در تورنمنت زاگرب می‌تواند عیار چهره جدید آمریکایی را مشخص کند؛ کشتی‌گیری که قدرت بدنی خوبی دارد و به سبک آمریکایی‌ها هم زیرگیری می‌کند اما در دفاع آسیب‌پذیر است.
***
ملوان به جام حذفی برگشت
کمیته انضباطی رای خود را درباره شکایت باشگاه ملوان بندرانزلی از نفت مسجدسلیمان به علت استفاده حریف از بازیکن غیرمجاز اعلام کرد و به این ترتیب نماینده خوزستان از رقابت‌ها کنار رفت. در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، نفت مسجدسلیمان موفق به برتری ۳ بر یک مقابل ملوان شد اما این تیم به علت استفاده از بازیکن غیرمجاز (به علت دریافت کارت قرمز در جام حذفی سال گذشته با تیم استقلال خوزستان) از سوی کمیته انضباطی خاطی شناخته شد و از جام حذفی کنار رفت تا ملوان با وجود شکست در این مرحله، به جام حذفی برگردد. البته این رای قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است. 
حکم کمیته انضباطی به این شرح است: «درباره شکایت باشگاه ملوان بندر انزلی علیه باشگاه نفت مسجدسلیمان مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام علی کیانی‌فر در بازی ۲ تیم از سری مسابقات جام حذفی کشور در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۱ با این توضیح که به دلیل محرومیت بازیکن موصوف در آخرین حضور خود در مسابقات جام حذفی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال خوزستان مجاز به بازی مقابل تیم شاکی نبوده است، اعلام می‌شود با توجه به مجموعه اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به شکایت شاکی پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ که بیانگر محرومیت بازیکن مورد شکایت در بازی ۲ تیم ملوان بندرانزلی و باشگاه نفت مسجدسلیمان و ابلاغ موضوع در جلسه هماهنگی این بازی توسط مسؤول برگزاری مسابقه به مدیر تیم نفت مسجدسلیمان است و نظر به اینکه بر اساس بند ۳ ماده ۸۴ مقررات انضباطی مسؤولیت نهایی و اصلی مربوط به مراقبت از بازیکن محروم بر عهده باشگاه است، در نتیجه بازی بازیکن محروم در بازی مورد نظر از مصادیق استفاده از بازیکن غیرمجاز محسوب و مستند به ماده ۶۱ و ۸۴ مقررات انضباطی ضمن بازنده اعلام کردن تیم نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۳ بر صفر، این تیم به پرداخت مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی نیز محکوم می‌شود. رای صادره قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است و پرونده درباره رسیدگی به تخلفات اشخاص حقیقی مرتبط با موضوع نیز مفتوح برای رسیدگی است».

Page Generated in 0/0054 sec